Fotoverslag Kansas '11 - Werken op een stal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Fotoverslag Kansas '11 - Werken op een stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 10:55

blauw = aanklikbaar
Hallo lieve Bokkers,

Ik ben nu al weer bijna 2 maanden terug uit Kansas, waar ik voor 3 maanden heb gezeten. Nu is onlangs mijn laptop kapot gegaan en weet ik niet of ik hem terugkrijg met al mijn foto's erop! :oo Gelukkig heb ik er nog wat online staan en daarom wil ik deze + herinneringen toch nog even snel met jullie delen (voordat ik die ook kwijt raak haha) !

Zoals sommige weten ben ik vorig jaar ook al naar Kansas geweest en heb ik toen op allerlei farms gewerkt. (Met koeien en paarden) In deze periode heb ik mensen leren kennen met een eigen stal (http://www.possumacres.com) die wel wat hulp konden gebruiken. Zodoende heb ik uiteindelijk met mijn NLse contactpersoon, willieb @ bokt, geregeld dat ik daar 3 maanden zou komen helpen!

En op 14 januari was het zover! Eindelijk weer naar de plaats waar ik me zo thuis heb gevoeld! :)
De eerste dagen heb ik bij willieb doorgebracht om even op gang te komen, maar al snel ging ik naar de stal toe waar ik voor de rest van de tijd zou verblijven!
Daar aangekomen kreeg ik een warm welkom en werd ik rondbegeleid door het huis. Ik had gewoon een hele basement (kelder met 2 slaapkamers, een badkamer & een woonkamer) tot mijn beschikking! Wat een ruimte en wat was het heerlijk om, als ik uit het raam keek, paarden zo dichtbij te zien en te horen!

Afbeelding
Het huis (basement valt hier niet te zien haha, die zie je meer aan de andere kant van het huis)

Ook bij Jim & Diana (de eigenaren) voelde ik me helemaal op mijn gemak. Ze hebben humor en zijn ontzettend lief en zorgzaam! Ik mis ze dan ook echt ontzettend.. vooral nu ik dit weer zo typ!

Diana is een Engels lerares.
Afbeelding

Jim is hoefsmid en ook werkzaam voor de Gouvernment.
Afbeelding

Verder hebben ze nog een hond,Mike (Michael). De vaak eenkennige huiskat, Peanut en een heleboel stalkatten

Ze hebben (nu de veulens allemaal geboren zijn) welgeteld 55 paarden. De meeste zijn zelfgefokt en getraind. Ze worden pleasure ingereden en getraind voor shows. Dit doet Jim voornamelijk zelf en soms vragen ze hulp van een trainer en gaat een paard daar enkele weken naartoe. Diana helpt verder met de stalklusjes en pikt rond de zomertijd het rijden vaak pas weer op ivm haar werk (weinig tijd).

Ik zal even een paar van de paarden showen:
Afbeelding
(klik op de namen voor een duidelijkere foto van het paard zelf)
vlnr: (liggende) Vegas, (grijze)Scotch, (staande) Keeper, (liggende) Zipper, en die rechtse heb ik de naam nooit van kunnen onthouden :o

Afbeelding
Paris (lichte palomino), Miracle (donkere palomino) & Baby (bruine).

Afbeelding
Groepje drachtige merries.

En wat jaarlingers enzo. :)
Heb ze niet allemaal op de foto gezet, haha.

Maar de meeste paarden (die gereden moesten worden) heb ik dus gereden en verzorgt incl. alle stalklusjes eromheen! :D

Scotch rijden.. :) (en er staan nog wel meer Kansasfilmpjes op mijn channel als je doorklikt!)

Dat ging allemaal hartstikke lekker en ik heb veel geleerd en gedaan. Het was echt een geweldige ervaring om te doen en ze zoeken nogsteeds mensen die voor langere periode wilt helpen! Dus heb je interesse, PB mij of WillieB!!! :)

Verder heb ik nog zoveel andere dingen gedaan in Amerika! :D
Ik heb o.a. de volgende voertuigen gereden: De stoere Lincoln van WillieB, Semi-truck met oplegger, Dodge Charger (mijn grote liefde) & mijn leenauto natuurlijk!

Verder had ik een heuse verrassingsparty voor mijn verjaardag die mensen van vorig jaar voor me hadden geregeld!
Afbeelding

En natuurlijk een trailride gedaan!
Afbeelding
Waar we trouwens met een superstoere wagen naartoe gingen!

En een pistool & geweer geschoten.

Werd ook herenigd met m'n 'eigen' paardje Moonlight;
Afbeelding

Heb voorgereden bij een sale.

Veulentjes en kittens geboren zien worden..
Afbeelding

En een mooi souvenier voor thuis laten zetten:
Afbeelding

Kortom, ik heb echt geweldige 3 maanden gehad :D Echt hoor, ik baal heel erg dat ik geen visum voor langer heb kunnen regelen. Maar volgend jaar ga ik hopelijk weer!
Mocht dit je nou interesseren en wil je dit ook doen? Het kan. :) PB me!

x_spekkie_x

Re: Fotoverslag Kansas '11 - Werken op een stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:53

Echt gaaf! Maar wat ik me dan afvraag: heb je geen last gehad van heimwee? :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 15:59

x_spekkie_x schreef:
Echt gaaf! Maar wat ik me dan afvraag: heb je geen last gehad van heimwee? :o

Totaal niet :n had het liefst nog 3 maanden eraan geplakt (wat dus niet ging).. :)
Maar moet eerlijk zeggen, het is misschien wel leuker & handiger om met 2 personen te gaan omdat je anders heel veel alleen aan de slag bent ;)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:07

Dat lijkt me zo gaaf he!
Ik kan wel begrijpen als je eenmaal daar aangekomen bent, Dat 3 maanden toch nog te kort is om daar te zijn.
Dat paard Keeper is echt wel een droom paardje!
Dodge Charger <3

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:52

Leuke foto's, en super dat je het weer zo naar je zin hebt gehad. Heb je nou ook gewoon salaris gekregen, of gewerkt tegen kost en inwoning?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:49

Ziet er geweldig uit! Lijkt me een superervaring, in een paardencultuur die helemaal anders is dan hier in Europa :) Maar is het in Kansas al zo warm in het voorjaar dat je met een tshirtje kan rijden? Ik associëer het net altijd met heel bar winterweer :+

Ik zou het zeker ook eens een keertje willen doen. Maar is het telkens minstens 2-3 maanden?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:56

Heej Cher.!!

Leuk verslag he ;) stoer dat je hier ook bent, ook al had ik dat wel verwacht! Echt ruig hoor!
Ik zou het ook graag willen, maar helaas kan en wil ik niet 3 maanden weg vna mijn paardje zijn, vriend.. en tja werk.. dat wil ik wel maar kan niet!!

Leuk verslag!!! *ben jaloers*

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:05

Oh wat gaaf dit! Dit is iets wat ik volgend jaar wil doen, als ik geslaagd ben voor mijn VWO. Ik zal dit even in gedachten houden als het zover is!

Mag ik vragen of je salaris kreeg? Moest je betalen voor het verblijf of verbleef je gratis in ruil voor het werk dat je deed? Hoe hoog is het rijniveau wat je hier voor zou moeten hebben? Je hebt verder geen ingewikkeld visum nodig toch?

Ik vraag veel, maar ik wil het zeker weten als ik dit echt ga doen :D Ik zou namelijk wat langer willen dan 3 maanden. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:13

Marit, in principe heb je hier een werkvisum voor nodig. Maar er zijn zat mensen die met een gewone Visa Waiver (daarmee mag je dus niet werken) daarheen gaan en verzwijgen dat ze gaan werken. Dan mag je 90 dagen in Amerika verblijven en daarna moet je weer weg.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 23:48

Ik ben idd met een visa waiver gegaan ;) Maar ze gaan je echt wel ondervragen als je als jong persoon voor zo'n lange periode blijft (mij pikte ze er iig uit).. gewoon uitleggen dat je naar kennissen of familie gaat ofzo ;)

Verder werk je voor kost en inwoning. Echt, eten en drinken zat daar ;) Je komt niks te kort hoor. Ook als ze uiteten gaan word er voor je betaald.. daar werk je gewoon voor ;)

Enige ervaring is natuurlijk wel een vereiste. Je moet wel een beetje weten waarmee je bezig bent als je een paard rijd of verzorgt .. het zijn jonge paarden die ook nog wel het een en ander moeten leren.. maar de basis is natuurlijk het belangrijkst. Dus als je die beheerst is dat al prima zat ;) Verder hebben ze hengsten en ook heeel veel jonge veulens en jaarlingers enzovoorts, dus daar moet je ook wel een beetje mee om kunnen gaan.. maar dat leer je ook wel weer zo ! :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:06

Okee! Ik rij gewoon recreatief en weet het een en ander van trainen maar ik was bang dat ik veel ervaring voor zoiets moet hebben. Maar gelukkig niet!
Het wordt allemaal wel erg aantrekkelijk zo :D Ik ga dit zeker in mijn achterhoofd houden voor volgend jaar! En misschien een oproepje op bokt plaatsen want dat alleen zijn, had ik al van meerdere bokkers gehoord.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 00:08

Geloof me, ik baal echt dat ik niet langer kon blijven :) Kan niet wachten om volgend jaar terug te gaan! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:10

Ohhhh waaauuuwwwww wat gaaf
lijkt me echt een droom! heb volgend jaar een jaar niets te doen, of althans, een jaar de tijd om alles te doen, dus ben aan het kijken waar ik allemaal heen kan. Wat gaaf zeg!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 00:13

Yasmine schreef:
Ziet er geweldig uit! Lijkt me een superervaring, in een paardencultuur die helemaal anders is dan hier in Europa :) Maar is het in Kansas al zo warm in het voorjaar dat je met een tshirtje kan rijden? Ik associëer het net altijd met heel bar winterweer :+

Ik zou het zeker ook eens een keertje willen doen. Maar is het telkens minstens 2-3 maanden?

Het weer schommelde rond maart heeeel erg. De ene dag lag er sneeuw, de andere dag was het snikheet :')
Dus ja, er waren zeker dagen dat dat gewoon kon!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:20

super gaaf, kan me voorstellen dat je niet kan wachten om weer terug te gaan! :D

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 04:58

leuk verslag Cher!!en we zien je dus weer terug.
hopelijk zitten we dan volgeboekt en kan je ook gidsen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 08:41

Ligt aan mijn situatie dan qua werk of Mss zelfs opleiding, maar ik ga mijn best doen een aantal weekjes te komen. :) dat is wel wat ik wil.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:58

WillieB zoek je niet nog een paar vrijwilligers ? :))

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:47

lifaya schreef:
WillieB zoek je niet nog een paar vrijwilligers ? :))

ja meld je maar aan met wat gegevens van jezelf ,voor dit jaar moeten we nog iemand hebben voor najaar/winter en voor volgend jaar
we proberen dus constant 2 personen te hebben zodat we kunnen roteren tussen de verschillende ranches.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:15

Oh wat ontzettend gaaf, leuk verslag!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:07

wauw super gaaf zeg dit, leuk verslagje ook!
dit wil ik ook wel eens gaan dan als ik klaar ben met mn opleiding :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:22

Ge - wel - dig! Echt wauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:38

oh wow :D zou zo graag ook zoiets doen

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:49

Ik ga in augustus voor 6 maanden heen ^^

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 00:31

Sorry dat ik dit topic oprakel, maar ik wil even kwijt dat die lieve man van het echtpaar waar ik verbleef vandaag hersendood is verklaard en ze de machines af gaan koppelen.
;(
Ik besef het nog niet goed..