Alanya in september, wat per sé bekijken/doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Alanya in september, wat per sé bekijken/doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:55

Van 8 tot 15 september ga ik samen met een vriendin naar Alanya, ons hotel zit middenin het centrum en op 100 m van Kleopatra Beach.
Zelf ben ik nog nooit in Turkije geweest, mijn reisgenote alleen in Marmaris en Antalya.

Wat is een echte aanrader op het gebied van natuur,cultuur,uitgaan,eten en drinken en shoppen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:59

Pfoe veel cultuur zul je er niet in de buurt vinden. Wat wel altijd aan te raden is als optie voor natuur is een jeepsafari of een boottocht (allebei dagbesteding), dan kun je echt een hoop mooie dingen zien, zoals bijvoorbeeld dolfijnen en zeeschildpadden. Ook veel vissen onder water, dus neem je snorkel mee.
Of een dagje relaxen bij een kuuroord ook heel lekker.

Tsja en eten en drinken, op elke kaart kun je een hoop lekkers vinden, ook streekgerechten. En goed shoppen kun je overal wel, vooral veel imitatiemerken, maar wel heel goed nagemaakt.
Of bezoek eens een markt, ook veel leuke dingen voor weinig geld.
Alles is sowieso goedkoop daar.

Uitgaan in het centrum is heel leuk, maar bij grote disco's en barren wel duur. Daar betaal je al snel 5 euro voor een flesje water.
Kleine barretjes zijn al wat goedkoper.

Nathalie

Re: Alanya in september, wat per sé bekijken/doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:19

Boottocht is leuk en absoluut even naar de Dimçayi. Dat is een geweldige rivier! Je kunt er heerlijk eten, op 't water. Tip, ga wat verder weg, dus niet meteen bij t eerste tentje dat je tegenkomt gaan eten.
Voor de rest zijn er hierboven al goede tips gegeven. ;)
Veel plezier alvast.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:13

Stappen in het Auditorium :j Is echt een aanrader,als je van stappen houdt :j
(is openlucht,met zwembad en toneel enzo :D Heel vet ! :j )

Verder ga ik met Nathalie mee, naa het Dimcayi, is erg leuk en lekker koel boven het water :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 08:04

Oke de rivier staat op mijn lijstje, zijn de grotten ook de moeite waard?
Ik hoorde ook iets over zwemmen met dolfijnen....
We gaan zowiezo aan het begin van de vakantie een hamam bezoeken, een echte dan, geen toeristen ding hihi

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:45

Zoals Nathalie al zei de Dimçayi is zeker een aanrader! Je kunt ook met dolfijnen zwemmen bij Sealanya maar dit is erg duur. Reken maar op 100 euro. De grotten zijn leuk om te bezoeken. Wanneer je naar een Hamam in Alanya gaat kun je er van uit gaan dat je tussen de toeristen zit. Wat versta je onder een echte hamam?

Wanneer je wilt winkelen zonder af te dingen in een shoppingmall kun je het beste naar Alanyum gaan. Dit ligt net buiten Alanya en kun je makkelijk met de bus bereiken.

Je kunt ook goed uitgaan in de Summer Garden. Dit is een open lucht discotheek in Konalki. Vlak voor sluitingstijd gaan er gratis bussen terug naar het centrum van Alanya.

Je kunt ook het kasteel van Alanya bezoeken. Hier bieden ze excursies voor aan maar kun je prima zelf doen. Je kunt een bus of taxi naar de top van de berg nemen waar je de resten van het kasteel kunt bekijken.

Waarschijnlijk biedt ook je reisorganisatie een hoop excursies aan dus je hoeft je zeker niet te vervelen ;)

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 01:10

dit ga ik even volgen, wij gaan 16 juli naar Alanya dus kan de tips ook goed gebruiken!