Vakantie 2011: alleen, groepsreis, of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Vakantie 2011: alleen, groepsreis, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 13:46

Heb uiteindelijk toch bedacht dat ik dolgraag op vakantie wil.. En wel het liefste naar Ibiza !!!

Na 3 jaar niet op vakantie te zijn geweeststaat mijn spaarpotje het eindelijk toe dat ik weer eens op vakantie ga (studeren is een dure hobby ;)) !!

Maar echt gewoon niemand in mijn vrienden/kenissen clubje die mee/kan wil.. !!
Meeste hebben of al lang plannen of geen geld.. Of beide.. Of niet dezelfde interesses voor een vakantie..

Zat nu te denken, ik ga gewoon alleen.. Maarja, alleen is ook weer zo alleen..
Een groepsreis dan? Ben veel te bang dat daar alleen maar van die desprate types op afkomen, en dan vind ik het zonde van het geld, en het is veel duurder als dat je gewoon zelf gaat..

Hier iemand hier ervaringen met dit soort groepsreizen? En zijn mijn vooroordelen terecht?
Of heeft iemand ervaringen met alleen op vakantie gaan?

Twaalf

Re: Vakantie 2011: alleen, groepsreis, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:27

Ik had ook het probleem dat niemand in mijn omgeving mee wilde of kon naar Indonesië.
Dus ik heb een singlesreis geboekt, wel een stukje duurder, maar ik wilde perse die reis maken dit jaar :j
Nu vind ik het eigenlijk alleen maar leuk dat ik alleen ga (26 juli), oke het is heeeul spannend, maar het is iets van 'mij' en niet iets wat ik hoef te delen met mensen uit mijn omgeving.
*klinkt heel egoïstisch :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:30

Wat gaaf dat je dat gewoon gaat doen !!
Ben wel heel benieuwd naar jer ervaring, en dan vooral groepssamenstelling etc.. Daar ben ik zelf namelijk een beetje 'bang' voor met een single reis..

Dat er veel types op af komen op zoek naar meer, ipv een gezellige vakantie..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:40

Ik ben de jongste van de reis met 24 jaar.
Geloof dat er nog een vrouw meegaat van 26 jaar, maar de rest zijn vooral vrouwen tussen de 30 en 40 jaar en twee mannen.
Ik was bang dat ik met een groep oudjes (60+) zou belanden :')
Maar ach, ik doe de reis voor mezelf en mooi meegenomen als er leuke mensen meegaan :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:40

Je zou ook kunnen proberen via een reisforum o.a. een maatje te vinden, als je liever niet alleen gaat, maar een groepsreis niet echt ziet zitten. Paar keer van tevoren afspreken, goede afspraken maken.. dan weet je een beetje met wie je op reis gaat, bij een groepsreis is dat natuurlijk maar afwachten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:44

Urselin: Klinkt niet als een slecht gezelschap inderdaad ! maar is wel een totaal andere reis, waardoor het ook wel minder uitmaakt. Daar gaat het echt om de reis..
Ik ben meer op zoek naar zon, ze , strand en dan is het gezelschap toch wel heel belangrijk.

Narya: Daar ben ik inderdaad ook mee bezig, gewoon 1 iemand of een groepje vinden dat eigenlijk met hetzelfde probleem zit. Nu alleen nog hopen dat er meer mensen dit probleempje hebben ;)..
Kom er (tot nu toe) voornamelijk wat oudere mensen tegen die echt een cultuurreis genoot zoeken.. maar heb het nog niet opgegeven :D !

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:19

Ken je wereldwijzer.nl? Daar kom ik regelmatig mensen van onze leeftijd tegen die reisgenootjes voor Turkije o.a. zoeken. Daar zou je eens kunnen proberen als je dat nog niet gedaan hebt :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:23

Voor zon, zee, strand vakantie is goed gezelschap inderdaad een stuk belangrijker :j
Hopelijk kun je iemand vinden die mee kan en wil!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:55

Kun je niet gewoon alleen gaan en dan daar (bijvoorbeeld via couchsurfing) met wat mensen eens een dagje afspreken, die kunnen je dan bijvoorbeeld ook de leukste dingen van het eiland laten zien. Zo heb je 1. wat gezelschap als je er zin in hebt en 2. mensen die daar wonen en je dus écht het eiland kunnen laten zien. Als je trouwens nog een plek zoekt om te slapen heb ik misschien ook wel een ideetje voor je. :j

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:00

oooh ik zit met hetzelfde..
ik wil ook heel graag maar niemand wil met me mee.. :\ kzou graag naar java/bali willen of thailand.. ben ik nog niet helemaal uit..

fox.nl bied leuke reizen aan zit hier dan ook elke dag op te kijken :') maar ben idd ook bang dat er mensen op af komen die 'meer' willen oid..

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:57

Na vorig jaar een rondreis te hebben gemaakt door Costa Rica met Summum kan ik alleen maar zeggen DOEN.
Een groepsrondreis is ontzettend leuk. In mijn geval ben ik met een super leuke groep op pad geweest waarin zowel stelletjes als singles meereisden en het is me ontzettend goed bevallen. Zo goed, dat ik dit jaar weer ga. Niet naar Costa Rica, maar waarschijnlijk wordt het Cuba.

Mensen die "meer" willen, daar kan ik me niet veel bij voorstellen. Vriendin van me is al drie keer met een groep op pad geweest en die heeft zoiets ook niet mee gemaakt. Mensen die alleen reizen zijn in mijn optiek heel toegankelijk, maar laten je ook in je waarde als je je even wilt afzonderen.

Het vergelijken van verschillende aanbieders kan zeker lonen. De ene organisatie trekt volgens mij een iets ouder publiek dan de andere en het prijs kan ook flink verschillen. (zie ook mijn reactie in het topic van vroli1 op BEU)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:48

narya: tnx, heb me idd aangemeld en al contacten gelegd :D !

urselin: ik hoop het ook ! Hoop dat jou reis je ook goed gaat bevallen !

vroli1: Ja lastig he.. jammer dat onze plannen niet geheel gelijk zijn, dan hadden we misschien beide ineens een maatje gevonden om mee op vakantie te kunnen gaan ;)

mikkie: Dat klinkt iig al als een hele opluchting, vind het allemaal wel wat 'eng' een groepsreis, maar zoals al duidelijk is, alle optie's liggen nog open..

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:21

idd renee16 :j dan hadden we samen gekunt :P

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:20

Ik denk dat dit een lastige keuze is. Ik heb een bijna jaar gereisd, waarvan de laatste bijna 2maanden alleen. Wat ik heb gedaan in die tijd is alleen de grote afstanden gereisd maar wel tours gedaan van meerdere dagen met een groep. Het is ontzettend fijn om alleen te zijn maar met een groep krijg je ook de kans om alleen te zijn en als je alleen bent ben je ook echt alleen. Een groep moet je het treffen maar ook al zijn mensen je type niet je kan er wel gezellig een praatje mee maken en meestal valt iedereen uiteindelijk best wel mee(en daarbij mensen komen voor het zelfde dus dat maakt ze over het algemeen niet suf) Mocht je alleen zon strand zee gaan doen zou ik zeggen neem goeie boeken mee en rust lekker uit mocht je echt meer dingen willen zien en echt willen trekken dan zou ik voor een groepsreis gaan.