Oostenrijk 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Oostenrijk 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 22:43

Hallo allemaal!

Als trouwe Oostenrijkganger ben ik benieuwd wie er dit jaar ook naar Oostenrijk gaat? :D
Ik ben eerst 18 jaar lang met wintersport geweest naar Vorarlberg maar dit jaar wordt het 3e jaar dat ik met vriendlief naar Karinthie ga.

Wat vinden jullie echte must see's?
Wat zal jou altijd bij blijven van Oostenrijk?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:02

Ik :j
Over 3 weken lekker 8 dagen naar Wenen! Heerlijke stad: cultuur, shoppen, theater ... Ik zit er tijdens het Donau Insel Fest, ga naar 'n musical, en verder heerlijk door de stad zwerven.

_SC_

Re: Oostenrijk 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:08

Ik ga eigenlijk ieder jaar lekker naar Oostenrijk. De ene keer naar Tirol, de andere keer Volarlberg, dan weer Karinthie. Net waar we zin in hebben. En lekker met de tent. Ook in de winter, maar dan ga ik altijd Fieberbrunn.

Must see in de zomer? Krimmler wasserfallen, Reiseck bergbahnen, diverse klammen en schlugten (iedere klamm of Schlucht is bijzonder), diverse autopassen, zoals de Silvretta-pas, GrossGlockner, Nockenalm enz enz en tja zo kun je nog wel even doorgaan :D

Waar ga je heen in Karinthie TS?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:09

Waar ben je geweest in Karinthie en Vorarlberg, SpeedyCorsa? :D
GrossGlockner is mooi. :j

Wij gaan naar een plaatsje in de buurt van Nassfeld, voor het derde jaar achter elkaar.
En skien gingen we altijd in de buurt van Bregenz!

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:18

Wij zijn afgelopen zomer in Reisach geweest (Karinthie, bij Hermagor in de buurt). Supermooi ook daar! :j
Tripje Italië gemaakt, je zit daar heeeeeeeeeeel dicht bij de grens.

En Voralberg zijn we in Kappl (nabij Ischgl en iets verderweg Galtur) geweest. Ik ben een keer in Prutz geweest en in Soll, maar of dat beide ook nog Vorarlberg is weet ik niet :D

Verder ook veel in Tirol geweest, eigenlijk teveel om op te noemen. We gingen altijd met mijn ouders en nu ga ik al jaren samen met mijn vriend en inmiddels ook al 1x op wintersport en 1x in de zomer met ons zoontje geweest. We zetten de generatie voort :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:21

Oew, ik meld me hier ook eventjes.
In januari ben ik voor een congres in Wenen geweest en hebben we daar 5 dagen rondgelopen en musea gedaan enzo. Heerlijk stad!!

Maar het plan is om deze zomer ook voor 2 weken met een tentje Oostenrijk door te trekken. We hebben nog niet echt een plan en zijn ons nog aan het verdiepen in de diengen die we echt moeten zien...

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:23

Lekker hoor met je tentje rondtrekken. Dat rondtrekken hebben we maar even gelaten voor wat het is, het is zo'n gesleept met spullen voor de kleine man := Maar met de tent gaan we zeker wel :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:25

We gaan wel met de auto, dan kan je net iets mee luze zoals stoelen, meenemen en je bent een stuk mobieler...

Wij willen in elk geval graag ergens een paar grotten bekijken enzo, maar zijn nog aan het uitzoeken wat een beetje een leuke route is en mooi te combineren wordt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:36

SpeedyCorsa schreef:
Wij zijn afgelopen zomer in Reisach geweest (Karinthie, bij Hermagor in de buurt). Supermooi ook daar! :j
Tripje Italië gemaakt, je zit daar heeeeeeeeeeel dicht bij de grens.

En Voralberg zijn we in Kappl (nabij Ischgl en iets verderweg Galtur) geweest. Ik ben een keer in Prutz geweest en in Soll, maar of dat beide ook nog Vorarlberg is weet ik niet :D

Verder ook veel in Tirol geweest, eigenlijk teveel om op te noemen. We gingen altijd met mijn ouders en nu ga ik al jaren samen met mijn vriend en inmiddels ook al 1x op wintersport en 1x in de zomer met ons zoontje geweest. We zetten de generatie voort :D

In de buurt van Hermagor logeren we. :D (2km afstand)

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:42

Nickeltje schreef:
We gaan wel met de auto, dan kan je net iets mee luze zoals stoelen, meenemen en je bent een stuk mobieler...

Wij willen in elk geval graag ergens een paar grotten bekijken enzo, maar zijn nog aan het uitzoeken wat een beetje een leuke route is en mooi te combineren wordt.

Wij ook met de auto hoor :D Zo sportief ben ik niet :')
Maar dan nog ligt de hele auto vol en afgelopen jaar zelfs een dakkoffer. Die rotkinderwagen neemt zoveel ruimte in.
Dit jaar een kleintje mee, want hij loopt nu zelf dus dat scheelt.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:42

Roosch schreef:
In de buurt van Hermagor logeren we. :D (2km afstand)

Leuk!! Ik vind het daar echt een mooi stukkie land :j Ben je er al vaker geweest en ga je in een appartement?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:55

ik ga over een week of 3 naar Oostenrijk, naar Bad hofgastein. Gross glockner, de krimmler wasserfallen en de nodige sluchten staan in ieder geval op het programma :9 . Heb er al erg veel zin in, ben nog niet eerder in dit deel van Oostenrijk geweest, wel in Tirol.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:50

We gaan in een bed en breakfast. :D
Voor de derde keer. :j

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:23

Leuk leuk leuk :):) Ik heb er ook helemaal zin in gekregen.

Weet iemand nog een leuke camping (hoeft geen 5 sterren drukke camping te zijn), waar leuke dingen in de buurt zijn en waar het sanitair goed is en het liefste een peuterbadje voor mijn zoontje die dan bijna 2 is?
Ben hard op zoek, maar heb geen idee waar ik heen wil.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:32

Ik ben net vanavond weer terug gekomen van 4 heerlijk dagen in St. Johann in Tirol <3 !
De vriend van mijn vriendin woont er en daar wij er niet zo gek ver vandaan (280 km) wonen, zijn we er zeer regelmatig te vinden :+ .
(Ik was er alleen dit jaar al vanaf oud-en-nieuw gerekend 10 x :o !)
Met pasen zijn we altijd in Mittersill :j .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 08:15

Sterre schreef:
Ik ben net vanavond weer terug gekomen van 4 heerlijk dagen in St. Johann in Tirol <3 !
De vriend van mijn vriendin woont er en daar wij er niet zo gek ver vandaan (280 km) wonen, zijn we er zeer regelmatig te vinden :+ .
(Ik was er alleen dit jaar al vanaf oud-en-nieuw gerekend 10 x :o !)
Met pasen zijn we altijd in Mittersill :j .

:oo :D :D
Klinkt heerlijk!
St. Johann is mooi, ben er ook een keer doorheen gereden.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:27

:oo lekker hoor! :):) Ik wil ook!

Wij hebben in iedergeval de wintersport nu wel alvast geboekt :):)
Nu de zomer nog. Ik denk dat we naar Kössen gaan :j

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:15

Ik ga ook naar Oostenrijk! :) Naar Lienz als ik het goed heb, in oost-tirol.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:25

*Roosch, is nog steeds errug leuk daar :D !

;)

*Speedy, ik was afgelopen zat. in Kössen, op het "Kasfest" :) !
Heb je voor campings al eens in de regio "Kitzbühler Alpen" gekeken? Is daar iig erg mooi :) .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 06-06-11 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:27

Oh ik kijk ook al weer uit naar de wintersport vakantie! Vroeger gingen we altijd naar Mallnitz in Karinthië, maar zijn nadien naar Mayrhofen geweest en vorig jaar Zell am See! Zell am See vond ik zelf het beste :p

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:06

Sterre schreef:
*Roosch, is nog steeds errug leuk daar :D !

;)

*Speedy, ik was afgelopen zat. in Kössen, op het "Kasfest" :) !
Heb je voor campings al eens in de regio "Kitzbühler Alpen" gekeken? Is daar iig erg mooi :) .

Nee nog niet, maar ik ben daar wel een x geweest ja.
Weet je zo uit je hoofd een leuke camping?

Wilde eigenlijk een beetje in de buurt van Fieberbrunn, want mijn broertje zit daar dan een weekje.
Kunnen we met beide gezinnen misschien nog wat samen ondernemen (zoals de net nieuwe rodelbaan in Fieberbrunn :P )

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:07

xEliine schreef:
Oh ik kijk ook al weer uit naar de wintersport vakantie! Vroeger gingen we altijd naar Mallnitz in Karinthië, maar zijn nadien naar Mayrhofen geweest en vorig jaar Zell am See! Zell am See vond ik zelf het beste :p

Volgens mij is Zell am See echt retedruk in de vakanties of ben je buiten de vakanties gegaan?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:13

Mijn vriend en ik gaan ook naar Oostenrijk deze zomer. Dit is zijn 2e keer dat hij buiten de BeNeLux op vakantie gaat. Vorige keer was hij met zijn ouders naar Oostenrijk geweest.
Ik ben er al vaker geweest zowel in de winter als in de zomer, beide prachtig! Waar we precies heen gaan weten we nog niet. We zijn nog aan het kijken voor een appartementje. Waarschijnlijk gaan we wel ergens in tirol zitten.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:27

*Speedy, weet zo geen camping te vinden, maar heb wel onderstaande links gevonden.

http://www.tirol-camp.at

http://www.camping-michelnhof.at

http://www.camping.info/%c3%b6sterreich ... zAodrTv2tA

http://www.kitzalps.com/de/vermieter/ki ... rzsee.html

Wil je alleen een camping, of zou een pension of een zgn. "kinderhotel" ook nog wat zijn?
Hier vind je iig adressen in de Kitzbühler Alpen http://www.kitzalps.cc/de/vermieter/list .
(St. Johann en Fieberbrunn liggen zo´n 10 km uit elkaar :+ !)

*Cabelona, op bovenstaande link staan ook pensions en appartementen in Tirol :) !

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:06

Geen appartement of hotel, want dat is boven budget :o Thanks voor je links!
Enne St.Johann hebben we afgelopen zomer nog wat geshopt toen we in Fieberbrunn zaten...

Ohh mehnnnn ik krijg er zo'n zin in... Ik denk dat we hier maar heen gaan; http://www.eurocamp-koessen.com/nl/star ... mping.html Maar ook even de links van Sterre bekijken :j