Schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivian2

Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 20:14

Hallo allemaal,

Samen met een vriendin ga ik deze zomer in juli ong. 10 dagen (v.a. 5 juli) naar Schotland omdat ons dit een ontzettend mooi land lijkt! We willen waarschijnlijk 3 steden bezoeken (Glasgow, Edinburg en ...?) en overdag wat leuke en gekke dingen ondernemen bezoeken?
overnachten gaan we waarschijnlijk in jeugdhotels bed&breakfasts? liefst allemaal niet te prijzig!

we weten nog niet hoe we die richting op willen gaan. boot heb ik opzocht veel te duur en duurt ook nog eens best lang (15 uur ofzo) vliegen is nog wel te doen ( rond 150 euro ong.) niet heel veel verschil tussen kleine en grote luchtvaarmaatschapijen.

ik hoop eigelijk dat julie mischien nog goede, leuke, aparte, gekke enz... ideeën en tips hebben!
we zijn trouwens allebij 18, wel rijbewijs maar autohuren is niet mogelijk i.v.m de jaren ervaring...

Groetjes Vivian

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:20

Inverness! En dan ook meteen naar Loch Ness wat er een paar kilometer vandaan ligt, dat is heel erg mooi! Als je dan een beetje in de buurt is het ook echt heel erg aan te raden om op Channonry point (Black Island, vrij dicht bij Inverness) naar dolfijnen te gaan kijken. Nadeel is dat ze er niet altijd zijn, en ik weet niet of je er zonder auto kan komen.. Ook zonder dolfijnen is dat trouwens een heel mooi plekje! :j

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 20:36

Bedankt voor je reactie!
Inverness ligt wel even uit de buurt van Glasgow en Edinburg :P maar het meer van Loch Ness moet toch eigelijk ook even bezocht worden!

Goof

Re: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:49

Als je naar schotland wil omdat het je zo mooi lijkt, moet je juist wel de steden verlaten en wat gaan rondtrekken. Pas dan zie je iets van hoe mooi het land eigenlijk is.

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 20:53

Goof schreef:
Als je naar schotland wil omdat het je zo mooi lijkt, moet je juist wel de steden verlaten en wat gaan rondtrekken. Pas dan zie je iets van hoe mooi het land eigenlijk is.

Dat zijn we ook zeker van plan! en zijn op zoek naar goede tips

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:24

Geen idee over openbaar vervoer enzo hoor.. Maar is misschien Ullapool of Skye iets om langs te gaan?

En ik zou niet weten hoe het echt heet, maar bij monty python (holy grail) heet het the castle of aaaaaaaaah. Is ook in Schotland en erg mooi! :)

Je hebt wel veel aan mij, ik zou dit niet weten ik zou dat niet weten.. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:38

Wat ik een leuk plaatjse vond is Oban. Klein, toeristisch, gezellig en mooie omgeving. ga vooral wat naar het noorden, blijf niet ter hoogte van Edinburgh- Glasgow. Hoe noordelijker, hoe ruiger en mooier ;)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:40

Wat ook heel leuk om te zien zijn de highlands ( het gebied :) )

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:44

De highlands zijn idd erg mooi! Het mooie schotland zie je dan pas echt!
Ik heb veel gereist tussen Edinburgh, Glasgow, en een plaatsje genaamd Gourock, maar de echte natuur is daar niet zo mooi als die in de Highlands, dat is echt een must seen! Het zijn dan eigenlijk 2 aparte gedeeltes, de steden vs de natuur..
Tickets via ryanair kunnen erg goedkoop zijn! Ben wel eens voor 3 euro enkel gevlogen, goed de website in de gaten houden..
Op Glasgow prestwick vliegen is vaak goedkoper als op Edinburgh, of Glasgow zelf...
Succes! En veel plezier :D

oja ik zal mijn vriend eens vragen voor echte aanraders qua plekken, hij heeft er gewoond
Laatst bijgewerkt door MeMar op 25-05-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:46

Glasgow vond ik echt geen aanrader.
Daar hebben we de auto nog niet eens geparkeerd. We zijn er doorheen gereden, keken elkaar aan, en zijn weer verder gereden. Beetje saaie industriestad. Edinburgh is daarnaast wel een mustsee. :)
Maar eigenlijk is het erg erg belangrijk om Schotland in te trekken. Ga eens kijken hoe de busverbindingen liggen. Het is zo zonde en eigenlijk persoonlijk zou ik er dan eerder een weekendje van maken (alleen Edinburgh) als je alleen bij de steden blijft hangen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:46

Ik ben een paar jaar terug met een aantal medebokkers naar carbisdale castle geweest <3 man wat was dat heerlijk! Voelde me daar echt thuis <3

De omgeving is ook echt schitterend! En het hostel zelf was totaal niet duur :) een stukje fietsen verder kon je ook paardrijden :)

Wij gingen daarheen omdat het kasteel bekend staat om zn spoken O:) helaas niks gemerkt :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:47

Nouja. :D Iedereen is het in dit topic met elkaar eens volgens mij. :)

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:49

@Iris Uhhu ;)
Het is een groot verschil of je op citytrip gaat of de natuur in... ik zou echt kiezen (maar goed dat ben ik)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:55

Naja, je kunt het wel combineren. Maar je moet niet denken dat je dan 'het echte Schotland' gezien hebt.
Het zou dan leuker zijn om naar Zuid Engeland (Brighton) te gaan. Daar barst het van de leuke dingen voor jongeren.

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 22:27

Bedankt! hier hebben we zeker wat aan :)
denk dat het ook wel verstandig is een soort planning te maken met dingen waar we heen moeten! en hoe we er kunnen komen :D
Ik wil ook zeker de natuur eens bekijken vanaf de rug van een paard.

ik heb ook ooit gehoord over Holy island daar loop je heen als het eb is dan ga je de pub in wachten tot het weer eb is en je bed weer opzoeken..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:39

Busvervoer in Schotland is dramatisch. In de zomer is het beter dan in de winter, maar toen ik er vorig jaar april was, had ik op de eilanden met geluk 1 bus heen om 8 uur 's ochtends en een bus terug om 7 uur 's avonds. Eilanden zijn heel mooi, maar die zou ik toch maar gewoon met de auto doen :P

Tussen de grote steden rijdt de megabus. Is vaak veel goedkoper dan de trein, maar je moet wel op tijd boeken en je aan een vaste tijd houden. Vindt je dat geen probleem, dan ben je voor een paar pond in een nieuwe plaats.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:54

Het openbaar vervoer is idd niet alles in Schotland maar je komt uiteindelijk wel overal waar je wezen moet!

Voor hostels: www.syha.org.uk
Wij hebben tot nu toe in deze hostels verbleven: Melrose, CarbisDale Castle, Glen Nevis, Oban, Cairngorm lodge en edinburgh central.

Alle hostels zijn aan te bevelen behalve Glen Nevis, maar de omgeving daar is ZO mooi dat het eigenlijk niet uitmaakte dat het hostel niet je van het was :)
Als je naar Edinburgh gaat dan kan ik Edinburgh Central aanbevelen, vlakbij het station, vlakbij het centrum, en echt meer een hotel als een hostel, prachtig gewoon!!

Als je intresse hebt in onze verslagen:
[BM] Bokt Goes Schotland: Foto Verslagen Topic!! (schotland 2008)
[BEU] Fotoverslag twee weken Schotland! (schotland 2010)

En dit jaar gaan we in de winter (en oud en nieuw :) ) naar Glencoe en Edinburgh Central weer! :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:36

Oh, en bij dat hostel op Princesstreet moet je niet zijn. Dat was met afstand het smerigste hostel waar ik ooit ben geweest, dus neem die van Nymphadora dan maar :P