Klein vraagje over last minute + vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Klein vraagje over last minute + vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:51

Mijn vriendinnetje en ik gaan last-minute op vakantie (16 juni boeken, hopelijk 17/18 juni weg) en we zitten ons helemaal te verheugen op knuffelen in 't vliegtuig, totdat schoonmoeder roet in 't eten gooide en riep dat we waarschijnlijk niet eens naast elkaar zitten omdat het last-minute is.

-O-

Ik kom met googelen niet veel verder, who has got more information?

Nathalie

Re: Klein vraagje over last minute + vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:19

Eh, volgens mij krijg je je stoel pas bij het inchecken, dus volgens mij maakt dat écht niets uit hoor. Maar misschien denk ik verkeerd. :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:23

Je krijgt je stoel idd bij het inchecken dus grote kans dat je gewoon naast elkaar zit , als je een dag van te voren boekt heb je wel kans dat mensen al online hebben ingechecked maar lijkt me dat als je het even vraagt mensen vaak wel even willen ruilen. Vraag me alleen wel af of je nou veel goedkopen uit bent zo laat te boeken.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:24

Gewoon op tijd gaan inchecken, grote kans dat je dan gewoon naast elkaar zit. Als je laat incheckt heb je kans dat je niet naast elkaar zit.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:26

Letsdunit schreef:
Je krijgt je stoel idd bij het inchecken dus grote kans dat je gewoon naast elkaar zit , als je een dag van te voren boekt heb je wel kans dat mensen al online hebben ingechecked maar lijkt me dat als je het even vraagt mensen vaak wel even willen ruilen. Vraag me alleen wel af of je nou veel goedkopen uit bent zo laat te boeken.

We hebben helaas geen keus.
Meisjelief krijgt 16 juni pas de uitslag van haar examens en als ze een herexamen heeft kunnen we dan niet weg, dus nu boeken is een te groot risico. :)

Thanks voor de reacties!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:27

Okay duidelijk, waar willen julie heen ?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:29

Letsdunit schreef:
Okay duidelijk, waar willen julie heen ?

Geen voorkeur. Turkije, Mallorca, Canarische Eilanden, allemaal goed. :j
Als we maar in de buurt van het strand zitten, het lekker weer is in die tijd en het all-inclusive is.

Ohja, en als je er maar goed kunt shoppen. ^)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:45

Dat gaat wel lukken hoor Saskiaatje. Ik werk op Schiphol en de grote touroperators die hier een balie hebben hebben altijd genoeg aanbeidingen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:57

saroanda schreef:
Dat gaat wel lukken hoor Saskiaatje. Ik werk op Schiphol en de grote touroperators die hier een balie hebben hebben altijd genoeg aanbeidingen.

En als je op goed geluk naar Schiphol gaat, hoe groot is dan de kans dat je diezelfde dag weg kan?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:26

Als je dezelfde dag nog weg wilt adviseer ik je om heel vroeg te gaan, zeker rond 3 uur. De meeste chartervluchten vertrekken vanaf 5 uur 's ochtends.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:05

Saskiaatje schreef:
saroanda schreef:

En als je op goed geluk naar Schiphol gaat, hoe groot is dan de kans dat je diezelfde dag weg kan?

Groot, mits je niet te moeilijk bent in je bestemming en bv het aantal vlieguren.
Idd wel 's morgens vroeg gaan, dan zit je 's avonds ergens op een mooi plekje op de wereld je wijntje te drinken hoor.
De kans dat je naast elkaar zit in het vliegtuig is uiteraard wel wat kleiner, maar hey, die paar uurtjes red je 't nog wel ff zonder te kleffen ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 11:56

Haha, ik niet. O:)

Bestemming maakt niet uit, wel maximaal 5 uur vliegen (anders word ik misselijk -O-).
Denken jullie dat je dan goedkoper uit bent dan dat je 2 dagen van tevoren boekt?