Oslo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Oslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:53

Bokkers,

Wie van jullie is er wel eens in Oslo geweest? Is dit leuk voor een weekend weg? :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:57

Ik ben er tijdens de paasvakantie nog geweest. Fijne stad, maar zeker niet één van mijn favorieten (maar ik heb dan ook bv helemaal niets met parijs of londen, en ben wel volledig zot van oude oost-europese steden als krakow of budapest). Pas ook op: het is er énorm duur!

Astaloca

Re: Oslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:57

Ja ik wist dat het duur was, maar ik heb wel gehoord dat het een hele leuke stad is! (persoonlijk heb ik dan niks met die oost-steden)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:23

Ik ben er ook wel eens geweest, maar de laatste keer was een kort/snel bezoek. De keer ervoor was in 2004 en is te lang geleden voor mij. Haha! Maar ik denk dat het voor een weekendje prima is hoor. Alles is inderdaad duur.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:34

Ik ben zelf een paar keer in Oslo geweest toen ik een half jaartje een uur verderop werkte. Ik vond het wel een leuke stad, maar inderdaad niet héél bijzonder (al vind ik een stad ook niet snel héél bijzonder). Je kunt je er goed een weekend vermaken met rondwandelen, naar de skischans Holmenkollen te gaan en natuurlijk te shoppen! Ik zat er overigens rond de winter/lente-tijd, dus de zomer kan alleen maar leuker zijn.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:09

Ik heb 4 jaar in Oslo gewoont en er is best veel te zien. Voor de geschiedenis fans zijn er verschillende musea op het museum eiland - waaronder een aantal vikkingschepen en het Kon-Tikki museum. Ook is er een museum met allemaal oude Noorse gebouwen (maar ik ben de naam even kwijt) waar je gerust een dag kan doorbrengen. Je kunt de gebouwen in en er is vaak wat te doen.

Als je niet zo'n kultuur persoon bent is het ook leuk om Akerbrygge door lopen - Dit is een promenade langs de zee met winkels en restaurants. Karl Johan is de winkelstraat die vlak bij Akerbrygge ligt en ook leuk is om doorheen te lopen. Ook leuk om te zien is het Opera Huis van Oslo. Een modern gevaarte van buiten maar meer traditioneel van binnen. Akershus Slott is het locale "kasteel" wat goed te zien/berijken is vanuit Akerbrygge. Hier kun je rond kijken en tours volgen. Een tour is wel aan te raden want kan kun je ook binnen komen - het grootste deel van het slot wordt nu gebruikt door de Noorse Militaire Accedemie.

Holmenkollen is de berg waar de springschans ligt. Deze kun je bezoeken, er is een klein museum en je kunt hier prachtig wandelen.

Verder is het noorse openbare vervoer goed te doen. Mischien niet het goedkoopste, maar wel redelijk betrouwbaar en een goed netwerk!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:56

Haha ik heb bovenstaand allemaal gedaan, vond het er prachtig!!
Idd heel duur, maar zker de moeite waard, al zou ik een weekend te kort vinden!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:07

Oslo_girl schreef:
Ook is er een museum met allemaal oude Noorse gebouwen (maar ik ben de naam even kwijt) waar je gerust een dag kan doorbrengen. Je kunt de gebouwen in en er is vaak wat te doen.

Het Norsk Folkemuseet! Goh..die was ik alweer vergeten, maar daar ben ik toen ook geweest. Ik ben op zich niet zo'n museum-gek (dus kon tiki vond ik wel leuk om te zien, maar niet geweldig), maar het folkemuseet met de stavkirke etc vond ik wel erg leuk om te doen =).

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:25

Jep - Dat is 'm. Als je vervoer hebt is Hadeland ook leuk om te doen. Je rijd dan een drie kwartier naar een oude glass fabriek. Hier wordt nog steeds glas gemaakt en is ook best leuk om te zien.