Ik ga deze zomervakantie met mijn vriend eerst naar Oostenrijk om vrijwilliger te spelen voor WK IJslandse paarden en daarna willen we doortrekken naar Hongarije. Dit lijkt ons beiden een mooi land maar we weten niet veel meer dan dat Budapest de hoofdstad is. Dus zijn tips gevraagd voor wat te doen in Hongarije. Ik wil zelf sowieso Budapest in, want dat is een mooie oude stad zo op de foto's te zien. Verder houden wij ook van natuur, maar dan ook weer niet drie dagen achter elkaar een natuurpark in ofzo. Wel een beetje afwisseling. Mijn vriend kan een beetje rijden, dus als er een leuke tocht is wat voor zowel beginner als gevorderde leuk is, graag melden.
Natuurlijk ga in binnekort even naar het reisburo voor informatie, maar vind het ook fijn om persoonlijke ervaringen te horen, zowel positief als negatief.
Wat leuk, ik ga in augustus ook naar Hongarije De omgeving bij Pecs vind ik zelf erg mooi, je hebt daar ook in de buurt (zo'n 50/75km) een natuurpark wat heel mooi schijnt te zijn. En ik hoor regelmatig ook wat over het Balatonmeer, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Even een stipje, want ik ga in augustus ook naar Hongarije! Wij hebben tot nu toe alleen Boedepast en Pécs op de planning, rest moeten we ook nog uitzoeken...
Juud87
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-11 23:26
Dat hebben wij dus ook stinkmodder En het Balatonmeer willen we heen. Maar voor de rest??
Ik ben intotaal 6x achter elkaar naar Hongarije geweest op vakantie Ik vond het altijd heel erg leuk Wij waren altijd rond het balatonmeer
Stinkmodder
Geplaatst: 23-05-11 23:29
Juud87 schreef:
Dat hebben wij dus ook stinkmodder En het Balatonmeer willen we heen. Maar voor de rest??
Haha, inderdaad! Balatonmeer schrijf ik op. Mijn vriend zijn ouders zijn ook jarenlang naar Hongarije geweest, maar altijd in de omgeving van Pécs. Wij gaan met de camper, dus willen graag beetje rondtrekken!
Wij gaan met tentje Kunnen dus ook rondtrekken, maar als tentje nat is wordt dat al wat moeilijker, tenzij het aan de andere kant van t land droog is, dan gaan we daar onmiddelik heen :p haha!
zns
Geplaatst: 29-06-11 15:08
Ik wil dit jaar ook in de zomervakantie naar het Balatonmeer. Ik hoorde dat Siofok een leuke plaatsje is. Iemand een tip voor een hotel of huisje daar in de buurt?
Fanneke
Geplaatst: 19-07-11 22:49
Ik ben een aantal jaar geleden in hongarije geweest. De puzta's omgeving Kecskemét, is zeker een bezoekje waard! De puzta's staan bekend om de paarden, als Google-ed dan vind je veel info. In het noorden van Hongarije vind je vele Lipizaner stoeterijen, liggen in de buurt van het plaatsje Szilvásvárad. Honderden witte paarden steken af tegen de glooiende groene graslanden. Veel Comfort en luxe vind je er niet, maar de omgeving is prachtig. Balatonmeer is leuk, maar heel toeristisch.
Ik vind zelf het Vadaspark Szászvár erg leuk om te wandelen. Verder zijn er leuke meertjes in de buurt van Dombóvár. En in Pécs kan je geweldig winkelen en in Boedapest moet je niet het heldenplein, beeldenpark en de termaalbaden vergeten.
Wij gaan in september naar Hongarije. Een kennis van ons gaat er al 4 jaar achter elkaar heen want zijn zwager komt daar vandaan. We gaan dan bij de moeder van zijn zwager in huis. Dus ik ben heel benieuwd! We gaan dan naar Somogyzsitfa dicht bij Balatonmeer.