Regels vloeistoffen in bagage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Regels vloeistoffen in bagage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 11:27

Hoi bokkers,

Ik ga in de zomer naar Kreta! *\o/*
Hoe zit het nu met vloeistoffen aan boord? Ik kan alleen dingen vinden over vloeistoffen in de handbagage maar ik bedoel in de koffer zelf !
In je koffer mag je dan toch wel gewoon vloeistoffen meenemen?

Groetjes!

Anoniem

Re: Regels vloeistoffen in bagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:29

In de koffer mag het gewoon :j
In je handtas niet!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:31

Jep, koffer mag gewoon. In handbagage 100ml van een soort (in gesloten zakje):
Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan

Vergeet flesjes niet goed af te sluiten, met plakband bijv. Heb al paar keer gehad met ontplofte nagellak etc. :')

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 11:35

Oh oke, dankjewel :) Uiteraard in plastic zakje, ook in de koffer, heb geen zin in kleren vol shampoo enzo :+
Dus gewoon hele flessen mag ?

Hoe zit het met medicijnen? Ik heb er niet persé nodig tijdens de vlucht maar ik mag die medicijnen absoluut niet kwijtgeraken, zijn dingen die je elke dag moet nemen of je krijgt soort van 'afkickverschijnselen' om het zo te zeggen. Ik heb altijd al mijn medicijnen in mijn handbagage meegenomen. }>

edit: Voor de vloeistoffen, het is niet enkel voor shampoo, het is ook voor MAYONAISE, juist ja!
Degene die in Kreta woont vroeg aan mij de Belgische mayonaise mee te nemen... zodus :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:38

Als het pillen zijn is het geen probleem. Vloeistoffen is misschien iets lastiger. Zorg wel dat je het in de originele verpakking hebt. En geen losse pillen in je tas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:40

Ik had ook gewoon pillen (reistabletten) meegenomen in het vliegtuig zelf (handbagage). Deden ze niet moeilijk over, ben niet aangehouden of whatever :') Dus als je ze niet kwijt wilt raken kun je die het beste wel gewoon meenemen inderdaad.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 11:40

Cookies Het zijn allemaal pillen, en niet los :)
Bedoel je medicijnen in de vorm van vloeistoffen dan?
Of bedoel je dat het ook in de koffer niet mag?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:41

medicijnen mag je gewoon meenemen als het in de originele verpakking zit vloeistoffen mogen alleen in flesjes van maximaal 100 ml en allemaal afgesloten in een doorzichtige plastic zak van max 1 liter dit alles geld voor he handbaggage

in je ruimbaggage mag je zoveel vloeistoffen meenemen zoals je wilt

ff offtopic wanneer ga je wie weet kom je wel langs mij :D werk op schiphol bij de check van handbaggage en personen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:43

Ja ik bedoelde drankjes van de dokter. Pillen mag je rustig mee nemen.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 11:45

Oke, bedankt! Het zijn enkel pillen dus dat zit wel goed denk ik.

Stephanie_86: Ik vertrek niet op Schiphol, maar op Zaventem in België, haha sorry :+
Nu ben ik wel helemaal gerustgesteld als je zegt dat je in de ruimbagage zoveel vloeistoffen mag meenemen als je wil. Jij zal het zeker wel weten!
Je moet dat ook niet aangeven oid? Mijn moeder zei dat als je naar Australië en Amerika enzo vliegt, je dat moet aangeven, maar naar Kreta niet veronderstel ik?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:50

nee hoor naar kreta hoef je het niet aan te geven als je terugkomt zou je eventueel gecontroleerd kunnen worden als ze heeeeel veeeeel vloeistoffen zien maar dan denken ze dat je veel drank hebt gekocht aangezien het daar goedkoper is als hier dus zou niet je hele koffer vol stoppen met flessen haha dan kan je er alsnog belasting voor gaan betalen

voor de rest zijn er geen problemen hoor doe wel je waardevolle spullen zoals camera laptop ipad en andere dure dingen in je handbagage aangezien ze niet zo heeeeel netjes met ruimbagage omgaan er wordt veel mee gegooid en gesmeten

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 12:43

Stephanie_86:
Ik neem geen drank mee terug naar België dus dat zal al geen probleem zijn :) Enkel shampoo, en gewoon alle verzorgingsproducten, en op weg naar Kreta dus mayonaise. :+

Mijn waardevolle spullen doe ik altijd in de handbagage, ik zou een hartinfarct krijgen als dat allemaal verloren zou gaan. Handbagage is 5 kg toch?

edit: Ik lees net op de site van de luchthaven dat je een stuk handbagage mag meenemen én een handtas?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:39

Je mag nog best veel meenemen in je handbagage. Je mag namelijk 10x 100ml meenemen. Alleen mag het per potje dus niet boven die 100ml uitkomen. Je normale dagverzorging en make-up kan dus gewoon mee in je handbagage.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:44

Handbagage verschilt bij maatschappij, dus even goed nakijken. Bij de een is het echt maar 1 tas en max 10kg, bij de ander is het een tas en een handtas met weer ander max. gewicht.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:10

Stephanie_86 schreef:
medicijnen mag je gewoon meenemen als het in de originele verpakking zit vloeistoffen mogen alleen in flesjes van maximaal 100 ml en allemaal afgesloten in een doorzichtige plastic zak van max 1 liter dit alles geld voor he handbaggage

in je ruimbaggage mag je zoveel vloeistoffen meenemen zoals je wilt

ff offtopic wanneer ga je wie weet kom je wel langs mij :D werk op schiphol bij de check van handbaggage en personen

Hee geld het van medicijnen ook naar de d.r. Ik vlieg donderdag werk je dan ook

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:46

HouVanUtopia: Ik weet het niet..
Ik had ergens gelezen (ik woon wel in België) dat je alleen medicatie mag meenemen in je handbagage die je écht nodig hebt op de vlucht, en daar moet je een doktersattest voor hebben, ofzo. Maar ik weet niet of dit klopt. :+ Ik heb altijd mijn medicijnen gewoon in de handbagage gestopt.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:14

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:37

Ik zou voor de zekerheid toch een doktersbewijs voor die medicijnen in je handbagage meenemen. Dat raden ze altijd aan.