Woestijntocht te paard (verslag)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffieduck83

Woestijntocht te paard (verslag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 21:03

Vorig jaar december las ik op bokt een oproepje voor medereizigers voor een trektocht door de Saharawoestijn in Tunesie te paard bij bokker Bedouin. Daar had ik op gereageerd en in februari zouden we gaan en meteen als vervoer fungeren voor de spullen die Bedouin kreeg in het kader van de "Wie kan ik blij maken deel 2" actie.

Helaas brak toen de Arabische lente aan en is de reis gecanceld. Toen de situatie in Tunesie weer rustig was geworden besloten bokker Traveler met haar dochters en ik toch naar Tunesie gegaan. De eerste week van mei was het zover. Ook hebben we de meeste spullen meegekregen waaronder zelfs een zadel. Het verslag hiervan is in het topic van "Wie kan ik blij maken deel 2" te lezen.

Na aankomst in Tunesie werden we door Abderrahim opgehaald en met de auto naar Douz gereden. Hier brachten we de spullen naar Bedouin en daarna een avond en nacht in een mooi hotel met zwembad.

De volgende ochtend was het tijd om de woestijn in te gaan waar we 5 nachten zouden doorbrengen. De woestijn heeft veel zand maar ook veel groene taaie struiken en beesten als insecten, slangen en hagedisachtigen.

1) Woestijnlandschap
Afbeelding

2) Woestijnlandschap
Afbeelding

Onderweg sliepen we in onze slaapzak in de bedouinentent

3) Tent
Afbeelding

Deze tent, onze bagage, eten en water voor onszelf en eten voor de paarden werden meegenomen per drommedaris en de begeleiders van de drommedarissen kookten ook elke dag voor ons, vers brood als ontbijt, 's middags een salade en 's avonds op het houtvuur.

4) Koken op het vuur
Afbeelding

In de woestijn zijn ook waterputten en bronnen aanwezig. Hier konden de paarden en drommedarissen drinken. De pauzes en overnachtingen waren vaak ook in de buurt van een bron of put.

5) Er was zelfs een klein meertje
Afbeelding

De eerste nacht was de tent tegen de ochtend omgewaaid. Er was een zandstorm op komst. We zijn dapper geweest en door de zandstorm een aangepaste route gereden met een lange pauze op een beschutte plaats en de overnachtingsplaats was ook beschut. Gelukkig was de zandstorm tegen de avond helemaal gaan liggen en niet meer terug gekomen.

6) Zandstorm
Afbeelding

Tijdens de tocht reden we op Arabische, Berber of kruisingen arabier/berber allemaal hengsten.

7), 8) en 9) Rijden met Tornado
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

10) Nog een leuke foto samen met Tornado
Afbeelding

Van de drommedarissen heb ik natuurlijk ook nog foto's

11) Alberto de drommedaris, mijn favoriet
Afbeelding

12) Naim de drommedaris
Afbeelding

13) Naast Naim, voor het inschatten van de grootte ik ben ca. 1.78
Afbeelding

Op de drommedarissen kon ook gereden worden, moest natuurlijk uitgeprobeert.

14) Rijden op Alberto
Afbeelding

Naast paardrijden en drommedarisrijden en gewoon lekker luieren hebben we ook nog gevoetbald met oud papier en de sjaals, hierdoor hebben we ook contact gelegd met de drommedarismannen erg leuk

15) Voetballen
Afbeelding

Helaas zat na nog een nachtje hotel de reis er al weer op.

Bedouin, Abderrahim, Traveller en dochters en drommedarismannen super bedankt voor een geweldige week

kehdra

Re: Woestijntocht te paard (verslag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:27

Wat klinkt dat gaaf zeg!!! Ik hoop dat je lange mouwen aanhad met die zandstorm! Auw!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 08:54

In de zandstorm waren we gelukkig helemaal ingepakt en het was maar 1 dag de rest van de week was het 's nachts nog best fris en 's middags behoorlijk warm maar dan hadden we lange lunchpauze met siesta.

@Kehdra: jouw avontuur in egypte is ook erg gaaf, ben een trouwe meelezer

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:05

Oeh, dit staat ook in mijn boekje met 'binnen 5 jaar te realiseren wensen', haha! Ziet er echt super uit daar!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:18

Oh weer een verslagje van een vakantie bij Bedouin...... Heerlijk altijd die fotoverslagen :D

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 21:29

Er zijn al heel wat bokkers me voor gegaan, maar het is echt de moeite waard om te doen.

Dit is nog foto 2
Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:15

Wat een prachtig verslag weer en supermooie foto´s.
Wat een ervaring en fijn dat je het toch tenslotte hebt kunnen realiseren.
Volgens mij is de ervaring heel veel mooier dan wat de foto´s weergeven.
Ik hoop ook ooit eens die kant op te gaan en deze ervaring met jullie te delen :j

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:10

Hee Leuk Daphne! Mooi verslag!
En jullie hebben veel spullen van de bokt inzamelingsactie meegebracht!
Afbeelding
En dat is nog niet eens alles!

Wij hebben hier zeker genoten van jullie gezelschap en vrolijkheid.
De zandstorm was absoluut memorabel en ik ben traveler zeer dankbaar voor de moedige poging een foto te maken het resultaat is bizar mooi vind ik, mijn uitdrukking zeer beeldend! _O-
Ik ga de foto' s nog eens doorkijken en ik zal traveler vragen of ik van haar of haar dochters wat mag plaatsen want zij kan in dit topic door gebrek aan posts nog niets posten.
De meeste van de ruiters hebben dit keer ook meer paarden gereden, wat ik erg leuk vond.