Welk Canarisch eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Welk Canarisch eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:27

Ik zit te denken om een weekje of iets langer samen met mijn vriend naar 1 van de canarische eilanden te gaan. Normaal hebben wij altijdvrij luxe vakantie's alleen doordat ik nog een paard heb aangeschaft is het budget wel iets beperkter. We willen graag mooie stranden, een gezellig plaatsje in de buurt en zeker ook wat doe dingen, en een mooie natuur. Wie is er wel eens geweest en kan ons een mooi (all-inclusive) hotel aanraden in de buurt van het centrum en aan het strand? Of hebben jullie wat foto's van het eiland?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:34

Ik ben zelf naar Tenerife geweest, ik vond het een erg mooi eiland. We zaten in park Santiago 4, dit was volgens mij niet all in, maar wel een heel mooi en net hotel met een groot zwembad. Het indrukwekkenste van de vakantie was de tocht met de catamaran. Voor het eerst in mijn leven wilde walvissen en dolfijnen van zeer dichtbij gezien. Het strand was volgens mij wel wat minder (erg grof zand), maar dat was wel te doen. Dit jaar gaan we naar Lanzarote, ben benieuwd of dat ook zo goed bevalt.

Foto's van het hotel (en een paar van het eiland) zijn te zien op: http://www.zoover.nl/spanje/tenerife/pl ... ppartement

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:19

charissiej schreef:
Ik zit te denken om een weekje of iets langer samen met mijn vriend naar 1 van de canarische eilanden te gaan. Normaal hebben wij altijdvrij luxe vakantie's alleen doordat ik nog een paard heb aangeschaft is het budget wel iets beperkter. We willen graag mooie stranden, een gezellig plaatsje in de buurt en zeker ook wat doe dingen, en een mooie natuur. Wie is er wel eens geweest en kan ons een mooi (all-inclusive) hotel aanraden in de buurt van het centrum en aan het strand? Of hebben jullie wat foto's van het eiland?

Lanzarote is een vrij vulkanisch eiland zonder lange mooie zandstranden en een uitgebreide flora.
Gran Canaria heeft dit meer, puur voor de natuur zou je richting Fuerta Ventura moeten gaan.
Tenerife heb ik geen ervaring mee, heb je wel eens aan Ibiza,Mallorca of Griekenland/Turkije gedacht?

Fitzroy

Re: Welk Canarisch eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:47

Puur voor de natuur Fuerteventura??? Dat is het grote niks, daar is echt niets te zien.

Zelf zou ik naar Tenerife gaan of het groene La Palma als je ook voor mooie natuur gaat.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:57

Fitzroy schreef:
Puur voor de natuur Fuerteventura??? Dat is het grote niks, daar is echt niets te zien.

Zelf zou ik naar Tenerife gaan of het groene La Palma als je ook voor mooie natuur gaat.

je hebt gelijk, ik haalde la palma en fuerteventura door elkaar, op fuerteventura heb je namelijk wél hele gave stranden!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 19:49

Zijn deze eilanden ook betaalbaar? We zijn al 3 x in Griekenland geweest (Corfu,Kreta en Rhodos) en Turkije is een twijfelgeval, om het een of ander trekt het me niet helemaal..

La Palma ken ik niet, is dat ook een eiland, of een plaats?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:07

Ligt eraan wat jij betaalbaar vind. Ik als student kon het me wel veroorloven en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik vond tenerife iig niet echt duur in vergelijking met andere vakantielanden (tenzij je het met een kroatie ofzo vergelijkt).

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:45

Ik vergelijk het met andere landen zoals griekenland e.d. Het eten bv, is dat duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:13

La Palma is ook een van de Canarische Eilanden, ten westen van Tenerife. Ik vond het echt een prachtig eiland, zou er zo weer heen gaan! Over de kosten kan ik je niet informeren omdat ik met mijn ouders mee ben gegaan, maar volgens mij waren de prijzen wel vergelijkbaar met bijv. Griekenland. De natuur is prachtig, zoals al gezegd is La Palma erg groen. Je kunt er prachtig wandelen door bossen, valleien en een gigantische caldeira.

Geen mooie witte stranden verwachten, sterker nog, de stranden zijn er zwart vanwege de vulkaan. De activiteiten hangen een beetje af van de plek waar je zit. Ik vond het gelukkig niet erg toeristisch, maar je kon er bijvoorbeeld wel op zo'n banaan achter een boot aan en dat soort dingen. Als je er heen gaat, dan raad ik jullie aan om letterlijk een duik te nemen met de ontzettend aardige mensen van de Nederlandse duikschool op La Palma. Prachtige visjes en andere onderwaterwezens. Je kunt er ook leuke boottochten doen, we werden daarbij omsingeld door een groep van ca. 100 wilde dolfijnen! Als je er heen gaat kun je beter wel een auto huren, de plaatsen liggen toch een flink eind bij elkaar uit de buurt. Wij zaten niet all-in maar in een vakantiehuisje, daarover kan ik je dus niet informeren :) . Veel plezier in ieder geval, waar jullie ook heen gaan!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:52

Ik ben vorig jaar naar Gran Canaria geweest, naar Maspalomas :) We vonden het leuk, maar een beetje te toeristisch naar onze smaak :)
Het strand is daar prima, maar wel veel grote keien :) Verder heb je een heel mooi stuk natuurreservaat (de duinen van Maspalomas), waar het net een woestijn is! Heel gaaf :j Wij zijn er per dromedaris doorheen gegaan , maar je kunt ook te voet

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 17:47

Klinkt allemaal wel leuk! Ik ga eens even verder kijken!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:03

Ik ben afgelopen zomer op Gran Canaria geweest in een appartement in Playa del ingles!
Heerlijk eiland! :) leuke excursies gedaan, mooi strand! genoeg te doen! echte aanrader :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:40

Fuerte Ventura is buiten de toeristische delen vooral zand, geit en cactus. Niet veel te zien helaas. ;)

Hoewel de stranden wel prachtig zijn. :j

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:12

Ik ga zaterdag een week naar Gran Canaria, eigenlijk hadden we erg snel besloten (ik een beetje twijfelend aangezien ik eens verder wou als Europa) dat het Gran canaria zou worden, aangezien er een erg leuke aanbieding was.
Maar nu ik me wat ingelezen heb, heb ik er enorm veel zin in! :D
Autootje huren en op verkenning! En zonnen ofcourse ;)
Wij zitten in Puerto Rico, zo'n 10 km van Playa del Ingles, iemand ervaring met Puerto Rico?