11 weken lang, terug naar de bergen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

11 weken lang, terug naar de bergen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 16:06

Eindelijk is het universiteitsjaar afgelopen en kan ik hier weg! *\o/* Even tekst en uitleg:
Ik kom uit Zuid-Duitsland: bergen dus. Nu woon helaas al bijna m'n hele leven in dit vreselijk platte landje maar ben zo veel mogelijk in Duitsland/Oostenrijk. Afgelopen winter 2 maanden om als skilerares te werken en nu 11 weken om als paardrijlerares te werken bij een hotel in Saalbach. Ik weet dat ik les ga geven, in de stal moet helpen, kost en inwoning krijg, wat m'n salaris is en dat het hotel vrij afgelegen ligt.
Maar... hoe lang ik moet werken per dag? Hoe mijn collega's zullen zijn? Of ik het kan? Of ik nog een sociaal leven ernaast zal hebben? Wie ik zal leren kennen? Ik weet het niet maar ik ben benieuwd! Ik zit er toch twee en een halve maand, te lang om alleen te werken en elke avond eenzaam te zijn. Lijkt me fijn als ik af en toe in dit topic kan spuien hoe ik het heb - positief of negatief - en van jullie te horen wat jullie hiervan vinden, ooit zelf zo impulsief aan zoiets zouden beginnen of me gewoon een spontane debiel vinden.

In ieder geval ga ik genieten van m'n moedertaal spreken, met de paarden bezig zijn, in de mooiste omgeving zijn die ik me kan voorstellen en op m'n vrije dagen op de Kitzsteinhorn gletscher lekker boarden.

Dus, op de 29e begint het avontuur en ga ik naar Utrecht, bepakt en bezakt met koffer, rugzak en snowboard. Vanuit daar vertrekt mijn nachttrein naar München, 's ochtends een paar uur daar rondhobbelen en dan met lokale treintjes en de bus richting Saalbach.

Goodbye container (ja ik woon nu in een container), studie, vrienden, ouders en sleur: ik ben er even tussenuit! :D (En wat het wordt..dat zie ik dan wel weer)

Carmen

Re: 11 weken lang, terug naar de bergen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:25

Oh wat leuk! Lijkt me ook echt vet.

Heel veel plezier en hou ons op de hoogte!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:52

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen! :D Ik ben ook zoiets van plan in de winter 2011/2012 dus hou dit zeker in de gaten.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:53

Yeahh dit ga ik volgen:d

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:24

Ik tel de dagen af! Eleandra: winter 2011/2012 is absoluut aan te raden (als je als ski-/snowboardlerares wilt werken). Afgelopen winter was echt geweldig, kan er ook nu al naar uit kijken om weer te gaan!!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:44

Helaas zijn mijn skikunsten daarvoor niet toereikend, ik heb al 2/3 jaar niet meer geskied en daarvoor was ik nou ook niet echt pro. :+ Daarom wil ik kijken naar een baan in de horeca (apres ski, ergens achter de bar, misschien in een hut op de berg, ik wil iig vooral kijken naar werk 's avonds of 's nachts) aangezien ik graag achter de bar werk en dan overdag kan skieën. Zou helemaal ideaal zijn als ik ergens in de buurt een plek vindt waar ik wat kan rijden in mijn vrije tijd, maar zo ver ben ik nog niet. Waar heb jij afgelopen winter gewerkt? :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:56

Ik heb in Serfaus gewerkt! En bij ons heb je dus ook iets dat heet 'kindercoach', dan geef je les aan de hele beginners (leeftijd 2.5 tot 8 zeg maar). Dan hoef je dus maar 'een beetje' te kunnen skieen, zeg maar in pizzapunt de berg met ze af. En ze geven de oudere kinderen ook alleen aan de kindercoaches die wel goed skieen.
Maar grote voordeel ervan is: de opleiding duurt maar een week en is gratis, terwijl je aan een dual-anwärter toch snel 1500 euro kwijt bent. Ook heb je gratis onderdak tijdens de opleiding en tijdens je werk onderdak + warme lunch met de kids + prima salaris. Supergezellig ook, skilerarenhuis :D

Dus dat zou je evt. ook kunnen doen, want het 's avonds werken is in de praktijk meestal toch ook 's middags werken.. Maar horeca is wel leuk! Je kunt voor zover ik weet in de buurt van Landeck (dichtstbijzijnde grote plaats) ook rijden en het après ski / hotel leven in Serfaus is echt prima. Dus misschien is het voor je te overwegen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:59

Oh leuk zeg, bedankt voor de tip :D Dat ga ik zeker overwegen, klinkt als een hele goeie optie!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:07

Klinkt goed zeg!!

Ik ga vanaf september weer studeren, en in het 4de jaar mag ik zelf een half jaar weten wat ik doe qua studierichting (je orienteren op een andere studie of je verdiepen in je eigen studie)
En dan is de verleiding groot om naar een ander land te gaan :D

Ik wens je heel veel succes en hoop dat je je "thuis" zult voelen daar.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:43

Aaah Larissa! Haha wat grappig! Ik denk; een topic over werken in de bergen, dat moet ik even lezen :D Blijkt maar zo dat jij dat bent! Hoe gaat het met je? Echt leuk dat je weer op pad gaat! Groetjes van je collega [naam] aus Serfaus (dat snowboardtalent ;) )

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 19:51

Hèhè, eindelijk internet op m'n kamer dus kan even laten weten hoe het is, voor wie geinteresseerd is!
Het zijn lange dagen, maar de paarden zijn leuk. Werk bestaat uit 's ochtends om half 8 op stal zijn. Uur stalwerk, dan half uur bespreking + opzadelen, om 9 uur begint de eerste les. Pauze van half 1 tot 1. Laatste les is om 5 uur afgelopen, daarna nog stalwerk plus planning voor de volgende dag. Komt dus neer op 7 uur les geven op een dag, met wat er allemaal bij komt kijken. Rijden tussendoor of erna. Gelukkig hebben we het de afgelopen dagen rustig gehad, dus ook de tijd om te rijden. Het is hier prachtig, de stallen zijn goed verzorgd, binnen- en buitenbak met zo'n mooi uitzicht op de bergen: echt heerlijk. 16 paarden, waarvan er 6 permanent op de wei staan - 3 oude en een Lippizaner hengst met 2 merries.

Zelf rijden doe ik vooral op een eigenwijs koe-paard dat van alles schrikt, net is beleerd vanaf het altijd voor de koets staan en heel lui is. Behalve als het om het bokken gaat. Maargoed, het is een uitdaging, dus dat is leuk. Al had ik d'r vandaag zonder pardon naar het slachthuis gestuurd! En verder is mijn grote liefde daar een nerveuze 4-jarige Lippizaner merrie, heel erg lief op stal, onder het zadel nog heel onzeker dus heel bewust rijden. Maar wat een heerlijk paardje.

Dus het werk is prima: les geven blijf ik leuk vinden, dus dat komt wel goed! Verder zit in in de bergen, dus mij hoor je niet klagen. Behalve 1 puntje: het is hier eenzaam. Collega's zijn allemaal uit dorpjes in de buurt dus 's avonds heb ik niks te doen behalve lezen. Hopelijk wordt dat nog anders!

En wie nog tips heeft wat betreft het les geven aan volwassenen aan de longe, vooral qua afwisseling, kom maar op! Morgen een beginner die meteen 3 lessen op een dag wil. Dat wordt spierpijn, haha :P

P.S. Cynth, wat leuk :D Vond het ook gezellig om je laatst weer te zien en het er met je in het echt over te hebben.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:58

Wat leuk dat je het naar je zin hebt! Vind je de omschakeling naar het Duits niet lastig?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:00

Viel Spaß und Erfolg! *\o/*

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:27

Oh wat super! :D Je lijkt wel een kopie van mij al heb jij echt een duits achtergrond, haha. Altijd als ik die kant op rijd, voelt het als thuiskomen. Tirol :+: .. Dus ik ben echt heel jaloers op je dat jij nu daarheen gaat voor een langere periode, haha! Ik wens je heel veel plezier, maar dat zul je ongetwijfeld hebben :D Ik hou je posts in de gaten!