Ik kom uit Zuid-Duitsland: bergen dus. Nu woon helaas al bijna m'n hele leven in dit vreselijk platte landje maar ben zo veel mogelijk in Duitsland/Oostenrijk. Afgelopen winter 2 maanden om als skilerares te werken en nu 11 weken om als paardrijlerares te werken bij een hotel in Saalbach. Ik weet dat ik les ga geven, in de stal moet helpen, kost en inwoning krijg, wat m'n salaris is en dat het hotel vrij afgelegen ligt.
Maar... hoe lang ik moet werken per dag? Hoe mijn collega's zullen zijn? Of ik het kan? Of ik nog een sociaal leven ernaast zal hebben? Wie ik zal leren kennen? Ik weet het niet maar ik ben benieuwd! Ik zit er toch twee en een halve maand, te lang om alleen te werken en elke avond eenzaam te zijn. Lijkt me fijn als ik af en toe in dit topic kan spuien hoe ik het heb - positief of negatief - en van jullie te horen wat jullie hiervan vinden, ooit zelf zo impulsief aan zoiets zouden beginnen of me gewoon een spontane debiel vinden.
In ieder geval ga ik genieten van m'n moedertaal spreken, met de paarden bezig zijn, in de mooiste omgeving zijn die ik me kan voorstellen en op m'n vrije dagen op de Kitzsteinhorn gletscher lekker boarden.
Dus, op de 29e begint het avontuur en ga ik naar Utrecht, bepakt en bezakt met koffer, rugzak en snowboard. Vanuit daar vertrekt mijn nachttrein naar München, 's ochtends een paar uur daar rondhobbelen en dan met lokale treintjes en de bus richting Saalbach.
Goodbye container (ja ik woon nu in een container), studie, vrienden, ouders en sleur: ik ben er even tussenuit!