Ik ga naar Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Ik ga naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 08:46

Hallo bokkers!

voor de gene die zich in mij intereseren := en graag willen weten hoe mijn reis verloopt ga ik een forum (proberen) bij te houden over het reilen en zeilen in mijn reis naar Tenerife.

ik moet jullie teleurstellen, want de reis begint nog niet :=
klein voorproefje:

over 2 weekjes is het dan eindelijk zover! zondag 29 mei om 6:00 's ochtends zal mijn vlucht vertrekken vanaf Dusseldorf naar Arona, en daar zal ik rond 10:30 aankomen.
ik verblijf dan in een appartement met ongeveer 50 personen uit heel Europa (waarvan ik er maar 5 ken := ) voor een duur van 5 weken.
we zullen 's ochtends vroeg de zee op gaan om verschillende scholen walvissen te observeren en dit duurt de hele dag.

in het weekend zijn we lekker vrij, dus dan kan ik echt vakantie vieren :D

als de 5 weken om zijn, komt mijn vriend over gevlogen, en houden we nog 2 weken echt vakantie.
we verblijven dan in Playa las America's op Tenerife, dit is meer een toeristenstadje :)

ik heb er erg veel zin in! en zal hier alle updates plaatsen. ben nu vooral bezig met de voorbereidingen zodat ik zeker niets vergeet :=
wie o wie volgt mijn topic :D

Dakario

Re: Ik ga naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:52

Ik ben al in tenerife geweest! Supermooi eiland!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 08:56

o leuk! waar ben je precies geweest?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:28

ergens in het zuiden van tenerife, ergens in buurt van saint miquel (hoe spel je dat?). Het was wel 5 jaar geleden! We hebben ook midden tenerife met zijn vulkaan gaan bezoeken. De bus breng je naar de kabellift. en dan met de kabellift ga je naar de top (niet helemaal aan de top). Voor de rest moet je klimmen als je de krater wil zien. Echt bijzonder! Dat vind ik het leukste van allemaal.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:45

Wat gaaf ik ga er op vakantie begin juli dus ben erg benieuwd hoe je het daar vindt! Wordt onze eerste keer.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:30

begin juli ben ik er ook nog Jildau! wat leuk :D misschien kunnen we op de krater van Dakario afspreken :=
lijkt me inderdaad onwijs mooi! en dat hebben ze me ook zeker aangeraden daar een keer heen te gaan :)

ik heb er inderdaad heel veel zin in :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:35

we love tenerife!! Vorig jaar heen geweest en voor November staat het weer vast. Vooral hoe goedkoop alles is, schoon en de mensen vriendelijk echt heerlijk!! Wij tellen de maanden al af! Erg veel plezier!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 07:27

wouterpaard super zeg! het klinkt echt heel erg leuk daar! begin er ook steeds meer zin in te krijgen :D

update:
ben nu bezig met de paklijst maken wat ik allemaal zeker niet mag vergeten.
dit is toch nog lastiger als ik dacht := want er moet een hoop mee (ik ga immers 7 weken weg) maar ik mag maar 15 kg mee nemen :o

ik ga dadelijk even kijken wat de eisen van de koffer zijn, en de handbagage en dan kan het kleine inpakwerk al beginnen!

ik vind het zo onwijs spannend dat ik bang ben dat ik de helft ga vergeten :=

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:05

uw muggenspray zeker niet vergeten!!! 's avonds zijn wel veel muggen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:10

Ik ben twee jaar terug naar Tenerife geweest, we zijn toen ook met een catamaran meegeweest om dolfijnen te spotten. We hadden mazzel, schijnbaar komt het maar 5x per jaar ongeveer voor dat ze zo dichtbij de boot komen. Ze zwommen zelfs nog een stuk mee. Echt een ervaring om nooit meer te vergeten

http://img36.imageshack.us/img36/662/walvissen.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/8894/walvissen2.jpg
Slapende walvissen :D

http://img37.imageshack.us/img37/3141/dolfijn.jpg
Om te laten zien hoe dichtbij, je ziet mij van boven fotograferen, das dus een meter boven die dolfijn :)) http://img524.imageshack.us/img524/5111/dolfijn2.jpg

En er kwam nog even een droge schildpad kijken :')
http://img15.imageshack.us/img15/5121/schildpado.jpg

Zal trouwens niet meevallen om voor zoveel weken te pakken en dan onder de 15 kg te blijven. Ik dacht trouwens dat je altijd 20 mee mocht nemen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 06:17

dakario dankjewel! dan zal ik die zeker meenemen :=
capopjekok oh nu heb ik er heeeeeeel veel zin in! kijk die mooie blauwe zee <3 en die geweldige dieren! super bedankt dat je deze mooie foto's met ons wou delen

in mijn vliegtuigticket mail staat 15 kilo, dus volgens mij mag ik maar 15 kilo mee, en wel 5 kilo handbagage.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:46

Ahja ik heb ook meegevaard met een piratenschip naar de kreek ergens en daar gaan zwemmen. Als je duikbril bij hebt kan je ook vissen zien als je geluk hebt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:51

oh dakario! je maakt me helemaal zenuwachtig! :D
ik moet nog 2 weken wachten, maar heb er echt super veel zin in :D

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:00

als je paar foto's wil zien zal ik eens zoeken

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 05:15

ja super :D lijkt me heel leuk!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 05:34

het wordt erg spannend met de dag dat het vertrek dichterbij komt.
de laatste dingetjes worden nu gepland en op de inpak lijst gezet. en alles wat ik nog nodig heb wordt gehaald.
gisteren nog even weeste shoppen (via internet) en nog 2 zomerjurkjes besteld, schoenen en een leuk truitje.

ben echt heel benieuwd omdat ik nooit jurkjes aan heb, hoe ze mij zullen staan :=

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:58

Wat onwijs leuk! Ik heb 7 of 8 weken in Tenerife stage gelopen, zat zelf in Santa Cruz, maar ongeveer ieder weekend in het zuiden te vinden haha! Erg leuke tijd gehad, en tenerife is een leuk eiland :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 16:20

wat super leuk stijntilla! heb je nog aanraders? iets wat ik zeker moet gaan doen, niet moet vergeten mee te nemen of gewoon tips?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:23

Super leuk zeg! Een vriendin van mij zit nu ook op tenerife voor 2 maanden, die komt over een week of 2 weer terug. Doet daar gedragsonderzoek met walvissen en dolfijnen. Ze zit ook in een groot (en een beetje gammel :P) huis met veel mensen. Weet niet precies waar het is.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 16:25

haha toevallig atlantic whale foundation? want het klinkt precies hetzelfde als ik ga doen :P !
ik ga ook gedragsonderzoek doen en ga ook in een groot gammel huis zitten met 50 verschillende mensen :P

leuk zeg! hoe vind ze het daar?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:30

Ja klopt, is ook van die organisatie. Ze vind het echt super daar, lees net op haar facebook dat ze zelfs haar vliegticket heeft omgeboekt om nog een week langer te kunnen blijven. Dus ze komt pas over 3 weken thuis. Er zwemmen daar vooral grienden en tuimelaars rond. Ze heeft nu ook duikles, en last van bijtende schildpadden haha.
Ga je er heen voor je studie? Welke studie doe je?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 16:34

haha dat klinkt inderdaad erg leuk! begin er steeds meer zin in te krijgen :D
ik doe de studie paraveterinair - Helmond
ik ga er inderdaad voor mijn studie heen :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 17:44

update:

wil ik gisteren mijn ticket online inchecken zegt de site: ''uw gegevens kloppen niet met de gegevens uit onze database. controleer of u alles juist heb ingevuld en probeer op nieuw''
heel fijn! dus ik heb worldticketcenter maar op gebeld met het verhaal dat ik niet kon inchecken := ik wist zeker dat ik alles goed had ingevuld namelijk! :P

hun hebben mij toen geholpen en nu kan ik weer een stapje verder.
vanavond maar opnieuw proberen online in te checken!

mijn lieve vriendje kwam gisteren aan met een 'klein' kadootje voor mij voor Tenerife.
meneer had zomaar éven 100 euro voor mij gespaard :oo en hij wou dat ik dat mee nam en er iets leuks van ging doen.
mij eerste reactie was: ''lieverd, dat kan ik niet aannemen! zoveel geld!'' maar toen hij erop stond dat ik het geld aannam was mijn volgende reactie: ''oke, dan gaan we er samen iets leuks van doen als jij over komt :) ''. maar ook dat wou hij niet!

ik zit dus een beetje in een dilemma, want ik wil het geld niet klakkeloos aannemen, daar vind ik het teveel voor, maar hij wil er niet samen iets voor gaan doen.
ik zat dus zo te denken dat ik het gewoon maar op mijn rekening stort, en dan alsnog iets leuks met hem van ga doen :) bvb lekker uit eten, zonder op de prijs te letten. of diepzee duiken of iets dergelijks :)

wat denken jullie?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:51

Tenerife is super gaaf! Wij zijn er vorig jaar geweest en hebben ook zulke walvis(jes) gezien, met baby's!
En ook dolfijnen met hun kroost.
Het was alleen jammer dat de zee nogal ruig was, dus je kon amper op de boot blijven staan en we zijn zelfs een keer over het dek gespoeld door een grote golf! Best wel eng ;)

Heel veel plezier!

Edit: Als je de kans krijgt moet je zeker naar het Loro parc gaan!
Laatst bijgewerkt door Leedebee op 18-05-11 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 17:53

dat klinkt inderdaad erg ruig leedebee! maar wel heel erg spannend en leuk :D
bedankt! ik ga er een hele mooie periode van maken :)