Australie November 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Australie November 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 00:00

Beste Bokkers,

Ik zal me even voor stellen, ik ben Liz, 18 jaar. Ik ga (als ik slaag voor mijn havo) in november voor ik weet niet hoelang naar Australie toe. Omdaar te backpacken, rond te kijken, te reizen en te werken.
Een kennis van mij hier uit het dorp die heeft in Australie gewerkt met paarden, van een ranch, tot tussen de 'cowboys'. Mijn vraag aan jullie was of jullie daar ook ervaring mee hebben? Ik wil het ook gaan doen en heb al het een en andere informatie er over gevonden. Maar ervaringen van mensen die het ook meegemaakt hebben is altijd veel leuker! Dus ik ben benieuwd..
Reacties van mensen die ooit in Australie zijn geweest zijn ook van harte welkom!

Ik heb in iedergeval ontzettend veel zin in mijn reis ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden. Ik wil minimaal 3 maanden weg, en maximaal....???? Geen idee!

Kom maar op met alle verhalen!

_Deco_

Re: Australie November 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:41

Wat super gaaf zeg!
Ik wens je alvast heel veel plezier. Qua tips heb ik geen enkel idee, ben er zelf nog nooit geweest. Ik ga je topic volgen aangezien ik dit ook nog 'ooit' wil gaan doen.

Ga je alleen?

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 15:39

Ja ik ga helemaal alleen.
Ik heb zoiets als iemand mee wilt vind ik dat prima! Maar ik trek me eigen plan, wat ik daar wil doen en zien. En als iemand mee wilt, alleen maar leuk!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:41

Hey

ik zeg vooral gaan!

Superland om lekker rond te trekken met vriendelijke mensen en zoveel diversiteit aan natuur/cultuur etc!

Ik ben daar geboren en heb er een paar jaar gewoond .
Ben een tijd terug ook weer lekker daar op vakantie geweest maar als je gaat probeer gewoon zo lang mogelijk te gaan zodat je alle tijd kan nemen om veel rond te kijken! De tijd gaat erg snel als je daar bent :D

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:58

Jaa idd! Dat hoorde ik ook al van vrienden/kennissen die eerder zijn geweest! Voor je het weet is dr zo een maand voorbij. Maar de eerste maand schijnt ook heel moeilijk te zijn. Vreemd land, enzo.
Ik ben in iedergeval heel erg benieuwd! En kan niet wachten totdat het zover is!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:38

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe je het gaat aanpakken? Heb je al een plek waar je kunt beginnnen, een route, een plaats om te slapen, een plek om te werken, in andere woorden, heb je een plan? Dit is overigens totáál niet om je uit de droom te halen, maar puur omdat ik ook een sabbatical neem en nog voor alles open sta :D

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:15

Eleandra schreef:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe je het gaat aanpakken? Heb je al een plek waar je kunt beginnnen, een route, een plaats om te slapen, een plek om te werken, in andere woorden, heb je een plan? Dit is overigens totáál niet om je uit de droom te halen, maar puur omdat ik ook een sabbatical neem en nog voor alles open sta :D

Voor backpackers is er best veel te regelen/geregeld etc. Er zijn ook reisorganisaties die je hierbij helpen en waar je contact kan leggen met andere mensen die alleen daarnaar toe reizen!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:29

Ik ken het allemaal hoor, daar niet van (doe al maanden research) :D Ik vraag mij alleen af hoe de TS het van plan is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:32

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 07:38

Nouu...

Ik heb tot nu toe alleen mijn eerste week geregeld.
Ik zit namelijk de eerste 5 dagen in Sydney met een organisatie (Australian backpackers Alkmaar). Deze organisatie helpt je bij werk vinden, bankrekening aanmaken enzovoort. Eigenlijk alles wat je daar nodig hebt! Na deze 5 dagen, heb ik nog geen idee wat ik ga doen. Ik wil richting melborne. Maar het kan ook zijn dat ik een hele andere kant op ga. Er zijn vrienden/vriendinnen/kennissen enzovoort van mij ook geweest. Ook hun zeggen; je moet niet te veel plannen want je komt veel andere backpackers tegen en dan reis je weer eventjes met die mee, en later weer met die. Dus na die 5 dagen zie ik wel waar ik heen ga, wie ik ontmoet, en wat ik ga beleven!

Wel weet ik dat ik daar met paarden wil gaan werken, En ik heb een site waarbij je je kan inschrijven. Zo is een kennis van mij daar ook aan werk met paarden gekomen.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:27

Wat gaaf dat je dit gaat doen!

Fijn dat je een beginpunt hebt en de eerste 5 dagen een overnachting. Verder zou ik inderdaad niet teveel plannen, alleen de grote lijnen en vooral open blijven staan voor veranderingen. Wij zijn daar met een heel klein plannetje naartoe gegaan en zelfs dat is compleet anders gelopen!

Wij zijn trouwens ook via Australian Backpackers gegaan ;) Wel spijt van, haha! (dure ticket)