Mijn vader is een liefhebber van de wereld van bovenaf bekijken, in het vliegtuig wil hij aan het raam en op de computer is hij alleen te vinden vanwege Google Earth

Mijn ouders zijn gek van Spanje en gaan dan ook ieder jaar een deel van de zomer naar een Spaans kustplaatsje.
Het idee is ontstaan om hen als ze in Spanje zijn een vaart met een luchtballon cadeau te doen. Ik heb al wat rondgekeken en in de omgeving zijn een paar aanbieders van Ballonvaarten. Er wordt dan vroeg in de ochtend gevlogen, tijdens de vlucht is er een glas Cava en een hapje en na 1,5 uur in de lucht wordt je weer naar het beginpunt gebracht waar een lunch klaarstaat.
Klinkt goed toch?
Nu twijfel ik toch een beetje, en zeker omdat het prijzig is wil ik zeker weten dat het de unieke ervaring is die ik hoop dat het is.
Mijn ouders zijn nu 60+ en ik zag gister toevallig op tv een manier van instappen die ik mijn ouders niet even zie doen. In de mand gaan liggen als ie nog op z'n kant staat en dan met een klap overeind komen zodra de ballon vol is. Kan dat ook met een opstapje misschien?
Het plaatsje om op te stijgen ligt 23 km uit de kust, het mooiste zou zijn om die kustlijn wel te zien vanuit de ballon. Ik heb hetzelfde al aan de maatschappij gevraagd. Maar gaat de ballon hoog/ver genoeg om ook de voor mijn ouders zo bekende kust te zien?
En dan mijn moeder, die niet specifiek een vliegliefhebber is. Maar volgens mij wel van een mooi uitzicht houdt en bij mijn weten geen hoogtevrees heeft. Is het voor haar de moeite waard?
Kortom, ik hoor graag wat ervaringen van mensen die eens op ballonvaart zijn geweest