Winkelen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zitosh

Winkelen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 00:01

Heb toch even de zoekfunctie geraadpleegd, maar vond niet echt 'n antwoord op mijn vraag..

Hoi :wave:

Ik ga voor 2 dagen naar het befaamde Londen met mijn klas.
Naast cultuur opsnuiven, krijgen we ook toestemming om te winkelen.. :D

Graag wens ik eens binnen te gaan bij de Abercrombie & Fitch, en heb even geleden hun site bezocht.
De prijzen op de site staan uiteraard in dollar ($), dus ben ik gaan omrekenen naar pond (£) :+

Maar vragen die winkels in Londen evenveel voor hun producten als de winkels in Amerika?

M.a.w., klopt het dus dat je voor een t-shirt gemiddeld 15à20 pond hoeft te betalen?
En dan zou het ook kloppen dat men voor een hoodie zo'n 40à50 pond betaalt? :))

De reden waarom ik de bokkers raadpleeg is omdat ik verwacht dat ik hier wel goed kan geholpen worden :)
Een klasgenootje vertelde me trouwens dat het ook mogelijk is om ter plekke euro's in te wisselen voor pond?
Ben wel erg benieuwd hoe je die banken herkent? Zou eventueel een bedrag op m'n kaart zetten, voor in geval van nood..

Alvast bedankt!

_BLOEMPOTJE

Re: Winkelen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:13

Londen is veel duurder dan de A&F in amerika! Weet niet precies hoe het zit, maar een vriendin van me zit er altijd over te zeuren als ze naar Londen gaat :')

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:17

De A&F is London is idd nogal duur. Ik kocht er 2 sweatpants, een tshirtje en een (mannen)vest en was zo'n 250€ kwijt :Y)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:22

harrods is zeker aan te raden aan de rechterkant in de kelder van het gebouw is het monument van diana en dodi staat een sfix en naar de wc kost 1 pond maar er staat parfum en ze trappen water voor je uit een fontijntje mocht ik niet zelf uit de kraan drinken haha. ook de jurken van diana kan je ergens bezaichtigen en madame tussauds.
je kan gewoon puinnen met je pinpas maar raad je aan om hier te pinnen. ivb met extra kosten die ze rekenen niet heel veel hoor.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:24

Je kunt in daar ook gewoon pinnen alleen ben je dan duurder uit door de banken die daar een vrij hoog percentage over heen gooien. Op het vliegveld (weet niet of je vliegt) kun je goedkoper wisselen :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 00:36

Verdorie :D Dacht om met wat A&F naar huis te komen! :P
Maar wil het dan gewoon bij een topje of t-shirt houden een een hoodie, hoeveel zou ik daarvoor mogen rekenen?
Kun je in elke bank daar pinnen, of is dat aangegeven?

En we gaan door via de shuttle en keren terug met de ferry.. :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 01:33

Toen ik vorig jaar in Londen was, hadden ze het dollar teken gewoon veranderd voor het pond teken.
In New York is het een redelijk goedkope winkel en in Londen juist erg duur. Volgens mij betaalden wij
in New York voor een hoodie zo'n 40 euro en in Londen was hij 72 euro...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 01:41

Voor goedkoop winkelen moet je zeker niet in Londen zijn :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:31

Als je euro's wilt inwisselen voor ponden zou ik dat zelf in Nederland doen. Kan gewoon bij de bank of het GWK. Dit zal vast in Engeland ook wel kunnen, maar is makkelijker om al in Nederland te doen.

Wat ik zelf doe is wat kleingeld aan ponden meenemen, zodat ik ter plekke altijd wat ponden heb om iets te kunnen doen (bv openbaar vervoer betalen oid). De rest pin ik in Londen zelf. Pin vooral NIET op het vliegveld, want ze rekenen daar een hele hoge wisselkoers. Betaal je in het centrum bijvoorbeeld 1 pond = 1,20 euro dan betaal je op het vliegveld 1,30 euro. Op kleine bedragen scheelt het misschien niet veel, maar ik vond het op 100 pond toch wel schelen ;)

Als jij een europapas of wereldpas hebt met het meastro logo, dan kun je tegenwoordig bij eigenlijk alle banken geld opnemen. Ook pinnen in de winkels gaat tegenwoordig een stuk makkelijker vanwege onze nieuwe passen. (Pinnen gaat daar via de chip, niet via de magneetstrip). Maar, niet elke winkel accepteert je kaart. Geld opnemen gaat vaak wel bij de banken, pinnen in de winkels niet overal. Hou daar rekening mee. Om die reden heb ik altijd een creditcard mee op vakantie, maar dat hoeft in jouw geval helemaal niet nodig te zijn :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:32

Shirtje van A&F was zo'n 36 pond dacht ik, en voor een hoodie betaald je echt minstens 80 pond. Mijn vriend wilde toch erg graag iets hebben en heeft toen maar het simpelste shirtje gekocht. :Y)

De winkel vond ik trouwens best wel lastig te vinden, het zit in een zijstraat van Regent Street dacht ik, maar er wordt niet heel duidelijk aangegeven dat het de A&F store is, we zijn er 2 keer voorbij gelopen haha. Het leek wel een exclusieve club met uitsmijters bij de uitgang, modellen met blote bast en vrouwen in korte broekjes. Wel echt heel leuk, maar ik voelde me niet echt op mn plek in die winkel. :')

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 09:30

Bedankt voor de reacties, ben er al wat wijzer uit geworden! :+
Dus stel dat ik dan een t-shirt en een hoodie zou kopen, komt dat neer op zo'n 140 euro?

En zo'n toeristische stuff, zo'n t-shirt (of evt. ook hoodie) met "i love london" op, hoeveel vragen ze daarvoor? :=

En is het eten er duur (géén restaurants)? :') We moeten ons zelf voorzien van eten de eerste avond en de tweede middag..
Wil echt goed weten hoeveel geld ik zou gaan wisselen.. & toch voor het zekerste wat op m'n pinpas zetten!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:29

Ik vond het eten in de pub in Londen duurder dan ik van Engeland gewend ben. In Wetherspoons pubs betaal je 5 pond voor een hoofdgerecht, maar die ben ik niet tegengekomen in Londen (zijn er wel, maar ik ging gewoon eten waar ik op dat moment was). Ik vermoed dat ik tussen de 10-15 pond voor een hoofdgerecht betaalde.
Wil je goedkoop eten, dan zijn er altijd de fastfood ketens (en Subway!) en kleine supermarktjes waar je altijd wat lekkers kunt halen.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:10

Voor een t-shirt was ik 26 pond kwijt, zo'n 30/32 euro :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:59

Ik zou me er trouwens als ik jou was niet te veel op voorbereiden dat je veel leuke winkels tegenkomt...
Wij gingen met school een week naar Engeland, en dan een dagje Londen. En het gebied waar wij zaten (vlakbij Trafalqar Square dacht ik) heeft echt vrijwel alleen maar souvenirwinkeltjes.
Dus hopelijk heb jij wat meer geluk en worden jullie op een leuke plek vrijgelaten :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:56

Ik vond shoppen in Londen echt heerlijk. Topshop, Urban outfitters :+: Wel heel duur, dus goed nadenken over dingen die je wilt kopen :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:00

Ga lekker passen bij A en F London en dan bestellen in Amerika, vond Londen reteduur wat kleding betreft.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:11

Jennifuur schreef:
Ik zou me er trouwens als ik jou was niet te veel op voorbereiden dat je veel leuke winkels tegenkomt...
Wij gingen met school een week naar Engeland, en dan een dagje Londen. En het gebied waar wij zaten (vlakbij Trafalqar Square dacht ik) heeft echt vrijwel alleen maar souvenirwinkeltjes.
Dus hopelijk heb jij wat meer geluk en worden jullie op een leuke plek vrijgelaten :D

Dan weet je kennelijk de weg niet heel goed: een klein stuk lopen naar picadily circus en dan ben je zo bij Regent Street! Ja, je moet veel lopen, maar goed, daarvoor ben je ook in een stad!

Leuk hoor, Londen, is voor mij al weer veel te lang geleden.... heerlijk shoppen! Veel plezier!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:15

Een I love Londen trui was volgens mij €25,-, ligt er aan welk kraampje! In Londen kan je heerlijk shoppen hoor.
Je moet alleen niet op je centen zitten :) .

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:18

Ik heb destijds zo'n London Sweater gekocht voor 18 euro, bij de London Eye.
Ik zweer bij de New Look en de PRIMARK in London, ik heb zo heerlijk geshopt aan Oxford Street.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 20:19

Wat leuk zeg, al die reacties! :)
Krijg zo steeds meer kijk op wat de mogelijkheden zijn in Londen :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:36

Doe mij maar een tripje London.
Ruimte in je koffer? :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:43

New Look en Primark waren niet echt duur in Londen.
Met euro's betalen kan echt niet :n Euro's inwisselen kan net zoals in nl bij wisselkantoren.

Oxford street is inderdaad echt the place to be, maar zijn nog meer leuke dingen in de rest van Londen (poeh, wat hebben wij veel gezien tijdens het lopen lopen en lopen)

Als je van de Starbucks houd heb je ook niet te klagen :+

Maar met 2 dagen wens ik je veel succes, wij zijn in 5 dagen heen en terug met de bus geweest (wat neer kwam op vroeg weg, paar uurtjes in Canterbury, 3 dagen Londen en 1 dag terug) en Londen is vooral héél erg groot en heeft héél erg veel te zien. Wil er nog wel eens naar terug :j :D

Veel plezier!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 22:50

Dankjewel xShanty! :))

@ Courses: Ik denk het niet! Wil namelijk zo weinig mogelijk tassen meesleuren.. (waar ik nauwelijks in slaag :=)

Ben nu wel hard aan het twijfelen of ik de A&F wel zou binnengaan! Stel dat ik te weinig pond op zak heb..
En een hoodie of shirtje moet achterlaten ;( :') Nee serieus, als ik ergens heen ga wil ik ook terugkomen met wat ik in gedachten had.. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:48

Zit er trouwens nog een programma aan vast? En hoe zit het met de metrokaarten?
Ik ben zelf 5 dagen in London geweest, en ik had een 7 zone metrokaart.
Zonder metro is het namelijk een pokke eind lopen, dat kan ik je wel vertellen.
Zeker als je maar zo kort de tijd hebt! Weet je ook in welk deel van London jullie hotel staat?

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 08:53

Al die dingen wilt m'n leerkracht (begeleider) vertellen de dag net vòòr we vertrekken.. :\
Men werkt samen met een organisatie die alles regelt voor ons.
Zij regelen ons vervoer met bus-metro-boot, het hostel etc.

Wel werd ons verteld dat we t.o.v. van vorig jaar al een heel eind dichter bij het centrum zitten!
Maar hoe dicht werd ons nog niet verteld.. :n