Vrijwilligerswerk Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 21:32

In november en december van dit jaar ga ik 7 weken vrijwilligerswerk doen in Zuid Afrika. Ik ga via de organisatie Khaya werken in het Walmer Township Project in Port Elizabeth :)!

Daarna ga ik nog twee weken met mijn ouders van Port Elizabeth naar Kaapstad trekken (de Gardenroute).

Nu hoor ik graag van iedereen allerhande verhalen over Zuid Afrika, als voorpret, als waarschuwing en what so ever :D!

Dus wie is er ooit geweest en wil er van alles over kwijt :)?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:16

Ikke! :D

Wat een mooi plan joh, dat wordt vast fantastisch! Wat wil je horen? De sentimentele 'o zooooo mooooi daar'-verhalen (die allemaal waar zijn :P )?

Loesss

Re: Vrijwilligerswerk Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:16

Ik wil alles horen! Waar je bent geweest? Wat je hebt gedaan? Wat je geweldig vond? Wat je minder vond? Waar moet ik opletten? Hoeveel kosten aan levensonderhoud je ongeveer kwijt was? Je mooiste foto's? ALLES!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:11

Ikke, ikke, ikke!!! :D
Maar vrees dat ik niet meer kan stoppen met praten/typen als ik eenmaal begin ;)!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:30

GRAAAG YVVV!

Ik wil echt heel graag jullie verhalen horen! Vind het ook leuk om eventuele reisblogs van jullie te lezen!

Please tell me!

Ticket is geboekt en aanbetaling is gedaan.... Nog maar 5 maandjes wachten :P!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:23

Loesss schreef:
Ik wil alles horen! 1 Waar je bent geweest? 2 Wat je hebt gedaan? 3 Wat je geweldig vond? 4 Wat je minder vond? 5 Waar moet ik opletten? 6) Hoeveel kosten aan levensonderhoud je ongeveer kwijt was? 7 Je mooiste foto's? ALLES!

1) Met name Bloemfontein (studie; woonde daar @ campus) en rondreizen naar de traditionele toeristentrekkers & weekendjes met vrienden weg;
2) Studeren, schrijven, feesten, sporten, me verbazen (zo`n mooi land & politiek zo`n gedoe, zoveel verscheurdheid & zulke grote verschillen tussen eerste & derde wereld in één land! :oo ) en rondreizen;
3) De natuur is geweldig, zonder meer. Duikgebieden die in een Bounty-reclame kunnen, rode aarde en eindeloze horizonten, (Drakes)berge, spetterend groene vegetatie en een fauna om van te watertanden. Heel 'oer' :)
4) Minder: zoals in ieder iets armer land: het altijd met je intuïtie moeten aftasten of een situatie/ wijk/ persoon betrouwbaar is, de schijnheiligheid t.o.v. Apartheid, post-Apartheid, 'vigs' (= Aids), het onbekommerd zijn over het milieu & sommige dieren, de 'red neck'-mentaliteit van veel Afrikaners (= blanke mannen), de armoede & de verslavingszorgen;
5) Op een goed visum, juiste entingen, evt. een internationaal rijbewijs (ANWB), op het feit dat je als blanke, ongeacht je standpunt t.a.v. zwart & wit, altijd 'de blanke' bent, op je intuïtie
6) Hier word je blij van: mijn kamer in Groningen kostte het dubbele van de huurprijs die ik voor mijn kamer in ZA moest ophoesten en ook rondreizen is niet duur. Boodschappen zijn goedkoper dan hier, zij het niet dramatisch veel goedkoper dan bij Aldi of Lidl (wel anders: vlees kost geen deuk, groente & fruit zijn minder bright & shiny dan hier, maar wel supervers en champignons kunnen dan wel weer duur zijn, bijvoorbeeld), uit eten gaan is spotgoedkoop, naar de film/ het theater gaan ook, vervoer is ook goed te doen (Greyhound is veilig & zeker);
7) Niet in deze computer, maar ik ga eens voor je zoeken :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:52

Ik heb je een PB gestuurd :).

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:21

Leuk!!! Ik ga oook!!!!

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:29

leuk! ik ga heel de maand juli naar Swaziland vrijwilligerswerk doen in een weeshuis! heb er ook echt onwijs veel zin in en ik zal hier zeker nog een topic maken met ervaringen en foto's!

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:31

Ik ben er ook geweest! Het is een geweldig land <3 Ik ga er zeker nog ooit terug om stage te lopen ofzo. Echt heel veel plezier en succes!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:35

Ik heb ook potentiële plannen.

Maar wat ik vooral mis op veel vrijwilligerssites, een duidelijk overzicht van alle kosten.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:13

Wat onzettend gaaf!
Ik heb zelf 2 maanden in een township gewerkt en een maand rond gereisd. Als je info wilt, kan je me altijd pb'en :)