Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzan schreef:Corendon biedt erg goedkope reizen aan, en dat het zo goedkoop is, is niet voor niets. Het kan alleen als de vliegtuigen een maximaal aantal vlieguren maken, zo min mogelijk aan de grond staan, want alleen wanneer de vliegtuigen vliegen, leveren ze geld op.
Dat betekent dat je met de meest onmogelijke vertrektijden te maken hebt, die op het laatste moment drastisch kunnen veranderen. Doordat ze met zeer korte 'turn around times' werken (tijd dat het vliegtuig aan de grond staat om uitgeladen te worden, gecontrolleerd, afgetankt en weer ingeladen te worden), is een vertraging erg makkelijk opgelopen en doordat hun schema's zo krap afgesteld zijn, werkt dat nogal door op de vertrektijden.
Ik heb een keer een reis bij Corendon naar Istanbul geboekt. Hotel was prima, maar de vlucht zowel heen als terug was geen succes, om het netjes te zeggen. (en ik ben behoorlijk bereisd, weet redelijk waar ik het over heb)
Toen we op Schiphol gingen inchecken kregen we te horen dat er ca. anderhalf uur vertraging was. Geen probleem, kan gebeuren. Maar achteraf bleek dat op dat moment het toestel nog moest landen in Istanbul, en daarna nog naar Amsterdam moest vliegen. Dat betekende uiteindelijk een vertraging van 7 uur!
Nogal onzinnig om dan in eerste instantie met 1,5 uur aan te komen.
De informatie vertrekking was ronduit slecht, we kregen niet een glas water of iets aangeboden.
Doordat Corendon gebruik maakt van een andere luchthaven in Istanbul dan de lijndienstvluchten, die aan de 'verkeerde kant' van Istanbul ligt, duurde de transfer naar het hotel in het centrum, omdat we nu midden in de spits aankwamen nog eens dik 2 uur.
Dat is ook iets om rekening mee te houden met veel goedkope luchtvaartmaatschappijen, dat ze vaak van 'B luchthavens' gebruik maken.
Op de dag van de terugvlucht kregen we te 's ochtends te horen dat we in plaats van 6 uur 's avonds op 3 uur 's nachts zouden vertrekken. Dat is niet bepaald handig als je die dag weer moet werken.
De reactie die we van Corendon ontvingen toen we schriftelijk om een vergoeding hadden gevraagd omdat we een vertraging van meer dan 5 uur hadden opgelopen, was ronduit belachelijk. Blijkbaar vindt Corendon dat voor hun de EU-regels niet gelden.
Het hotel was prima voor hetgeen we ervoor betaald hadden. Istanbul is een super leuke stad. Maar vliegen met Corendon doe ik niet meer. Het is erg goedkoop, maar dat moet duidelijk ergens vandaan komen. Betaal liever wat meer.
Nathalie schreef:Door Istanbul heen in minder dan 2 uur is sowieso zowat onmogelijk.
xxriiannee schreef:[Tja dan heb je gewoon net pech. Kan ook bij Transavia gebeuren e.d. Neemt niet weg dat het onwijs balen is.