Corendon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morfeo

Corendon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:26

Ergens eind juni wil ik graag naar Turkije.
Nu zie ik erg aantrekkelijke reizen staan op Corendon.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze maatschappij?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:29

Morfeo schreef:
Ergens eind juni wil ik graag naar Turkije.
Nu zie ik erg aantrekkelijke reizen staan op Corendon.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze maatschappij?

Heb geen ervaring met corendon.
Wij vliegen eind juni met hollandinternational/arke.

ook naar turkije

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:30

Geen ervaring mee maar vliegen dit jaar ook met Corendon. Ben benieuwd :) .

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:30

Het gaat om een reis van 14 dagen voor 450 euro pp.
Erg goedkoop dus. Heb het hotel even nagekeken op zoover maar ziet er prima uit.

Zwitsal

Re: Corendon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:50

Volgens mij is corendon een prima organisatie hoor.
Zelf nog niet mee gevlogen maar vriendin van me wel..
Hoor verder ook goede verhalen over corendon

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:41

Ja hoor, heb regelmatig met ze gevlogen en ook 1 x een pakketreis gehad van ze. Gewoon goed.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:44

Corendon biedt erg goedkope reizen aan, en dat het zo goedkoop is, is niet voor niets. Het kan alleen als de vliegtuigen een maximaal aantal vlieguren maken, zo min mogelijk aan de grond staan, want alleen wanneer de vliegtuigen vliegen, leveren ze geld op.

Dat betekent dat je met de meest onmogelijke vertrektijden te maken hebt, die op het laatste moment drastisch kunnen veranderen. Doordat ze met zeer korte 'turn around times' werken (tijd dat het vliegtuig aan de grond staat om uitgeladen te worden, gecontrolleerd, afgetankt en weer ingeladen te worden), is een vertraging erg makkelijk opgelopen en doordat hun schema's zo krap afgesteld zijn, werkt dat nogal door op de vertrektijden.

Ik heb een keer een reis bij Corendon naar Istanbul geboekt. Hotel was prima, maar de vlucht zowel heen als terug was geen succes, om het netjes te zeggen. (en ik ben behoorlijk bereisd, weet redelijk waar ik het over heb)
Toen we op Schiphol gingen inchecken kregen we te horen dat er ca. anderhalf uur vertraging was. Geen probleem, kan gebeuren. Maar achteraf bleek dat op dat moment het toestel nog moest landen in Istanbul, en daarna nog naar Amsterdam moest vliegen. Dat betekende uiteindelijk een vertraging van 7 uur!
Nogal onzinnig om dan in eerste instantie met 1,5 uur aan te komen.
De informatie vertrekking was ronduit slecht, we kregen niet een glas water of iets aangeboden.

Doordat Corendon gebruik maakt van een andere luchthaven in Istanbul dan de lijndienstvluchten, die aan de 'verkeerde kant' van Istanbul ligt, duurde de transfer naar het hotel in het centrum, omdat we nu midden in de spits aankwamen nog eens dik 2 uur.
Dat is ook iets om rekening mee te houden met veel goedkope luchtvaartmaatschappijen, dat ze vaak van 'B luchthavens' gebruik maken.
Op de dag van de terugvlucht kregen we te 's ochtends te horen dat we in plaats van 6 uur 's avonds op 3 uur 's nachts zouden vertrekken. Dat is niet bepaald handig als je die dag weer moet werken.
De reactie die we van Corendon ontvingen toen we schriftelijk om een vergoeding hadden gevraagd omdat we een vertraging van meer dan 5 uur hadden opgelopen, was ronduit belachelijk. Blijkbaar vindt Corendon dat voor hun de EU-regels niet gelden.

Het hotel was prima voor hetgeen we ervoor betaald hadden. Istanbul is een super leuke stad. Maar vliegen met Corendon doe ik niet meer. Het is erg goedkoop, maar dat moet duidelijk ergens vandaan komen. Betaal liever wat meer.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:48

Door Istanbul heen in minder dan 2 uur is sowieso zowat onmogelijk. ;)
ik vlieg altijd met Corendon vanaf normale luchthavens hoor. Nog nooit vertraging ofzo met ze gehad ook.
Denk dat dat toch echt een gevalletje pech hebben was.

ik heb een soortgelijke ervaring met Martinair. Ook pech. :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:22

Suzan schreef:
Corendon biedt erg goedkope reizen aan, en dat het zo goedkoop is, is niet voor niets. Het kan alleen als de vliegtuigen een maximaal aantal vlieguren maken, zo min mogelijk aan de grond staan, want alleen wanneer de vliegtuigen vliegen, leveren ze geld op.

Dat betekent dat je met de meest onmogelijke vertrektijden te maken hebt, die op het laatste moment drastisch kunnen veranderen. Doordat ze met zeer korte 'turn around times' werken (tijd dat het vliegtuig aan de grond staat om uitgeladen te worden, gecontrolleerd, afgetankt en weer ingeladen te worden), is een vertraging erg makkelijk opgelopen en doordat hun schema's zo krap afgesteld zijn, werkt dat nogal door op de vertrektijden.

Ik heb een keer een reis bij Corendon naar Istanbul geboekt. Hotel was prima, maar de vlucht zowel heen als terug was geen succes, om het netjes te zeggen. (en ik ben behoorlijk bereisd, weet redelijk waar ik het over heb)
Toen we op Schiphol gingen inchecken kregen we te horen dat er ca. anderhalf uur vertraging was. Geen probleem, kan gebeuren. Maar achteraf bleek dat op dat moment het toestel nog moest landen in Istanbul, en daarna nog naar Amsterdam moest vliegen. Dat betekende uiteindelijk een vertraging van 7 uur!
Nogal onzinnig om dan in eerste instantie met 1,5 uur aan te komen.
De informatie vertrekking was ronduit slecht, we kregen niet een glas water of iets aangeboden.

Doordat Corendon gebruik maakt van een andere luchthaven in Istanbul dan de lijndienstvluchten, die aan de 'verkeerde kant' van Istanbul ligt, duurde de transfer naar het hotel in het centrum, omdat we nu midden in de spits aankwamen nog eens dik 2 uur.
Dat is ook iets om rekening mee te houden met veel goedkope luchtvaartmaatschappijen, dat ze vaak van 'B luchthavens' gebruik maken.
Op de dag van de terugvlucht kregen we te 's ochtends te horen dat we in plaats van 6 uur 's avonds op 3 uur 's nachts zouden vertrekken. Dat is niet bepaald handig als je die dag weer moet werken.
De reactie die we van Corendon ontvingen toen we schriftelijk om een vergoeding hadden gevraagd omdat we een vertraging van meer dan 5 uur hadden opgelopen, was ronduit belachelijk. Blijkbaar vindt Corendon dat voor hun de EU-regels niet gelden.

Het hotel was prima voor hetgeen we ervoor betaald hadden. Istanbul is een super leuke stad. Maar vliegen met Corendon doe ik niet meer. Het is erg goedkoop, maar dat moet duidelijk ergens vandaan komen. Betaal liever wat meer.

Tja dan heb je gewoon net pech. Kan ook bij Transavia gebeuren e.d. Neemt niet weg dat het onwijs balen is. :)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:58

Nathalie schreef:
Door Istanbul heen in minder dan 2 uur is sowieso zowat onmogelijk. ;)

Neem aan dat je met de auto bedoeld? Naar Sapanca waar ons eigen resort ligt is 1 uur en 3 kwartier rijden en dat ligt toch echt niet in de buurt van Istanbul ;) Istanbul is inderdaad wel erg groot, maar het ligt er ook een beetje aan waar je moet zijn.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:05

xxriiannee schreef:
[Tja dan heb je gewoon net pech. Kan ook bij Transavia gebeuren e.d. Neemt niet weg dat het onwijs balen is. :)

Dan heb je de strekking van mijn verhaal niet goed begrepen. Ik heb nergens geschreven dat je met een andere maatschappij gene vertraging kan oplopen. Natuurlijk met elke luchtvaartmaatschappij kan je vertraging oplopen, om 1000 en 1 redenen. Heel vaak door overmacht van de maatschappij. Heb wel eens met Singapore Airlines, een van de beste maatschappijen ter wereld 24 uur vertraging opgelopen. Geen probleem, werd keurig afgehandeld. Het gaat er niet om of je wel of geen vertraging kan hebben. Zoals ik al zei ik heb zelf veel gereisd en ik werk in de reisbranche.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat bij bepaalde maatschappijen de kans op flinke vertraing veel groter is, vanwege de manier hoe ze werken, hoe hun schema's in elkaar steken e.d.
Ik zou zelf niet meer voor Corendon kiezen, vanwege hun onmogelijke schema's, beroerde communicatie en slechte service. Zoals ik al zei, het is niet voor niets zo goedkoop.

Over de luchthaven: voor Istanbul maken zij niet gebruik van de luchthaven Ataturk, aan de Europese kant, zoals KLM en Turkisch Airlines, maar van een kleine luchthaven aan de Aziatische kant. De meeste hotels die Corendon destijds in hun stedenpakketten Istanbul aanbood, liggen aan de Europese kant. Dat betekent dat je de Bospurus over moet steken. Aangezien er niet veel bruggen zijn, lijdt dat in de spirts tot ernstige vertraing. Wat dat betreft ligt de luchthaven Ataturk dus gunstiger.
Gaat er dus niet om dat Corendon altijd op ongunstige luchthavens vliegt, maar voor een stedentrip Istanbul dus wel.

Maar als je goedkoop die kant op wilt, veel geluk hebt met vluchten en hotel, dan moet je dat vooral doen. Geen enkele luchtvaartmaatschappij en reisorganisatie kan je een vlekkeloze vakantie garanderen. Daarvoor zijn er veel te veel factoren die een rol spelen waarop de maatschappij geen invloed heeft. Kans dat er het een en ander neit vlekkeloos verloopt bij iets als Corendon is echter wel groter.