Mooie vakantiebestemming gezocht voor moeilijke vriend. HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Mooie vakantiebestemming gezocht voor moeilijke vriend. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:21

Goedemiddag!

Nou dit is het geval: Mijn vriend wil NIET op vakantie. Heeft een eigen bedrijf samen met zn broer en vader. (loon en akkerbouwbedrijf). Nou snap ik dat we niet in de zomer op vakantie kunnen want dan zit je in de drukste tijd. Vind ik ook niet erg.. Dan gaan we in November ofzoiets.

We zijn 3 jaar geleden 11 dagen naar gran canaria geweest met de vriendengroep. En dat was onze enige vakantie samen. Het is dus nu al 3 jaar geleden dat we echt vakantie hebben gevierd. Want als we thuis zijn werken we allebij de hele week behalve zondags.. Een dag vrij kent hij niet. Als we niet weg gaan kan hij net zo goed aan het werk is zijn mening..

Nou vind ik het tijd worden voor een ver weg vakantie naar een mooi land waar mooie dingen te zien zijn. We zijn allebij niet zo van die strand liggers.. Houden wel van lekker weer. ( ook niet overdreven warm. 25/30 graden is heerlijk) En ik vind: Nu kunnen we nog wat van de wereld zien. Als we straks kinderen mogen krijgen word dat al een stuk lastiger.

Landen die ik zelf graag wil zien zijn: Australie, Nieuw Zeeland, Amerika, Canada, Çaribisch gebied, Zuid Afrika
Nou word canada al moeilijk want daar is het in november ook winter.. En ik wil dan wel graag naar de zon...

Ik ben nu wel druk aan het brainstormen.. Maar het grootste probleem word nog mn vriend overhalen.

Iemand ideen voor een leuke actieve mooie vakantie? Ervaringen?
Als we gaan ben ik van plan voor 14 dagen te doen..
Laatst bijgewerkt door Zilvermoon op 02-05-11 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: Mooie vakantiebestemming gezocht voor moeilijke vriend. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:24

egypte, duiken?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:43

LZP > BEU

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:46

canada is prachtig!!! de niagra falls of the rocky mounatains! echt de moeite waard!
maar ligt er natuurlijk ook aan wat je budget is...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:47

Dan ga je toch gewoon lekker met een vriendin op vakantie als hij er geen boodschap aan heeft? Lijkt me niks aan om op vakantie te zijn met iemand die dat eigenlijk niet wil.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 15:05

Laat ik er dan iets meer over vertellen. Hij is er wel aan toe ( reden laten we even achterwege) en vaak nadat ik hem over heb gehaald voor iets zegt ie dat t toch wel gaaf was en dat ie blij is dat ik m over heb gehaald. En buiten dat moet ie maar is inzien dat er meer in het leven is dan werken

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:07

Okee. :) Misschien beginnen met een bestemming dichtbij, dat is wellicht makkelijker? De Waddeneilanden zijn prachtig, vooral Vlieland. :)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:18

Ik zoek meer richting zon.. Ik wil dan in November of Januarie omdat dat de enige maanden zijn dat we weg kunnen.. En zon het altijd goed doet...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:19

in madeira is het altijd lente :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:20

Al aan Azie gedacht? Heel mooi, lekker warm en genoeg te zien en te doen.
Ik vond zelf Maleisie erg, erg mooi.

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:21

Madeira is inderdaad erg mooi, leuk om te wandelen, wij zijn naar curacao geweest vorige maand, was ook erg leuk en kan je heel mooi duiken of snorkelen....

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:22

Je zou ook op met een groepsreis kunnen gaan of een andere vooraf georganiseerde reis van bv sawadee of fox. Dan reis je vaak het hele land door, dus lekker actief. 't Kan ook het hele jaar door.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:43

Uit de landen die je noemt, in november voor een periode van 2 weken, waar meer te doen is dan voornamelijk strand, waar het in die periode in het algemeen lekker weer is, zou ik voor Zuid Afrika gaan.
Het is best een stukje vliegen, maar je hebt nauwelijks tijdverschil, daardoor voor 2 weken (hoewel je er natuurlijk veel langer kan verblijven) prima te doen.
Ik zou voor 2 weken wel een bepaald deel van Zuid Afrika kiezen, bijvoorbeeld Kaapstad en omgeving of Vanuit Johannesburg richting Kruger, Hluhluwe en vanuit Durban terugvliegen bijvoorbeeld.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:27

Zuid-Amerika? Brazilië / Argentinië / chili?

Nb. Ik ben in januari ook eens naar Texas geweest, was daar toen ook erg aangenaam qua temperatuur en ik denk dat dit voor alle zuidelijke staten van USA geld. Dus bv nationale parken van zuidwest USA (Yosemite, Grand Canyon) etc met de camper, bv in combinatie met LA / san francisco?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:44

gretoes schreef:
canada is prachtig!!! de niagra falls of the rocky mounatains! echt de moeite waard!
maar ligt er natuurlijk ook aan wat je budget is...

Canada is wel koud in de winter hoor, daar moet je rekening mee houden.
Niagara Falls e.d zijn inderdaad práchtig, maar als je daar in de zomer naartoe gaat kan je er (denk ik) veel meer van genieten dan wanneer je in November gaat.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:02

Absoluut Zuid- Afrika uit jouw lijstje :j. Alleen zou ik er dan nog minimaal een week aan vast plakken.
Zit je wel in de goede periode als je in november gaat: dan is het daar zomer.
Zelfde met Australie en Nieuw Zeeland, maar zeker omdat daar naartoe de tickets zo duur zijn, zou ik zelf minimaal een week of 4 gaan.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:50

Thailand, Cuba, Kenia, Jordanie, Costa Rica, Indonesie?? :)

Altijd zon bij die landen...

Weet niet of je wil rondreizen maar anders heb je bij fox echt mooie rondreizen! ;)

www.fox.nl

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:18

gaucho schreef:
Nb. Ik ben in januari ook eens naar Texas geweest, was daar toen ook erg aangenaam qua temperatuur en ik denk dat dit voor alle zuidelijke staten van USA geld. Dus bv nationale parken van zuidwest USA (Yosemite, Grand Canyon) etc met de camper, bv in combinatie met LA / san francisco?

Daar vergis je je in! Texas heeft een heel ander klimaat.
De meeste van de nationale parken in Zuid West USA zoals Grand Canyon, Yosemite, Bryce Canyon enz. liggen op behoorlijk grote hoogte. Grand Canyon village en Bryce liggen op ca. 2000 m. hoogte, Yosemite heeft pieken van ruim 4000 meter hoogte. Deze hoogte is erg bepalend voor het weer. In januari kan er dus een flink pak sneeuw liggen. Ook San Francisco is in die tijd van het jaar niet echt warm. (onder invloed van koude zeelucht) Om in dat gebied te camperen is januari geen geschikte periode. (wel veel goedkoper dan in de zomer, maar daar heb je niet zoveel aan als veel campings gesloten zijn, wegen en andere voorzieningen in nationale parken kunnen gesloten zijn enz.)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:50

Indonesië? rondreis Bali, Java, Lombok bijvoorbeeld.
Lekker weer, hele mooie natuur en onwijs veel te doen.