Weekje Barcelona, hoeveel kosten ongeveer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Weekje Barcelona, hoeveel kosten ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 14:23

Ola!

Ik ga waarschijnlijk met mn vriend van de zomer een weekje naar Barcelona. Nou hebben we al een plek om te slapen, dus daar
hoeven we in principe niks voor te betalen (wat nederlandse dingetjes meenemen, thats it :Y) ) Maar ik vroeg me af wat jullie ongeveer
zouden rekenen als kosten voor een weekje barcelona? En of iemand toevallig plekjes weet waar je goedkoop maar wel goed kan
eten, waar je het goedkoopst water kunt kopen ed? Wat betaal je in Barcelona nou gemiddeld aan eten en drinken op een dag?

Ben zelf al vaker in Barcelona geweest met mn ouders , aangezien mijn zus hier voorheen een aantal jaren heeft gewoont met haar Spaanse vriend.
Maar mijn vriend is er nog nooit geweest, dus ik wou toch wel even een paar hoogtepunten van Barcelona meenemen. Iemand ideeën?
Dacht zelf al aan de Sagrada, Parc Guell en de Ramblas, verder natuurlijk voor hem Camp Nou en het zeeauquarium.
Ik ga binnenkort wel even langs mijn zus voor wat adresjes en tips voor daar, en ze zal me ook helpen met een goedkope vlucht vinden ;)
Maar hoe meer adresjes we hebben hoe meer keuze natuurlijk, en dat is altijd goed :)

Kortweg, lowbudget in Barcelona, mogelijk? Zoja, hoe? :D

NatassJa

Re: Weekje Barcelona, hoeveel kosten ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 02:02

Zoveel mogelijk drinken e.d halen in de supermarkt om de hoek. Is het goedkoopst ;)
Als je eventueel met het ov in Barcelona reist, koop een 5 dagen kaartje. Is voor de metro en bus. Ben je goedkoper uit dan steeds losse kaartjes kopen.

Via Transavia kan je voor 79 euro een retourtje kopen.
Wat ik ook erg leuk vond, was de tourist bus. Kom je langs alle grote attracties van de stad en kun je in en uitstappen wanneer je wilt.
Wij waren voor het eten en drinken gemiddeld 30 euro per dag kwijt, met z'n 2en.
Maar dan aten we altijd "buiten de deur". Alleen het ontbijt niet meer gerekend.