Ervaringen kant en klare tent (ingebouwde)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

Ervaringen kant en klare tent (ingebouwde)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 10:34

Hooi!

Na ongeveer 8x turkije gaan we dan toch een keer camperen in Frankrijk (Biron in de dordogne). Ik heb vroeger wel een half uur rijden van onze woonplaats een vaste stacaravan gehad op een camping dus heb wel iets ervaring maar dat is al weer een hele tijd geleden. Bovendien is dat anders dan een tent in Frankrijk.

Wij hebben dus via Vacancoleil een kant en klare tent gehuurd voor 12 dagen. Nu zit daar natuurlijk al heel veel in zoals bestek, keukentje met kookpit, tuinmeubels, etc. Maar er zit bijvoorbeeld geen water in, dus geen wc etc.

Nu ben ik dus heel benieuwd wat ik allemaal nodig heb en aan moet denken. En misschien handige dingen/tips? Wie heeft hier ervaring mee?
En heeft iemand misschien nog voor de omgeving nog tips? (Biron ligt 50 minuten rijden van Sarlat).

Groetjes wendy

wendietjuhhh

Re: Ervaringen kant en klare tent (ingebouwde)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:16

Niemand enige ervaring hiermee? Of verhalen erover gehoord?

Suuszels

Re: Ervaringen kant en klare tent (ingebouwde)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:44

Wij zijn het ook van plan, maar dan in Bretagne, het lijkt mij ideaal, geen ruzie om de tent op te zetten, geen geklooi met gasflessen..
Ik heb verder geen idee wat je mee moet nemen verder, maar aangezien ik net zo weinig ervaring erin heb als jou volg ik het :D

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:48

Ik heb een paar keer zo'n tent gehuurd. Echt ideaal kamperen. Wat wil je weten?

Bestek en kookgerei is er allemaal. Een scherp mesje en een blikopener namen wij wel altijd zelf mee voor de zekerheid. Er zitten vaste bedden in in een soort afgeschermde kamertjes met degelijke matrassen. Tuinstoelen en tafels zaten erbij.
Laatst bijgewerkt door judith_irene op 02-05-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:53

Kaasschaaf! :P

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:03

wij gaan meestal 'normaal' kamperen maar één keer zo'n mooie aanbieding met kant - en -klaar tent geboekt (in italie). Onze ervaring: kampeermatjes liggen beter als die bedden.
Voor de rest was het relaxed, voor alles was eigenlijk gezorgd (tot en met afwasmiddel + borstel!).

Wat mee te nemen: kleren, spelletjes...de dingetjes die je meeneemt bij een gehuurd huisje.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:21

Meerdere keren bij vacansoleil geboekt, goede ervaringen!!!

erg handig dat je zelf niet zoveel hoeft mee te slepen en met name de koelkast is erg praktisch.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met de matrassen, maar ik ben erg kieskierig qua hoofdkussen dus die nam ik zelf altijd mee.

Handige dingen om mee te nemen, ff wat mij zelf zo te binnen schiet:

zaklamp, dunschiller om aardappels te schillen, wasknijpers om bv je handdoek op te hangen.

Ik vind het altijd handig om wat basisdingetjes voor koken mee te nemen (peper/zout, kruiden, olie, suiker etc)

vergeet vooral niet dat het 's avonds in een tent een stuk kouder / vochtiger wordt dan in een caravan, warm vest ed. mee dus.