Vakantie via vakantieveilingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Vakantie via vakantieveilingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 09:40

Hallo allemaal,

mijn vriend en ik willen een last minute gaan boeken waarbij het vertrek kan zijn tussen 11 en 18 juli. Nu vroeg ik me af of hier mensen ervaring hebben met het bieden op een vakantie bij vakantieveilingen? Ik weet wel dat je op het laatse moment snel een relatief hoog bedrag moet bieden omdat iedereen het op het laatste moment probeerd. Of hebben jullie andere last minute tips?

Suuszels

Re: Vakantie via vakantieveilingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:07

Ik heb nog nooit een vakantie gewonnen via vakantieveilingen, maar wel dagjes uit. Inderdaad, in de laatste 4 seconden een bod van bijvoorbeeld 5 euro hoger bieden (of bij een echt grote vakantie iets van 20 euro hoger)
En probeer ook op tijdstippen te bieden dat de meeste mensen werken/slapen :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:47

Ik vind dat de vakanties bij vakantieveilingen altijd overpriced zijn. Je betaalt vaak bijna het bedrag wat je bij de touroperator zelf ook zou betalen. Zeker in periodes waarin iedereen vrij is of op vakantie kan (de schoolvakanties).
Ik zou het er niet op durven gokken. Ik vermoed namelijk dat je er ook nog veel geld aan kwijt bent en niet zo'n lastminute prijs betaalt als dat je zou willen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:49

Let ook goed op wat het arangement inhoud.. en wat er onder het kopje exclusief staat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 09:31

Net zag ik er ook een reis uit gaan all incl. 8 dagen in een 5 sterren hotel voor 520 met vlucht naar Turkije voor 2 personen, klinkt mij niet slecht in de oren. Het is inderdaad wel zo dat je eerst bijv ook kon bieden voor een weekend duinrell en heel veel mensen boden meer dan dat het uberhaupt kost. Ik zal dus goed moeten opletten en vergelijken :+

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:35

Wij doen het ook vaak via vakantieveilingen, maar kijk inderdaad eerst even van te vorenwat je normaal betaalt. Ik zie ook vaak dat mensen meer bieden dan de normale prijs, das zonde. Wij hebben dagjes uit, midweekjes in Nederland voor weinig en vorig jaar 2 vliegtickets voor 100 euro per stuk naar Mallorca via vakantieveilingen. Bevalt me prima!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:42

Gewoon goed opletten. Soms gaan er dingen uit voor meer dan de normale verkoopprijs, maar je kunt er echt koopjes vandaan halen.
Wij zijn net 4 dagen in België geweest; 15 euro! Heerlijk genoten. ;)