IJmuiden <-> New Castle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

IJmuiden <-> New Castle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:20

Wie is weleens met de boot van IJmuiden naar New Castle en weer terug geweest?

Ik wil met mijn vriend gaan, maar ik zie bijna geen mogelijkheden meer voor hutten met een 2 persoonsbed. Daarbij zijn dat de hutten met uitzicht op zee, dat hebben ze overigens wel slim gedaan, men wil dat toch liever en zijn dus meteen een stuk duurder :+ .

In een hoogslaper slapen, lijkt me niks aan :+

Is het leuk om als verjaardagskado te geven? HOe is de boot verder? Komen er nog veel kosten bij, naast de hutprijs? Zijn consumpties gratis?

Ik ga graag goed voorbereid iets boeken :Y)

Bedankt!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:21

Als je de keuze hebt tussen Ijmuiden en Hull om te vertrekken, kun je beter met Hull gaan. Ik hoor zelf slechte verhalen van ijmuiden en wij gaan eigenlijk altijd met de hull, bevalt prima!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:23

Wow, snelle reactie :D

Thanks, ik ga gelijk even kijken! Wist ik niet!

Edit: Hull of Newcastle bedoel je? :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:30

Hull is een plaatsje in Engeland waar je dan uitkomt. Dat is 99,6 mijl van New Castle, dat dan weer wel helaas.. :(
Ben zelf nog nooit in die boot vanaf Ijmuiden geweest omdat er zoveel negatieve reacties zijn en dan ook met alles zoals het eten,slapen enzo enzovoort.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:31

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:32

Ik ben er zelf nooit mee geweest, maar mijn vriend wel een aantal keer. Het vertoeven op de boot zelf is zeker niet gratis, dat kan je zelfs redelijk prijzig noemen..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:37

Thanks, ik ga gelijk even kijken op die site. Bedankt StillAngel!

@ Suprice: Daar was ik al bang voor ja -O- En als je een beetje lekker wil liggen ben je al ruim 300 euro hutkosten kwijt voor 1 nachtje :oo Als dat inclusief was geweest, dan was het nog te doen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:38

Ja inderdaad, ik wilde het ook boeken maar als je alle maaltijden meerekent wordt het ineens wel erg duur :oo

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:46

Bij Hull/ York vertrek je vanuit Rotterdam. Is ook een andere maatschappij. Namelijk P&O

DFDS vaart van IJmuiden naar New-Castle.

Op de boot is het inderdaad vrij prijzig.
Je hebt alleen je kamer en de rest moet bij boeken/ los betalen.
(wij proberen dan ook altijd ontbijt zelf mee te nemen en doen wel avondeten op de boot)

Boten van DFDS zijn, vind ik, redelijk verouderd.
Die van P&O zijn nieuwer en iets groter.

Ik ben meerdere keren met beide maatschappijen geweest en het is maar net hoeveel luxe je wilt.
De gewone hutten zijn redelijk klein. Bedden wel van voldoende grote. Helaas wel stapelbed.
In de douche kun je je billen niet keren.
En dat geld voor beide maatschappijen.

Verder vind ik het wel een leuk tripje. Bij een van de boten van DFDS kun je op het voordek staan. En dan kun je van daaruit de zeedieren spotten.

New-Castle zelf vind ik leuker dan Hull. York is ook leuk, maar dan moet je een flink tijdje in de bus zitten. (vooral als ze de snelweg niet nemen....)
New-Castle en York heeft leuke smalle straatjes en een wat ouder karakter. Maar dat is persoonlijk denk ik.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:53

Ik ben een keer vanaf IJmuiden geweest. Zijn inderdaad kleine hutjes, maar ik vond dat zelf geen probleem. Verder betaal je nog voor het restaurant etc. Verder heb je wel een leuk uitzicht zo op zee. Zelf was ik zeeziek, dus was blij dat ik eindelijk vaste grond zag haha.

Leo

Re: IJmuiden <-> New Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:30

Ik ben met een vriendinnen trip van Ijmuiden naar Newcastle gevaren. Ontzettend leuk, maar de boot is vrij prijzig. Wij hadden voor de eerste avond zelf eten en drinken meegenomen in een koffer. Op de boot kun je van alles doen maar drankjes en eten is gewoon aan de prijs. Het ontbijt was oké maar niet bijzonder. Het avondeten de tweede avond was vettig en niet lekker, terwijl je wel flink betaald. Je bent ook maar vrij kort in Newcastle, 6 uur ongeveer. Dus je moet goed plannen wat je daar wilt doen. :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:36

IJmuiden-Newcastle is wel goedkoop, maar je moet je afvragen wat je wilt doen. De boot weet ik niet, ik heb gehoord dat het vooral om party-en de hele nacht gaat. Newcastle zelf is niet al te bijzonder.

Als je echt iets leuks wilt doen dan kun je beter met P&O van Hoek van Holland naar Harwich gaan. Dat zijn nieuwe boten. Je hebt geen tweepersoonsbed, maar een stapelbed. De hutten zijn prima en nieuw. Tv, badkamer. Je bent 's ochtends in Harwich, treinticket naar London en je staat om 9 uur 's ochtends op Liverpoolstation in hartje London.
Dagje London en dan om 20:00u 's avonds weer met de trein terug naar de boot. Volgende ochtend ben je weer in Hoek van Holland.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:37

Overigens: de Hoek van Holland/Harwich vertrekt rond 23:00u 'savonds dus het maakt niet zoveel uit of je een hut met zeezicht hebt of niet :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:43

Apple schreef:
IJmuiden-Newcastle is wel goedkoop, maar je moet je afvragen wat je wilt doen. De boot weet ik niet, ik heb gehoord dat het vooral om party-en de hele nacht gaat. Newcastle zelf is niet al te bijzonder.
Heb ik nooit wat van gemerkt en ik heb de overtocht afgelopen jaar 2 keer gemaakt voor een concertreis. (eerste keer naar het concert van Pink, tweede keer naar het concert van Meat-Loaf.)

Ene boot heeft een beter bioscoop als de ander.
Ene boot heeft een voordek, andere niet. (king of Scandinavia heeft een voordek)
Verder zijn ze wat ouderwets, maar zeker niet verkeerd.
Vind het eten in de ala carts restaurants lekkerder dan aan het buffet, maar dat is persoonlijk denk ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:44

Wij willen deze zomer naar Schotland toe en moeten dus ook met de boot. Vanaf IJmuiden is dan volgens mij het handigst omdat je dan best hoog in de buurt van Eddingburg terecht komt.

Maar zo te lezen is niet iedereen hier over positief?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:51

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden geweest, zo'n aanbieding van de bijenkorf. Wij hadden met zijn tweeen een binnenhut, heenreis alleen ontbijt genomen en terugreis dinner. Slapen doe je slecht, want idd veel feest mensen enzo aanboort. De deuren van de hut kraken, dus van dat geluid kan je ook al niet slapen. Ontbijt was niet heel bijzonder, wel goed genoeg. Newcastle is leuk voor te winkelen, Metro heet volgens mij dat hele grote winkelcentrum. Terugreis weer hetzelfde met luidruchtige engelsen, krakende deur, enz. Dinner was bar slecht, veel vette troep en dus niet te eten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:00

Het was wel leuk hoor :j leuke ervaring om eens zo'n reis te maken. Als stel zou ik het minder snel doen, de hutten zijn vrijwel allemaal stapelbedden. Wij hebben ons flink vermaakt in de winkels, op het dek en gezellig een drankje doen in een bar. Er waren inderdaad véél party-gangers, vermakelijk om naar te kijken, minder leuk als ze naast je slapen. :+
Douchen is wel een uitdaging trouwens. :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:20

Hoezo is douchen een uitdaging? :D

(maar goed, dat bevestigd dus wel mijn idee, Hoek-Harwich was 100% prima, douchen ging prima, geen overlast van overige bootgangers -maar het is dan ook een minder feestbootgebeuren- nieuwe hut dus geen krakende deuren. Diner hadden we niet genomen gezien late tijdstip (eerst al thuis gegeten en later in London ergens gegeten).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:24

We hadden een vrij stevige wind op de heenweg, en ik heb geen zeebenen. :+ Het douche/toilet hokje is heel krap, je ziet de wanden heen en weer gaan, hebt geen idee welke kant je op gaat en vooral het afdrogen zonder steun (ja glibberige wand, deurkruk, wc pot :+ ) was vrij bijzonder.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:25

Oh op die manier :D :D Die van ons was niet zo krap, ik ben in hotels geweest waar het krapper was :D

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:32

Ik vond het niks. Allemaal beetje verpauperd en vies. (misschien had ik pech)
Newcastle vond ik ook niet geweldig, vergeleken met andere Engelse steden.
Nee, voor mij niet weer.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:56

Bedankt voor alle reacties :D ! Ik ga het niet doen.
Misschien later nog op een andere manier een stedentripje doen in Engeland.

Het zou als verjaardagskado voor mijn vriend zijn, maar het wordt Trike-vliegen. :D heel wat anders, maar ook leuk denk ik!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:53

Ik heb er wel hele goede ervaringen mee, ik ben nu al 5 keer heen en weer geweest net de boot en ga dit jaar weer, omdat we met de auto naar schotland gaan. Ik kijk er nu alweer naar uit! Lekker buiten zitten en 's avonds lekker in de supercomfortabele stoelen in de buurt van het cafe neerzakken met een boekje en uitzicht op zee. En inderdaad zeedieren spotten voor op de boot!
Verder had ik op de princess of norway wel wat moeite om te slapen, maar op de king of scandinavia slaap ik echrt perfect, geen last van krakende deuren, partyende mensen... Alleen hoor je de motoren van de boot iets, maar dat heb je op elke boot wel;)
Wij hebben wel altijd met zeezicht anders word ik zeeziek :')

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:50

ik weet dat dit topic al best w4el oud is, zijn hier misschien wel een paar tips of iets dergelijks.

- neem wel wat geld mee want eten is heel duur op het schip. Ik betaalde iets van 81 euro voor 2 personen (all you can eat.)
- het zijn van die stapelbedjes en je kan niet naast elkaar liggen zeg maar. ( wij hebben een paar kamers gezien en daar was dit hetzelfde). je hebt wel van die luxe kamers maar daar heb ik niet ingekeken en weet niet hoe het daar uitziet.
- ik heb geen problemen gehad en ben vanaf IJmuiden naar Newcastle gegaan.
- ik ben in Januari gegaan en dan is alles in Newcastle heel goedkoop (uitverkoop maand).
-niet echt een optie als je zeeziek bent, ik ben dat absoluut niet maar heb toch de volgende ochtend toen we de haven invoerde toen wel even boven de pot gehangen.
- geniet van de reis en maak veel foto's !!!