Kamperen.. Wat mee te nemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Kamperen.. Wat mee te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 09:27

Qua vakantie ben ik gewoon verwend.. Centerparcs, Landal Greenparks..
Een huisje met een bubbelbad en een sauna..
Een huisje met een heerlijke zachte bank en een keuken van alle gemakken voorzien.
Dusja, ik ben wat dat betreft dus wel wat 'luxe' gewend.

Maar nu ga ik volgende week voor het eerst kamperen!
En dan echt kamperen in een (te kleine) tent en op een luchtbedje met slaapzak.
En ik weet dus totaal niet wat ik er van moet verwachten! Eigenlijk trekt het me helemaal niet, maar ach, je moet alles een keertje geprobeerd hebben en vriendlief wil het heel graag.
Maarja, wat moet je allemaal mee nemen?
Waar laat je je drinken en je eten?
Hoe moet je je tijd invullen?
Ofwel, heeft Bokt nog wat tips voor me hoe en wat k(r)amperen moet? :D

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:21

Hoelang ga je en waarheen? :)

Een verlengsnoer, dat is écht onmisbaar. Wij zijn dat ooit vergeten en we wisten niet hoe snel we een nieuwe aan moesten schaffen.
Verder is het handig om een koelboxje te hebben, eentje die je gewoon in het stopcontact kan stoppen. Daarin kan je dan vleeswaar/avondeten/drinken bewaren. Zo hebben wij het elk jaar gered, je moet gewoon geen voedselpakketten voor drie weken meenemen. Dat gaat niet passen. Maar spullen als koekjes kan je natuurlijk gewoon in een boodschappenkrat bewaren.
Verder toiletspullen. Doucheslippers niet vergeten en ook toiletpapier is bést handig. Natuurlijk het campingbestek, een stoffer en blik om de tent schoon te vegen, vuilniszakken. En verder gewoon de standaard vakantie spulletjes die je ook naar landal mee zou nemen!
De dag invullen is bij ons altijd anders, als het mooi weer is kunnen we rustig wat uurtjes op het strand liggen. Beetje zwemmen, in de golven op je zwemband, volleyballen of iets dergelijks. Iets leuks in de buurt gaan bekijken, een keertje winkelen, je zal boodschappen moeten doen, uitslapen en lekker ontbijten. Je dag is al snel vol hoor, dat zal je verbazen. Daar moet je van te voren niet te veel over nadenken, dat loopt allemaal wel als je er eenmaal bent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:27

kamperen is zooo leuk :+:
Wat wij meenemen:
- tent :+
- skottle
- gasfles met kookpitje
- waslijn
- servies (hardplastic)
- bestek
- elektriciteit
- campinglamp (ledverlichting, 24 uur opladen, en gaat 2 weken mee :Y))
- luchtbed+dekens
- bezem
- tafel + stoelen
- insectenspray (ik word lekgestoken)
- hangmat
- spellen/ beachball e.d.
- verder standaard vakantiespullen

wij huren overigens op de camping een koelkast met vriesvak, kan niet op elke camping. Daar stoppen we het eten en drinken in.

Hoe je je tijd in moet vullen? Net als op ieder andere vakantie. Luieren, zwemmen, lezen, boodschappen halen, koken/afwassen e.d, nog meer luieren, spelletjes doen, drankjes drinken met de buren, winkelen, stadjes in, ijsjes eten. Pfffff, mijn vakantie is altijd te kort :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:30

Hou op schei uit! Weet precies wat je bedoelt!
Wij hebben nu besloten om eerst maar is een weekeindje te gaan. 'Proefcamperen' _O-
Waarop ik dirvroeg: Maar ik heb toch wel de mogelijkheid om m'n tel op te laden? :D
(Ik vind het nl belangrijk om bereikbaar te kunnen zijn voor het thuisfront.)

Ach, het zal vast gezellig worden.. maar denk echt dat ik meer heb met een lekker all inclusive weekje weg aan een heerlijk tropisch strand! :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:26

IMJ schreef:
Hou op schei uit! Weet precies wat je bedoelt!
Wij hebben nu besloten om eerst maar is een weekeindje te gaan. 'Proefcamperen' _O-
Waarop ik dirvroeg: Maar ik heb toch wel de mogelijkheid om m'n tel op te laden? :D
(Ik vind het nl belangrijk om bereikbaar te kunnen zijn voor het thuisfront.)

Tuurlijk kan dat. Elke plek heeft gewoon elektriciteit. Wij hebben altijd 2 telefoons mee, een elektrische tandenborstel, elektrische koelkast. Als je echt bang bent dat je wordt afgesloten van de buitenwereld: op de meeste campings heb je ook gewoon wifi.

Ik was voorheen ook altijd hotels/huisjes e.d. gewend, had nog nooit gekampeerd. Maar ben sinds 3 jaar helemaal verslaafd. Ik vind het nu geweldig. Het kampeerleven is zoveel leuker dan hotels waar je elke avond weer opgedirkt in een restaurant moet zitten. Ik vind het koken op de camping echt een belevenis :P En het contact met de mensen is veel makkelijker en leuker :) Ik ga denk ik nooit meer wat anders doen dan kamperen :D

snoeppapier

Re: Kamperen.. Wat mee te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:47

Kamperen is, vind ik, echt erg leuk :D
Doe het m'n hele leven al met m'n ouders en riep op m'n 15e al dat mijn toekomstige vriend wel van kamperen moest houden. Gelukkig vind mannetje kamperen ook enorm leuk en genieten de daar volop van :j

Tegelijkertijd zijn we ook gek op all-inclusive vliegvakanties hoor, maar kamperen blijft qua contact en vrijheid toch de boventoon voeren :j Meestal gaan we 's zomers lekker 3 weken kamperen en in het voorjaar een week all-inclusive naar een warm land :)

Wat betreft spullen, wij nemen altijd mee:
- grote tent & klein tentje voor de laatste nacht
- klein koelkastje
- gasbrander
- 2 luchtbedden, 2 slaapzakken + pomp
- 1 tafeltje voor in de tent (kookgerei etc) 1 tafel om aan te eten
- 2 lichtgewicht campingstoelen + kussens
- stoffer & blik
- mini-waterkoker
- koekenpan, steelpannetje, wokpan, kookpan
- zak met vakken die je op kunt hangen en waar je allerlei spulletjes in kunt stoppen

En verder gewoon spulletjes die je zelf praktisch vind :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:56

Kamperen is leuk :j Ik heb vroeger altijd gekampeerd met mijn ouders, wel met een camper, dus dan heb je je eigen koelkast mee. Met mijn vriend ben ik diverse keren op vliegvakantie in hotels geweest, maar de laatste keer 'beviel' dat minder (en dan met name in de rij staan voor het eten, half afgekoeld eten, drukte, vies eten, nog meer drukte...)
Vorig jaar met de tent in de auto wezen rondtrekken en dat was geweldig, veel vrijer en gewoon écht rust. Wij waren vorig jaar wel heel minimaal bepakt, er paste niet meer in de auto. :+ wij hadden een opgooitentje, slaapmatjes en slaapzakken, een koelbox, een kookpitje op gas, een pan, twee led-camping lampen en twee klapstoeltjes. Erg minimaal dus. :+ En in Zweden hebben we geen enkele keer op een plaats met elektriciteit gestaan. Maar het was fantastisch.

Wat echt nodig is op een camping:
- Klapstoeltjes en een tafel (je hebt ook van die uitklaptafels waar 4 'krukjes' ingebouwd zitten, ideaal. Wij nemen dit jaar ook maar een tafel mee, die misten we best wel :+ )
- Zeker wel twee lampen.
- Muggenkaarsen
- Een gasflesje met pitje, of nog luxer: een skottel (die gaan op gas)
- Een afwasteil waarin je alles mee kan nemen naar de afwasplaats.
- Campingbestek en bekers
- Thermoskan
- Koelbox (en evt. een koelkastje. Wij legden onze koelelementen vaak bij de receptie in de vriezer en namen zo min mogelijk koelproducten mee)
- Slippers!
- Een toilettas die je op kunt hangen kan makkelijk zijn.
- Voldoende handdoeken en wc papier.
- Vuilniszakken! En stoffer en blik
- Warme sokken en trui, avonden kunnen fris zijn afhankelijk van waar je zit natuurlijk.
- Etenswaren die in kleine porties verpakt zitten, zoals koekjes, ontbijtkoek, etc. Makkelijk als je iets tussendoor wilt.
- Oploskoffie :+

Wat je kunt doen hangt natuurlijk af van de omgeving. Wij wandelen vaak, of huren fietsen of gaan naar een in de buurt gelegen stad. De dagen vliegen echt om. :j 's Avonds gaan we vaak een spelletje doen bij de tent of gewoon ergens wat drinken.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:10

Hmmm, ik wil ook echt een keertje kamperen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:33