brandstof toeslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thunderking

brandstof toeslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 16:20

Hallo,

Even het volgende wij hebben voor over een paar maanden een vakantie geboekt! Naar nieuw zeeland. Wij hebben uiteraard een bepaald budget waar we ons aan vast moeten houden. En aangezien vakantie's daar heen niet geheel goedkoop zijn, zitten wij ook aardig aan dit budget! Maar gelukkig hebben we een reisburo gevonden die een reis voor ons heeft kunnen vinden die precies qua kosten in ons budget past. Alleen nu heeft het reisburo waar we geboekt hebben een brandstoftoeslag van maar liefst 90 euro door berekend! We hebben al officieel geboekt en ook aanbetaald!

Op deze manier gaan we toch stiekum over ons budget heen! Nou kunnen we deze 90 euro nog wel missen, maar als dit nog 3x gebeurt dan tikt het toch leuk aan!

Ik zelf vind het eigenlijk een beetje raar dat als je definitief geboekt hebt en aanbetaald er nog extra kosten bij komen! Mag dit eigenlijk wel? Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe dit zit!?

Ben benieuwd naar de reacties

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:32

Het stond vorige week al in de krant.
Ik begreep (uit mijn hoofd) dat als je reeds betaald had, het reisbureau de toeslag niet mag doorbelasten, maar als je alleen een voorschot had betaald, de toeslag wel doorbelast mag worden.
Ik ben benieuwd.
Ik heb vliegtickets voor juni naar Athene en die heb ik al helemaal betaald, dus volgens de krant, krijg ik dan geen naheffing. Nu gaat dat wel om een lager bedrag, maar het principe is hetzelfde.

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 16:37

dat zou een beetje jammer zijn, gelukkig voor jou dat je al betaald hebt! Dus de enige optie om onder een volgende prijstoeslag uit te komen is dus het volledige bedrag betalen, tjeez dat is in ons geval ook niet misselijk! En met alle ellende van de afgelopen tijd in de wereld zou het mij niets verbazen als de brandstof nogmaals omhoog gaat!

Electra63

Re: brandstof toeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:40

Een paar jaar geleden is het ook al eens geweest. Toen moesten wij € 15 p.p. bijbetalen op Schiphol (als ik mij goed herinner)

sberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:48

wij gaan naar turkije op vakantie. Kreeg vorige week een brief dat we 30 euro per persoon brandstof toeslag moeten betalen. Met 4 personen toch snel weer 120 euro extra. Mag toch hopen dat we niet nog een keer een toeslag krijgen.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:45

Dat valt nog mee zeg, ik heb ruim 500 euro toeslag betaald over mijn retourtje Nieuw Zeeland.. Al was dat wel alles bij elkaar dacht ik, maar het hele bedrag kwam nog bovenop de ticketprijs, inderdaad na het betalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:56

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 09:16

Bedankt voor de reacties, ondernemers risico hebben ze in de reisbranch dus nog nooit van gehoord! Best triest eigenlijk! Nou ja er zit niets anders op dan gewoon betalen denk...als we die kant op willen...500 euro NIET NORMAAL

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:57

Ik werk bij de KLM en hoor elke dag wel deze vraag.. Ik heb het uigezocht en een toeslag mag gewoon doorgevoerd is, ook al is je hele vakantie al afbetaald!

Ik heb trouwens ook een vakantie al voor de helft afbetaald(mexico)maar verwacht ook nog wel een toeslagheffing te krijgen.