Waar varen we langs? *deel 3*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Waar varen we langs? *deel 3*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 10:45

Na deel 1 [ITP] Waar varen we langs?
en deel 2 [ITP] Waar varen we langs? *deel 2*
is het weer eens tijd voor een volgend deel :) .

Even in het kort:
Wij zijn binnenvaartondernemers, hebben een drogeladingschip van 80 x 9,5 meter, waarmee we over de Nederlandse en Duitse rivieren varen.

Afgelopen weekend stond er een reis gepland over de Neckar, een Duitse rivier die zich kronkelend een weg baant door de bergen, tussen Stuttgart en Mannheim. Mijn man had kunstmest geladen in Antwerpen en vrijdagavond zijn wij (ik + kinders) opgestapt om op zaterdag en zondag een stuk te kunnen meevaren.
De natuur is in april en mei op zijn mooist, en ik kon het niet laten om foto's te maken van de prachtige heuvels, bergweides en in volle bloesem staande fruitbomen......
Ik zou zeggen: vaar een stukje mee :) !

Bergweides... als ik /3 was.... :Y) :9 !

Afbeelding

Kasteeltjes en ruïnes....

Afbeelding

de "4 Burgen" (waarvan 2 op de foto). Tussen (en vanaf) de 4 burchten wordt in de zomer een grote vuurwerkshow gegeven :) . Foto is "achteruit" genomen.

Afbeelding

als groen je lievelingskleur is <3

Afbeelding

4 x paarden... onbeperkt rijplezier, trektochten, en toch helemaal niet druk ....... zucht <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zo vaar je sluisje in, sluisje uit. Op het pc-scherm zien we beiden zijdes van het schip, zodat je kunt schatten of je een beetje recht de sluis in vaart.

Afbeelding

Oudste zoon pikt je laptop in (is bezig een radiootje te solderen mbv een NL handleiding op internet) :(

Afbeelding

en het stadje Hirschhorn. Oorspronkelijk een ommuurd kasteel, waartussen nu woningbouw heeft plaatsgevonden. Hier een voorbeeld van een, letterlijk, uit zijn voegen gegroeide stad, getuige de huisjes die op en over de stadswal gebouwd zijn :D

Afbeelding

Waarom willen kinderen nou nooit verhuizen -O- ?

Afbeelding

Groetjes! :evaw:

Sabine

Re: Waar varen we langs? *deel 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:48

Tjee, wat prachtig zeg! Wat een heerlijke ouderwetse Duitse plaatsjes :+: Op zulke dagen moet het toch heerlijk zijn om binnenvaartschipper te zijn :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 10:56

Sabine: absoluut :j ! Ik word alleen altijd zo jaloers op die Duitsers O:) .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:57

Dit staat hier verkeerd ;) Ik tem even. In The Picture is voor paardenfoto's.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 11:00

Hmmm, vreemd. Deel 1 en 2 staan ook in deze rubriek :) .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:06

Apart, want ITP is voor paardenfoto's _O- Maar ik weet eigenlijk niet precies waar je normaal dit soort foto's kunt zetten. Vaak bij FotoKunst wel. Maargoed we laten het maar aan een Mod over dan :))

Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum
ITP is bedoeld voor alle leuke, mooie, lieve, wilde en sprookjesachtige foto's van je paard. Ook losgooifoto's horen hier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:27

Deel 1 zijn voornamelijk paardenfoto's, deel 2 is er vermoedelijk doorheen geglipt, maar dit hoort hier inderdaad niet thuis.

ITP---> BEU

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:13

Das ist ja weeeeer sheun Gem......Zo wil ik ook wel wonen (niet in zo`n huis wat over de stadsmuur kiepert!!)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:58

Wauw, dit moet ik mijn ouders eens laten zien. Die komen nooit verder dan de Nederlandse wateren en de waddenzee en een klein stukje Belgie.
Sinds mijn geboorte (40 jaar geleden) zitten ze elk weekend op hun boot (motorjacht). Elke zomervakantie waren we 3 weken onderweg door heel NL. Ik geloof dat we zowat alle rivieren en kanalen wel gezien hebben, ook de saaie in drente :+ waar je echt de pineut bent als je op zondag tussen 2 bruggetjes komt "vast" te liggen.

Hoe snel vaart zo'n vrachtschip nu eigenlijk?
Volgens mij houdt een normaal plezierschip dat niet bij.
Als ik naar de andere topics van je kijk, dan varen jullie best snel van de ene naar de andere plaats, of niet soms?
Hoe lang varen jullie per dag?
Die Duitse rivieren, zijn dat woelige wateren met snel stromend water en veel vrachtverkeer?
Ik weet dat mijn moeder het bijv. niet zo leuk vindt op de Waal, omdat de boot daar ontzettend op en neer springt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:15

Prachtig!
Ik vind t heerlijk om een paar uur langs de Waal en de Moezel te zitten en boten te kijken.
Lijkt me helemaal geweldig om zo eens een week op een binnenvaartschip mee te varen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:27

Isabonny: een gewoon recreatiejacht houdt een vrachtschip idd niet bij. Geladen en op niet stromend water vaart een vrachtschip als die van ons zo'n 15 km / uur, en leeg ca 20 km / uur. Nu hebben wij niet bepaald het meest moderne schip, en worden we door de meeste grote schepen wel hard voorbij gelopen.
De Rijn is echter een sterkstromende, drukbevaren rivier, vooral in het gebergte tussen de Loreley en Mainz, waar het erg smal is. Op sommige stukjes komen we niet boven de 4,5 km / uur uit :O . Maar het is er zo leuk varen dat je het meestal niet erg vind om er lang over te doen.
De Main, Moezel en Neckar zijn een stuk fijner varen voor de pleziervaart, maar helaas kun je daar niet komen zonder op de Rijn te moeten varen. En helaas heb je daar weer de nodige sportpatenten voor nodig, ook met een pleziervaartuig.

Wat ook leuk is voor je ouders om te varen, is een rondje België. De Maas op, Maastricht, Luik en dan bij Namen stuurboord uit de Sambre op, doorvaren voorbij Charleroi, en dan via de scheepliften van Strépy en het hellend vlak van Ronquières weer via Brussel, Gent, Antwerpen (evt. de kleinere kanalen pakken) weer terug naar NL :) . Niet zo druk, geen gespring van de boot, en een mooi tochtje :j .

tones: we horen dat idd wel vaker, maar helaas hebben we geen geschikte gasten-accomodatie Y;( .

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:44

Dan wacht ik nog 50 jaar, en ga ik met een Rijnreisje mee. :+

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:48

Mien boot gaat sneller hoor Gem _/-\o_
Maar het is wel heel leuk varen....vind ik ook :j
Mischien een idee....B&B aan boord :P

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:49

Wat een ontzettend mooie omgeving Gem!! Wel heel apart, die huisjes op de stadswal..zou ik niet graag in wonen :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:54

Marleen74 schreef:
Mien boot gaat sneller hoor Gem _/-\o_
Maar het is wel heel leuk varen....vind ik ook :j
Mischien een idee....B&B aan boord :P

Of... B&B (Boot en BBQ :D ) . Zetten we je af met boot en bbq op de Neckar :D !

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:54

Wat een prachtige plaatjes!
Moet geweldig zijn om daar nu te varen!