en deel 2 [ITP] Waar varen we langs? *deel 2*
is het weer eens tijd voor een volgend deel

Even in het kort:
Wij zijn binnenvaartondernemers, hebben een drogeladingschip van 80 x 9,5 meter, waarmee we over de Nederlandse en Duitse rivieren varen.
Afgelopen weekend stond er een reis gepland over de Neckar, een Duitse rivier die zich kronkelend een weg baant door de bergen, tussen Stuttgart en Mannheim. Mijn man had kunstmest geladen in Antwerpen en vrijdagavond zijn wij (ik + kinders) opgestapt om op zaterdag en zondag een stuk te kunnen meevaren.
De natuur is in april en mei op zijn mooist, en ik kon het niet laten om foto's te maken van de prachtige heuvels, bergweides en in volle bloesem staande fruitbomen......
Ik zou zeggen: vaar een stukje mee

Bergweides... als ik

Kasteeltjes en ruïnes....

de "4 Burgen" (waarvan 2 op de foto). Tussen (en vanaf) de 4 burchten wordt in de zomer een grote vuurwerkshow gegeven

als groen je lievelingskleur is

4 x paarden... onbeperkt rijplezier, trektochten, en toch helemaal niet druk ....... zucht

en zo vaar je sluisje in, sluisje uit. Op het pc-scherm zien we beiden zijdes van het schip, zodat je kunt schatten of je een beetje recht de sluis in vaart.

Oudste zoon pikt je laptop in (is bezig een radiootje te solderen mbv een NL handleiding op internet)

en het stadje Hirschhorn. Oorspronkelijk een ommuurd kasteel, waartussen nu woningbouw heeft plaatsgevonden. Hier een voorbeeld van een, letterlijk, uit zijn voegen gegroeide stad, getuige de huisjes die op en over de stadswal gebouwd zijn

Waarom willen kinderen nou nooit verhuizen

Groetjes!