Mijn recht als reiziger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Mijn recht als reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 14:52

In oktober vertrek ik naar New York. Ik heb een pakket geboekt bij het reisbureau. Nu kreeg ik vanmorgen een telefoontje van het reisbureau dat er weer een toeslag boven op is gekomen, dit keer de stoel die 57 euro duurder is. Totaal ben ik nu al 107 euro extra kwijt en dan is het nog niet eens betaald!
Nu stond ik voor de keus dat ik het weiger om de reisorganisatie meer te betalen, met als gevolg dat zij de reis ontbinden. Ik zou dan wel mijn geld terug krijgen wat ik tot nu toe heb betaald. Maar of dat zo is is mij een raadsel.

Weet iemand hoe het verder gaat of moet de reisorganisatie mij een andere reis aanbieden met dezelfde prijs?

Anoniem

Re: Mijn recht als reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:20

Staat het in de voorwaarden bij het boeken dat er nog toeslagen bovenop komen? Anders zou ik die erbij pakken en dat aan hun laten lezen. Zodat je ze A. niet hoeft te betalen, B. je reis gewoon kan maken :j

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:32

Waarschijnlijk is je reisorganisatie aangesloten bij de ANVR. In dat geval geldt het volgende:

Citaat:
Tot wanneer en hoe vaak mag een touroperator een verhoging van de reissom doorbelasten aan de reiziger, in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (waaronder brandstoftoeslag), verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen?
Lees het antwoord »

Als de reiziger de volledige reissom nog niet heeft voldaan aan het boekingskantoor mag de touroperator een dergelijke reissomverhoging doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.

Als de volledige reissom wél is voldaan mag de touroperator geen verhoging meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.

Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd.

Er is geen maximum aan het aantal keren, zolang de touroperator zich houdt aan ANVR Reisvoorwaarden, artikel 4.
Bron: http://www.anvr.nl/vragen_details.php?v ... ntwoord691

Citaat:
Tot wanneer en hoe vaak mag een touroperator een brandstoftoeslag doorbelasten aan de reiziger?
Lees het antwoord »

Als de volledige reissom nog niet is voldaan mag de touroperator de brandstoftoeslag doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.

Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator geen brandstoftoeslag meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.

Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd.

Er is geen maximum aan het aantal keren, zolang de touroperator zich houdt aan ANVR Reisvoorwaarden, artikel 4.
Bron: Tot wanneer en hoe vaak mag een touroperator een brandstoftoeslag doorbelasten aan de reiziger?
Lees het antwoord »

Als de volledige reissom nog niet is voldaan mag de touroperator de brandstoftoeslag doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.

Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator geen brandstoftoeslag meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.

Er is geen maximum aan het aantal keren, zolang de touroperator zich houdt aan ANVR Reisvoorwaarden, artikel 4. Bron: http://www.anvr.nl/vragen_details.php?v ... ntwoord453

Het is dus simpelweg betalen of niet gaan...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 21:33

Het gaat hier dus in de derde geval om toeslag op de stoel omdat KLM zijn intercontinentale vluchten heeft verhoogd en Europesche vluchten verlaagd heeft

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 19:52

Probleem is opgelost, graag een slotje