Vakantie in Tunesië, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Vakantie in Tunesië, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 15:09

Wij gaan in augustus naar Mahdia in Tunesië. Ik ben nog nooit in Tunesië geweest en nu de vakantie eenmaal geboekt is hoor ik alleen maar slechte ervaringen van vakantiegangers :(.
Moet ik nu bang worden dat mijn vakantie niet leuk gaat worden?

Iemand van jullie ooit in Mahdia geweest?

Morfeo

Re: Vakantie in Tunesië, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:12

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie soms hele goedkope vakanties voorbij komen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 15:18

Morfeo schreef:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie soms hele goedkope vakanties voorbij komen.

Dat dacht ik ook :+ , totdat je genoodzaakt bent om in het hoogseizoen te gaan..... Dan kost het meteen honderden euro's meer 8)7

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:19

Oww, want ik moet ook in het hoogseizoen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:38

Ik heb er 10 dagen gebackpackt en vond het een prachtig land met heel vriendelijke mensen.
Heb er zelf dus een hele mooie vakantie gehad :j

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:44

ik heb toen een rondreis door heel tunesie gedaan en mijn ervaring is dat het een prachtig land is met vriendelijke mensen.alleen, als je blond haar en blauwe ogen hebt ben je daar ongeveer een prinses,dus dan zou ik niet alleen reizen,er waren kerels die mij zo een winkel introkken en met mij even naar boven wilden.hahaha,toen best wel bang,nu kan ik er om lachen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 15:48

Gelukkig heb ik bruin haar :D
Ok dus het valt op zich wel mee dus.... bedankt!

Nog iemand in Mahdia geweest?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:52

Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn schoonouders wel! Schoonmoeder idd blonde haren en blauwe ogen en die was aan 1 stuk door lastig gevallen! Het resort was prachtig geweest en de cultuur ook, minpunt was gewoon het opdringerige....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:56

Ik heb ook blond haar en groene ogen, maar weinig lastigvallen meegemaakt.
Reisde wel met een man, wellicht hielp dat :+

Heb wel een hele naïeve actie gedaan door ergens bij de woestijn bij een jongen achterop zn arabier te kruipen. Op dat moment was die rengalop erg gaaf, maar halverwege bedacht ik me dat het best een stomme impuslieve actie was 8)7 gelukkig was ie oke en de intenties goed, rondleiding door de 'stallen' gehad (ruïne ergens in de middle of nowhere) en netjes weer teruggebracht richting de kampeerplaats :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:30

Wij zijn naar Tunesie geweest :)

Het was echt ge-wel-dig!!

Echter.. Wij gingen niet van het terrein af :o
Want.. Buiten het terrein (wij zijn allemaal blond) en werd meteen lastig gevallen van; come inside, only look.. blablabla..
Aan de rand van het terrein stonden bewakers met grote geweren ervoor.. Ook niet echt uitnodigend om te gaan :o

Het weer is echt geweldig en de mensen zijn ook echt heel vriendelijk (in het complex) :D

Wij hadden ook een probleem op het laatst, er was nog een rekening niet betaald en wij hadden al het buitenlands geld al opgemaakt..
Dus.. Paps moest achterblijven,, wij konden allemaal naar huis, maar papa moest alleen daar blijven..
En dan zijn ze een stuk minder vriendelijk hoor :o

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:33

Ik ben er geweest en wel geteld 2x van het park af geweest, beide keren waren ze zo vriendelijk om mij bij mijn arm te pakken en mee te sleuren, ik ga daar dus echt never nooit meer heen :n

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:33

Tunesië, een geweldig vakantieland! Wij zijn er afgelopen jaar geweest!
Supervriendelijke mensen, oké let wel even op de verkopers die kunnen inderdaad wat dwingend zijn. Maar verder zijn de mensen(niet verkopers dus :P ) hartstikke vriendelijk, het weer is er heerlijk!

Ik zou er zo weer heengaan hoor! :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:35

Hier ook geen negatieve ervaringen met Tunesië. Kijk, je weet dat het er een beetje bijhoort, die manier van verkopen. Daar moet je je niet aan gaan ergeren, gewoon vriendelijk blijven, dan is er geen enkel probleem. En het is maar net hoe je je gedraagd.. als je met een decolleté tot op je knieën uit shoppen gaat, ja, dan krijg je aandacht.. maar dat zou je in NL ook krijgen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:36

Ik ga er binnenkort heen bij bokker Bedouin vakantie vieren. Heb er veel zin in.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:37

daffieduck83 schreef:
Ik ga er binnenkort heen bij bokker Bedouin vakantie vieren. Heb er veel zin in.

In dat geval ga je het zeker naar je zin hebben, want de mensen in Zuid-Tunesië (en niet te vergeten je gastheer en gastvrouw!) zijn helemaal top :j

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:38

Narya schreef:
Hier ook geen negatieve ervaringen met Tunesië. Kijk, je weet dat het er een beetje bijhoort, die manier van verkopen. Daar moet je je niet aan gaan ergeren, gewoon vriendelijk blijven, dan is er geen enkel probleem. En het is maar net hoe je je gedraagd.. als je met een decolleté tot op je knieën uit shoppen gaat, ja, dan krijg je aandacht.. maar dat zou je in NL ook krijgen.

Ik heb niet eens shirtjes waarbij mijn decollete te zien is, dus die vlieger gaat niet helemaal op :n
Ligt misschien ook aan het gebied waar je heen gaat/bent geweest en de mensen die je tegen komt.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:40

Narya schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan! :)

En het helpt ook om gewoon grapjes erover te maken, als je geen zin hebt om bij hun te kijken. (tenminste, bij ons wel) Ze konden bij ons wat woordjes nederlands en als je dan zei dat je geen geld had oid zeiden ze automatisch iets terug in de richting van "Arme sloeber!" of "kijken, kijken niet kopen!"
Gewoon lekker om lachen en ondertussen doorlopen :P

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:48

Vorig jaar voor 1ex naar tunesie geweest. Ik vond het hotel supermooi. Maar daarbuiten... neee :S
Dan zou ik toch voor Turkije gaan. (Daar waar ik voor Tunesie altijd naartoe ga eigenlijk :P)
Winkeltjes zijn ook niet echt leuk.
Er is veel minder te doen dan in Turkije.
Tja en blondjes vinden ze inderdaad mooi.
De mensen buiten het hotel (taxi etc.) lichten je snel op.

Nee voor mij geen Tunesie meer.
Ondanks dat allemaal heb ik wel een heeerlijke vakantie gehad hoor :D

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:48

@narya ook al heb je een coltrui aan,als je blond bent en blauwe ogen hebt ben je voor die mannen een geweldige vrouw.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:10

Tunesië top :j

Nog nooit een negatieve ervaring gehad en alleen maar met single blonde vrouwen gereisd :D
Nog nooit lastig gevallen (in geen enkel noord afrikaans land of in land in het midden-oosten), iedereen vriendelijk en gastvrij.
Het is maar net wat je er zelf van maakt,wat je eigen houding is, hoezeer je bereid bent om je je een beetje te verdiepen in de cultuur en de gebruiken en ja, die verkoopwijze hoort erbij, dat weet je als je er heen gaat. Maar een hele simpele 'Insha'Allah Bokra' doet wonderen bij de winkels ;) (en ja, probeer zo snel mogelijk wat Arabisch te leren, simpele woordjes bereik je zo veel mee).

Problemen met taxi's/prijzen/oplichting e.d. ligt i.m.o. toch echt aan jezelf...

En zeg nou zelfs, als jij in de schoenen van de locals stond...dan zou je er ook alles uit proberen te halen bij die 'domme' rijke westerlingen :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:45

Ik denk dat lastig vallen in dit geval vooral subjectief is.. Wat wij als gewoon ervaren, kan voor iemand anders heel opdringerig overkomen. Zo was ik met mijn beste vriendin in Egypte (en die is echt niet blond ofzo) en wil nevernooitmeer terug naar het Midden-Oosten. Zij vond aanspreken op straat al te opdringerig, terwijl ik dat gewend ben.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:20

Ik ben in 2009 naar "El Mouradi Mahdia" geweest. Een goede vakantie gehad! Het was wel een typische hotelvakantie, zwembad, eten, slapen, genieten, ...

Volgens mij valt er buiten de toeristische plaatsen zoals quad, paraseiling (ofzo) en de hotels niet veel te beleven.
Je hoort inderdaad veel mensen klagen, maar dat zijn toch mensen die echt top en top verwachten. Je hebt een zwembad, zetels, strand, eten en drinken, gekuiste kamers, ... Dan is het toch in orde lijkt mij?

Ik zou het wel aanraden, en oké, je bent aangesproken op straat. Dat is dan ook om hun materialen te verkopen, meer niet. Eens een zin zoals "ik geef 23 kamelen voor haar/hem" hoor je ook. Maar dat is dan is grappig :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:27

Hier 3 jaar geleden ook naar Tunesie geweest! Erg fijne herinneringen aan! Je moet je er idd op instellen, maar ik vind die aandacht wel lollig. En zolang ik mn broer of pa in de buurt heb lopen proberen ze echt niet je naar binnen te lokken!
Erg mooi land, erg lekker eten, fijne mensen om mee om te gaan. Aanrader hoor! :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:49

lana_te schreef:
Ik ben in 2009 naar "El Mouradi Mahdia" geweest. Een goede vakantie gehad! Het was wel een typische hotelvakantie, zwembad, eten, slapen, genieten, ...

Volgens mij valt er buiten de toeristische plaatsen zoals quad, paraseiling (ofzo) en de hotels niet veel te beleven.
Je hoort inderdaad veel mensen klagen, maar dat zijn toch mensen die echt top en top verwachten. Je hebt een zwembad, zetels, strand, eten en drinken, gekuiste kamers, ... Dan is het toch in orde lijkt mij?

Ik zou het wel aanraden, en oké, je bent aangesproken op straat. Dat is dan ook om hun materialen te verkopen, meer niet. Eens een zin zoals "ik geef 23 kamelen voor haar/hem" hoor je ook. Maar dat is dan is grappig :P

Ja inderdaad, de kamelen praatjes hebben we hier ook regelmatig gehoord, vooral richting mijn stiefvader, dat ze mijn moeder wel voor 20 kamelen wilden overkopen :))