Last minute?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Last minute?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 19:45

Ik wil dit jaar voor de verandering last minute op vakantie met m'n vriend. We hebben de laatste 3 weken van juli vrij en vroeg me af hoe en via waar ik het beste dan kan kijken? Ik weet dat je vroeger gewoon naar schiphol kon gaan en daar kon kijken voor welke vlucht er stoelen over waren maar ik zie het niet zo zitten om apart plaats te nemen en te gokken, wellicht ga je dan dezelfde dag weer naar huis omdat er niks vrij is. Ik wil wel een land met zon het liefst waar je kan snorkelen maar geliever niet te toeristisch.
Zo ben ik toch ook benieuwd wat het gaat kosten en of het uberhaupt wel geld scheeld in het hoogseizoen.

Suzan

Re: Last minute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:51

Last minute aanbiedingen vind je voornamelijk juist naar de meest toeristische bestemmingen. Doorgaans wordt geprobeerd om niet verkochte stoelen op chartervluchten naar de massa vakantie bestemmingen op het laatste moment voor een gereduceerde prijs te verkopen. Vaak in combinatie met een accommodatie waar de touroperator grootschalig op heeft ingekocht.
In juli, midden in het hoogseizoen, is vanwege de vele mensen die aan de schoolvakanties gebonden zijn, het beschikbare aanbod kort voor vertrek erg beperkt.
Als het je echt weinig kan schelen waar je terecht komt als er maar zon en zee is, dan kan je het erop wagen. Maar verwacht geen idylische hotelletjes op nauwelijks ontdekte plekjes, maar vooral massa toerisme en drukke bestemmingen. Wellicht dat je deze zomer op een bestemming als Hurghada, Egypte meer kans maakt omdat Egypte negatief in het nieuws is geweest en daardoor mensen wat terughoudender kunnen zijn om voor zo'n bestemming te kiezen. Je kan er wel snorkelen, maar het super toeristisch en snikheet in juli. Ik zou daar niet in juli willen zitten.
Verwacht trouwens ook geen superkoopjes voor deze periode.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 19:14

Snikheet maakt me niet uit, ik heb het eigenlijk nooit 'te' warm. Het hoeft ook geen onbewoond eiland te zijn oid maar ik probeer toch het massa toerisme een beetje uit de weg te gaan. Het mag van mij ook best een dorpje zijn waar verder buitenom zwemmen en zonnen niet veel te doen is.