Hoooooi, Ik heb even je vragen uit elkaar getrokken, maakt het beantwoorden iets makkelijker. En de antwoorden die ik geef zijn zover ik het weet, maar ik ben dus ook niet alleswetend
Citaat:
hypotheken nl of niet
Wij hebben zelf een hypotheek in Dld genomen. Heeft ook als reden dat niet elke bank in NL die wil verstrekken, en zover ik weet willen die ook maar zoveel % van het aankoopbedrag doen. Dus nooit een volle of een 120% financiering. Althans in de tijd dat wij naar Dld zijn verhuisd.
Citaat:
verzekeringen ik kom er niet meer uit wanneer je nu in nl blijft werken of niet
Sorry weet ik helemaal niets meer van. Ik ben tegenwoordig partikulier verzekerd.
Citaat:
jacht terrein kan nergens vinden van hoe en wat
Ga je ook nergens op het net vinden. Is heel erg gebonden aan waar je precies zit. Dat zul je echt ter plekke moeten navragen. Sommige jagers hebben ook hun jachtgebied een stuk van huis af.
Citaat:
gemeentelijke kosten waar vind ik dat afval honden etc etc (online)
Grin niet vergeten dat je naar een land verhuisd die nog een jaartje of wat achter loopt kwa internet
En ik denk niet dat je die info online gaat vinden. Gemeentelijke kosten is ook afhankelijk van welke. Wij vallen onder Lathen, en hier betaal je bv voor afval het formaat van je container. Honden belasting hebben wij niet.
Citaat:
belasting ???????
Kan je kiezen of Nederlands belastingplichtig, of buitenlands.
Citaat:
dieren mee nemen
Een aantal van onze dieren zijn meegekomen uit NL. Eigenlijk moet je bij transport naar het buitenland een gezondheidsverklaring hebben voor elk dier. Je DA kan je vast wel vertellen hoe je daar aan komt.
Citaat:
verbouwen en of opknappen zowel huis als land
Allereerst let op dat de gebouwen die staan op het kavel wat je wilt kopen, ook allemaal zijn ingetekend in het "grundbuch". Mochten er gebouwen niet zijn ingetekend kan dat achteraf betekenen dat je ze af mag gaan breken. Verbouwen heeft niet altijd een aanvraag ed nodig, al wordt er hier in Lathen wel geadviseerd het te doen.
Kwa onheining, zover ik weet zijn bielzen niet meer toegestaan. Een rijbak aanleggen, kan in sommige gemeentes ook lastig zijn. Noem het paddoc en het mag (in het kader van regeltjes omzeilen
)
Citaat:
bomen kappen en of juist niet
Bomen kappen is hier wel een stuk makkelijker dan in NL. In het kader van onderhoud mag alles
Citaat:
welke kosten moet je voor uit kijken
Als er riolering aanwezig is, een afvoerbelasting. In het geval van een 3 kamer systeem, deze mag niet ouder zijn dan (uit mijn hoofd) 15 jaar.
Gas is hier ook lang niet overal aanwezig, dan krijg je dus te maken met stookolie. Dat is dan bij bestellen een behoorlijke kostenpost. Let ook zeer ernstig op of er in het pand al een DSL aansluiting voorhanden en in gebruik is. Internet is zoals ik al zei een crime hier in Emsland. Er zijn heel erg veel plekken waar snel internet gewoon niet mogelijk is. Een aansluiting in gebruik geeft overigens ook nog geen garantie dat je het zelf later ook krijgt. alles is erg afhankelijk van hoeveel er op de lijn zitten en of er mensen op de wachtlijst staan.
Citaat:
rijbewijzen b achter e mag dat daar of heb je daar nu ook een extra examen voor
Als jij E achter B hebt geen probleem. Heb je die niet, heb je ook hier in Dld pech
De rijbewijzen zijn bijna europees gelijk. En ook Duitsland heeft tegenwoordig A,B,C,D en E. En met dezelfde regels als binnen NL. Alleen voor A motor/ Bromfiets zijn er hier nog verschillen met NL.