Denemarken: waar moet je zijn geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldith

Denemarken: waar moet je zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:00

Hoi! :D

Deze zomer willen mijn vriend en ik graag naar Denemarken op vakantie, maar we vinden het lastig om te bepalen waar we precies heen willen... We zijn met zijn tweeën en het moet niet te duur zijn, maximum is rond de 300-400 euro denk ik. Het liefst huren we een huisje/appartementje, zodat we onszelf kunnen redden met eten etc. We willen zoals het nu staat graag in augustus op vakantie gaan, en dan de tweede helft van die maand. Wie weet er leuke plekjes of goeie, betrouwbare sites waar we een vakantie kunnen boeken?

Alvast ontzettend bedankt!!

Groetjes,
Anne-Wytske

RelarDevi

Re: Denemarken: waar moet je zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:16

Ik snap je budget niet zo goed. Is het voor alleen overnachting of voor alles? Is het per persoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:54

300 a 400 euro is weinig voor Denemarken, het is een duur land :j ik was al veel meer kwijt voor vier dagen :=

Kopenhagen moet je toch zeker wel gezien hebben :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:59

Overtocht naar Sjaelland kost ook al rond de € 130,- retour. Puttgarden-Rodby.
Je kunt ook via Jutland naar Kopenhagen, dan heb je geen overtocht.
Kalkputten bij Fakse zijn immens.
Ik geloof dat er ook nog kalkrotsen zijn.

http://www.denemarken.nl/site/regios/seeland.html

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:23

Ook qua eten is het ontzettend duur. Had begrepen van mijn Noorse vrienden dat de meeste producten zelfs duurder zijn dan in Noorwegen.

Wat wil je precies? Rondtrekken of op 1 plek blijven.

Skagen moet je zeker eens bezoeken. (2 zeeën die tegen elkaar botsen)
Mandø is een klein eilandje in zuid Denemarken. Erg leuk om daar eens rond te fietsen.
In Odense is er een HC andersen museum, misschien leuk om dat eens te bezoeken. Verder is Odense niet zo heel erg leuk.
Kopenhagen is zeker moeite waard om te bezoeken!!

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:41

Allereerst bedankt voor de reacties!!
Die 300-400 euro is wat we maximaal te besteden hebben aan overnachten helaas, we zijn maar arme studentjes haha. ;) Ik had al wel op wat sites gezien dat er voor die prijs in die periode best wat te vinden is, maar ik vind het zo apart dat je gas en water enzo apart moet betalen(maar ik ben nog niet veel op vakantie geweest dus dat kan ook aan mij liggen :+ ).

Het liefst blijven we gewoon een weekje op dezelfde plek, maar dan wel een plek in een mooie omgeving, met strand/bos ofzo en een leuk stadje/dorpje. Zo'n dure overtocht is ook wel iets om rekening mee te houden inderdaad!

Had van een vriendin gehoord dat het inderdaad erg duur is in Denemarken, maar hoe moet ik me dat voorstellen? Een brood voor 5 euro ofzo?

Nogmaals bedankt voor de reacties!! En ik hoop dat er nog meer mensen leuke ideeën hebben? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:52

Wij hadden lunch, drie kleine broodjes, omgerekend 18 euro per persoon :+

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:58

Oke, dat is nogal behoorlijk aan de prijs inderdaad ja :Y)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:13

Goedkoopste broodje (ook erg lastig te vinden. Denemarken is niet echt een broodjes land zoals hier.) kost al gauw meer dan 5 euro.
Ik heb (helaas qua geld) 6 maanden totaal in Denemarken gewoond en ook al hoefde ik geen kost + inwoning te betalen. Toch hield ik echt aan eind van mijn inkomsten een stukje maand over waar ik in NL dus echt geen last van heb. (En hier moet ik veel meer dingen betalen := )

Als je een arme student bent zou ik eerder uitwijken naar Zuid-Europa of nog beter Oost-Europa. In Oost Europa kun je zeker 3x langer op vakantie dan in Denemarken.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:15

Kopenhagen is denk ik wel een must om te zijn geweest.
Verder is er alleen geen normaal brood te krijgen, erg afkicken voor Nederlanders! :Y)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:21

Er is wel normaal brood (godzijdank) maar dan moet je wel goed zoeken in de supermarkten :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:22

Denemarken is een geweldig land. Heb er jaren gewoond en op school gezeten. Eigenlijk is er niets in Denemarken wat niet leuk is. Als je uit eten gaat in een Kro, neem dan in ieder geval het dessert, hier zeggen ze er rode vruchtenmoes met room tegen. En dan het Wienerbrod, heeeeeeerlijk. Maar ook het Franskbrod is overheerlijk, met Deense cervelaat. je bent er eigenlijk altijd dicht bij het strand. Ga naar het meest noordelijke puntje van Denemarken, daar waar de zeeën samen komen. Een aanrader.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:31

Johanna59 schreef:
Denemarken is een geweldig land. Heb er jaren gewoond en op school gezeten. Eigenlijk is er niets in Denemarken wat niet leuk is. Als je uit eten gaat in een Kro, neem dan in ieder geval het dessert, hier zeggen ze er rode vruchtenmoes met room tegen. En dan het Wienerbrod, heeeeeeerlijk. Maar ook het Franskbrod is overheerlijk, met Deense cervelaat. je bent er eigenlijk altijd dicht bij het strand. Ga naar het meest noordelijke puntje van Denemarken, daar waar de zeeën samen komen. Een aanrader.

Sluit ik me helemaal bij aan!
Het brood is er idd iets anders maar zo lekker! Verheug me er nu alweer op! Wij gaan ieder jaar en soms 2 keer per jaar!
Wij gaan altijd naar het eiland Langeland. Prachtige, ongerepte natuur! Maar ook de Lymfefjorden zijn een aanrader!
Duur ja, maar je kunt het natuurlijk zelf ook te gek maken.
Overnachten bij een B&B is een optie, prijzen verschillen wel enorm.
Huisje huren is ook erg verschillend qua prijzen. Bij de grote boekingskantoren als DanSommer e.d ben je vaak al duurder uit dan bij kleine plaatselijke huisjesaanbieders.
Als het kan..........zeker gaan!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:11

Johanna59 schreef:

:9 :9 :9 zoooooo lekker!!!!!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:25

MoonChloe schreef:
Johanna59 schreef:

:9 :9 :9 zoooooo lekker!!!!!

Oh echt wel! Nog 3 maand en dan ga ik me weer flink uitleven :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:14

Het is dan wel 2 jaar geleden dat ik er was. Maar ik vond het dus echt niet zo duur toen?
Uit eten was ongeveer net zo duur als in Nederland.
In de supermarkt was het wel iets duurder dan hier, maar niet dat je er steil van achterover slaat ofzo.

Verder vond ik de entreprijzen normaal tot zelfs iets lager dan in Nederland. En overal gratis parkeren.

Wat ik geweldig vond was het vikingfestival in Arhus. Maar je moet dan natuurlijk wel precies in dat weekend daar zijn.
We hebben ook verschillende openluchtmusea bezocht en het vikingschipmuseet.
Kopenhagen hebben we overgeslagen, aangezien wij geen stadsmensen zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:27

Scum schreef:
Het is dan wel 2 jaar geleden dat ik er was. Maar ik vond het dus echt niet zo duur toen?
Uit eten was ongeveer net zo duur als in Nederland.
In de supermarkt was het wel iets duurder dan hier, maar niet dat je er steil van achterover slaat ofzo.

Verder vond ik de entreprijzen normaal tot zelfs iets lager dan in Nederland. En overal gratis parkeren.

Gratis parkeren weet ik niet zeker. Iig in Vejle en Kopenhagen moet je in de centrum gewoon betalen.

Ik ben wel steil achterover geslagen door de prijzen in de supermarkt, misschien komt dat gewoon omdat ik niet veel te besteden heb en ik in NL boodschappen doe van 20 tot 25 euro per week.

Over entreeprijzen kan ik niet veel zeggen.

Reizen per trein is ook belachelijk duur. :\
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 13-04-11 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:29

Zweden is een stuk goedkoper...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:18

Ben nooit in Zweden geweest. Maar de Denen zelf zeiden dat Zweden en Noorwegen veel duurder was.
@MoonChloe; met de trein zijn we niet geweest. En ik kan me voorstellen dat het in Kopenhagen wel betaald parkeren is.
Maar bij alle musea was het gratis parkeren. En in andere steden waar we waren ook :)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:30

Scum schreef:
Ben nooit in Zweden geweest. Maar de Denen zelf zeiden dat Zweden en Noorwegen veel duurder was.
@MoonChloe; met de trein zijn we niet geweest. En ik kan me voorstellen dat het in Kopenhagen wel betaald parkeren is.
Maar bij alle musea was het gratis parkeren. En in andere steden waar we waren ook :)

Idd dat hoor je de Denen vaak wel zeggen, ben zelf nooit in Zweden of Noorwegen geweest dus kan er niet over oordelen.
Betaald parkeren ben ik er ook nog nooit tegengekomen, Kopenhagen zal het inmiddels wel zo zijn....

Over het algemeen zijn de prijzen van de dagelijkse artikelen in de supermarkt niet meer veel duurder. Vroeger was dit wel zo. De luxe artikelen zullen nog wel een stuk duurder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:06

Ons werd door winkepersoneel in Kopenhagen aangeraden om even met de trein naar Zweden te gaan omdat het goedkoper was :j

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:06

Noorwegen en Denemarken zijn echt duur, maar Zweden is echt goedkoper. Meer vergelijkbaar met Nederland. Benzine is er 10% goedkoper dan in Nederland. Op de site van de ANWB vind je bij 'vakantie' nuttige informatie.