Spaans leren in Zuid-Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Spaans leren in Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 14:41

Hoi allemaal,

Ik heb al jaren het idee om Spaans te gaan leren in Zuid Amerika. Ik wil er zolang heen, maar het is er nooit van gekomen. Inmiddels ben ik afgestudeerd en op zoek naar een baan, wat niet echt wil lukken. Nu heb ik besloten om gewoon eerst die taalcursus te gaan doen en daarna nog even rond te trekken door Zuid Amerika.

Op internet vind ik verschillende websites en organisaties die zoiets regelen, maar ik was benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met zoiets. Mijn plan is om 3 weken de taalcursus te volgen, het liefst in Cordoba in Argentinië en dan vervolgens naar Peru te trekken.

Dus als iemand van jullie ervaring heeft hiermee of misschien juist ook wel leuk vind om te gaan, laat het dan weten. Dan kan ik me beter oriënteren.

Groetjes Charlotte

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:57

He, ik begin aardig jaloers op jou te worden :D Geef je nog skiles? En nu naar Zuid-Amerika.... Ik zit alweer in de schoolbanken :P

Een jongen die ik ken vanuit Serfaus heeft zoiets geloof ik gedaan in Argentinie. Mocht je hier nou geen reacties krijgen laat het dan even weten, dan kan ik hem eventueel vragen! Succes

dutchy_

Re: Spaans leren in Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 00:44

Haha, ja ik geef nog steeds skiles, maar dat is meer voor erbij. Ik heb het afgelopen winter bijna fulltime gedaan op de skibaan. Maar ik wil nu wel een echte baan, maar het is echt lastig te vinden.

Ben jij nog naar Serfaus geweest dit jaar? Ik ben toevallig afgelopen weekend in Sölden geweest, maar dan gewoon om zelf te skiën en te boarden.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:32

Ik heb een talencursus gevolgd in Costa rica, destijds geregeld via activity international. Dat was allemaal goed geregeld, maar je kan ook zelf naar talenscholen op zoek gaan in Argentinië en het zonder organisatie regelen, kan goedkoper zijn. Een vriendin van mij heeft dat zo gedaan in buenos aires was haar ook goed bevallen.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 11:23

OK dat is dus ook nog een optie, gewoon zelf erheen en daar regelen. Al spreek ik nog geen woord Spaans, maar dat is ook wel een goede tip.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:06

Ben je het lesgeven niet een beetje zat na een heel seizoen? Ik ben dit jaar 4 weekjes in Serfaus geweest in totaal, met kerstmis en met de krokus. Het blijft leuk! Hoe was je vakantie? Was de sneeuw een beetje te doen of ben je wezen wakeboarden ipv snowboarden? :P

Ik denk trouwens dat het niet al te moeilijk is om die taalcursus ter plekke te regelen. Ik bedoel, je komt bij een instelling waar ze taalcursussen geven, dan moeten zij toch op zijn minst Engels kunnen :+

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:14

Haha ja dat is wel de bedoeling, ik ben benieuwd hoor. Maar komt vast wel goed.

Heb opzich lekker kunnen snowboarden hoor en skiën, sneeuw op de gletscher was goed.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:38

Ik zit er ook mee dat ik in augustus klaar ben. Het probleem is niet dat er geen werk is, maar dat ik misschien eerst nog wil reizen.

Zelf ben ik bij de site travelactive.nl gekomen. Dat is Spaans leren en dan mogelijk vrijwilligerswerk gaan doen.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:54

Interesant topic. Ik ben ook afgestudeerd tegen de zomer aan. Wil ook graag zoiets ondernemen maar weet nog niet zo goed hoe :)
Kan zo een baan krijgen maar ben nog niet in de mood om vanaf nu mijn werkend leven te beginnen. Ben nog niet uit gereist.

(ben net terug van 3 maanden studeren in Portugal, veelste goed bevallen ;) )

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:20

Enige nadeel voor mij is dat al die vrijwilligersbaantjes in de zorg/kinderen/educatie zijn. Terwijl dat niet is waar mijn interesses echt liggen. Ik ben financieel opgeleid en ik vraag me af of ik dat werk wel leuk ga vinden voor 4 weken of langer....