AquaZoo Friesland, is het wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

AquaZoo Friesland, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 12:43

Aankomend weekend gaan vriendjelief en ik een weekendje bivakkeren in Oostwold, vlakbij Groningen. Friesland is neit zo heel gek ver weg en nu zag ik dat daar een dierentuin zit!

Kent iemand deze dierentuin en is het een beetje leuk?

germie

Re: AquaZoo Friesland, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:29

Ik neem aan dat je Oostwold bij Leek bedoelt? Of bedoel je Oostwold in de Blauwe stad?

Aquazoo is in Leeuwarden, aan de kant van Hurdegaryp. Het is 50 minuten rijden vanaf Groningen schat ik zo. Het is niet heel groot, maar op zich wel mooi, zeker voor kinderen is het leuk. Het is geen Emmen natuurlijk, maar de toegangsprijs is ook de helft.
Op zich denk ik dat je vanuit Oostwold (en zeker vanuit de Blauwe stad) sneller bij dierenpark Emmen bent dan bij Aquazoo.

Als je in Oostwold bij Leek gaat overnachten, dan kun je vrij gemakkelijk, 20-25 minuten schat ik zo naar het 'Blote voetenpad' in Opende. Dat is zeker voor kinderen ook leuk. Kost verder niets.
En vanuit deze Oostwold kun je ook snel naar bijvoorbeeld het doolhofpark (doolhofpark.nl) in Bakkeveen.

In Oostwold bij de Blauwe stad is niet zo veel te vinden. Ja, veel water, maar verder is het niet de meest interessante hoek van de provincie Groningen. Je zou dan een dagje kunnen winkelen in Leer bijvoorbeeld.