Reis naar een plek met mooie natuur en uitjesmogelijkheden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Reis naar een plek met mooie natuur en uitjesmogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:03

Wij (gezin met 2 tieners van 14 en 17) komen er niet echt uit wat betreft zomervakantie. We willen graag zo'n 7-10 dagen naar een leuke bestemming.

We willen:

- Niet extreem warm weer (denk aan 40 °C), liever niet warmer dan 30 °C, koeler mag natuurlijk ook.
- Naar een gebied waar veel mooie natuur en (wilde) dieren te zien zijn.
- Naar een gebied waar alles goed bereikbaar is.
- Naar een gebied waar het veilig is (geen Rusland o.i.d.).
- Naar een gebied waar leuke, charmante stadjes en dorpjes zijn met mooie bouwkunst, waar het echt buitenlands aandoet.
- Naar een gebied waar ten minste 1 bruisende stad is om te shoppen, musea te zien en ons uit te leven.
- Naar een gebied waar goede eetgelegenheden en restaurants zijn.
- Eventueel wel rondtrekken/een groepsreis maken, hier zijn we nog niet over uit.
- Voor een echt gave reis best verder dan Europa!

Het hoeft niet per se een hele zomerse bestemming te zijn, Scandinavië of zo staan we ook voor open. :) Maar het lijkt me ook wel leuk om wat over bestemmingen te horen die op ongeveer 3/4 uur vliegen liggen, wat verder weg. ;) Wij vinden het leuk om echt veel verschillende uitjes te maken, zwemmen bij het strand, naar stadjes om te shoppen, kajakken in de natuur of bijvoorbeeld een grot bezoeken... Dat er echt een grote diversiteit is. Ook vinden we goede restaurants heel belangrijk, willen we best wat voor betalen. Lekker eten is altijd heerlijk in de vakantie! We hebben geen behoefte aan uitgaan/disco's/clubs o.i.d...

Mijn moeder heeft het over Marokko, en ik weet hoe mooi en betoverend dat is, maar de temperatuur ligt denk ik echt te hoog voor mij... Ook Oman/Dubai had ik iets over gelezen, en dat spreekt me helemaal aan, maar ik heb geen zin om met 45 °C daar rond te lopen. Is denk ik meer iets voor de herst.

Apple

Re: Reis naar een plek met mooie natuur en uitjesmogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:05

Omgeving Bordeaux? Mooie stad, mooie natuur, goed eten? Niet te warm? Ergens in de Dordogne in een dorpje dus :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:12

Ik ben ook iemand die niet van te warme temperaturen houd en ook niet van iedere dag feesten, dus ik ga dit jaar (weer) naar Zwitserland.
De temperatuur is daar in augustus rond de 24/28 graden. De natuur is er prachtig en er zijn verschillende steden waar je toch heel fijn kunt winkelen en uit gaan. Er zijn heel veel musea (ook in de openlucht) en je kunt er ook dagen rondtrekken, kayakken en andere outdoor activiteiten. Grotten zijn er ook zeker aanwezig en je kunt kiezen voor laaggebergte, midden-hoog of hoog.

Het vliegen duurt zo'n anderhalf uur.
Mijn tante woont in Zurich (midden-hoog) en dat is redelijk groot, maar ligt wel aan een prachtig meer.
Dit jaar twijfelen we tussen Scuol en Chateaux D'oex (richting Frankrijk).
Het fijne aan Zwitserland is ook dat je binnen een paar uur weer in een heel andere omgeving zit.
Het is een voordeel (of nadeel, net hoe je het bekijkt :+ ) dat het weer in de bergen wel redelijk snel kan omslaan.
Twee jaar geleden kwam ik daar aan met 24 graden en 10 dagen later vertrok ik met -2 en sneeuw :+ )
Maar goed, dat was wel in oktober dus dan is het logisch dat je die kans loopt. In de zomer heb je daar geen last van.
Tenzij je hoog genoeg op een berg staat zodat je met korte broek over de Eeuwige Sneeuw kunt lopen :D

Scandinavie is ook erg mooi maar afhankelijk van waar je heen gaat wel redelijk commercieel.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:54

Lanzarote iets? Misschien ook wel een beetje warm (hoewel niet boven de 30 graden), maar ik vond het er prachtig. Mooie grotten en andere natuur, stranden, leuke stadjes en d'r is vanalles te doen. Echt een aanrader.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:47

Canada! Misschien een beetje ver, maar fantastisch qua natuur :j. Genoeg wilde dieren te zien (beren bv) en ook in het water (orka's, walvissen, dolfijnen) genoeg wild te zien. Ook leuke steden, maar wel ver weg :)

Lanzarote is ook wel leuk, vulkanisch. Maar qua natuur... ik houd zelf van groen en dit is vooral steen.... Maar desalniettemin een leuk eiland om eens te zien :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:15

Baskenland of de groene kust van spanje (austuria, galicia) of het noorden van Portugal.
Hier heb je alles wat je zoekt :j .
Niet te warm, strand, lekker eten, mooi stukje natuur (ook met wilde paarden, roofvogels en andere dieren) en zeer veel cultuur.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Succes met het vinden van de geschikte vakantie plek.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:22

Kroatie heeft erg leuke steden om rond te lopen! Is al een topic over hier op bokt. Verder vond ik de dordogne prachtig toen mijn zussen en ik dezelfde leeftijd hadden.

Nu ben ik verkocht aan Brazilie, maar daar is het meestal toch wel wat warmer dan 30 graden :+

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 15:10

Klinkt goed allemaal! Tja, de wereld heeft zoveel mooie plekjes, eigenlijk zijn er zoveel mogelijkheden...

Was zelf met het idee Singapore gekomen, ben helemaal enthousiast, maar dat wordt waarschijnlijk meer een reis voor de winter. :) Niet echt goedkoop en ook redelijk ver vliegen. Gelukkig is het tropisch, dus in de winter ook heerlijk warm!

Zwitserland vindt mijn zusje 'te saai', evenals de Dordogne. Lanzarote lijkt mij ook leuk, ik wil zeker een keer naar de Canarische Eilanden, maar mijn moeder en zusje denken dat er te weinig te doen is. Canada lijkt me super! Maar valt dan weer onder de noemer 'te ver weg'. Sorry dat iedereen hier zo kritisch is. := Het zijn zeker bestemmingen die ik ooit wil bezoeken, dat wel. :) En Baskenland, dat is mij ook al hoog aanbevolen! Eigenlijk wou ik daar eerst heen (maar dan met mijn vader), maar we konden geen geschikte huisjes vinden... Kroatië is volgens mij ook echt supermooi, maar dat trekt mijn moeder en zusje niet... Kritisch dus. :o

Nu zijn we dingen aan het opzoeken over Noorwegen en zo. :) We hebben een fjord, en die had ons ingefluisterd dat we zijn droommerrie moeten kidnappen. 8-)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:03

Ierland en/of schotland?
Geweldig natuurschoon, aardige mensen en zowel Dublin als Edinburg zijn erg leuke steden.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:07

Ik heb samen met mijn vriend via Fox een rondreis door Zuid Afrika gemaakt, een echte aanrader! Mooie natuur, steden en bezienswaardigheden, wilde dieren en heerlijk eten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:12

Noorwegen blijft een aanrader wat mij betreft. Het mooiste is dan wel om rond te trekken.
Schotland kwam ook al in me op, maar dan zou ik behalve Edinburgh ook vooral Glasgow bezoeken :j
Het zuiden van Polen is ook leuk, in de buurt van Krakow. Bezoek dan ook Zakopane, de Poolse versie van een veel te commercieel Alpendorp :') Maar wel heel mooie omgeving.
Hongarije is ook leuk, Budapest is geweldig leuk.
Italie kan natuurlijk ook... mogelijkheden te over :j

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:19

IJsland?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:15

Ik sluit me aan bij Canada, en Scandinavië, natuur te over, cultuur ook en mooie steden!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:34

Zwitserland saai?! :oo
Nou ja, smaken verschillen gelukkig :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:40

Ik ga ook zeker weer een keer naar Zwitserland, is mij erg goed bevallen. Dit jaar is Oostenrijk weer eens aan de beurt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:34

Cayenne schreef:

Ik moest er stiekum wel om lachen dat jij zo'n fan bent van Zwitserland en dan Scandinavie commercieel noemt. Dat vond ik namelijk toch wel een beetje van Zwitserland. Niet op een hinderlijke manier, maar wel degelijk :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:05

Zuid- Afrika :j. Voldoet aan al je punten :).
Behalve dat 7-10 dagen echt veeeeeeeeels te kort is!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:40

Kenia! :D

tempratuur ligt tussen de 25&30 graden, is erg gezellig! Alleen niet extreem veel leuke winkels...

Misschien Thailand? Veel leuke winkels, uitgaan lukt er ook! Mooie stranden en je kan onwijs leuke excursies doen ( naar watervallen, olifant rijden, snorkelen, duiken enz ) tempratuur rond de 30 graden. Veilig is het er ook! Alleen moet je niet in aanmerking komen met drugs.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:37

hoi,

ik ben een paar jaar geleden naar marrokko geweest zelf en met de auto . zolang je aan de kust blijft valt het wel mee met de warmte en is het goed te doen.
tetoun/tanger hebben allebei leuke stadjes om te shoppen stranden om te zonne.
in tetoun zit een leuk zwembad en je kunt er de bergen in.

voor de rest zou ik zeggen boek egypte nijlcruise/ cairo en een weekje resort als je in het voor of na jaar gaat ik het niet te warm.
ik zelf ben in augustus geweest toen was het wel warm( ik hou er wel van :)) maar ook lekker rustig en niet te veel touristen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:38

Ik wilde Bretagne zeggen... heb ik 10 dagen rondgereden met een vriendin, prachtige natuur, kustlijnen, geweldig leuke dorpjes, veel historie!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:41

Ierland/Schotland? :D

IJsland is voor 7-10 dagen ook prima te doen :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:43

Rosa__ schreef:
En Baskenland, dat is mij ook al hoog aanbevolen! Eigenlijk wou ik daar eerst heen (maar dan met mijn vader), maar we konden geen geschikte huisjes vinden...

Nu zijn we dingen aan het opzoeken over Noorwegen en zo. :) We hebben een fjord, en die had ons ingefluisterd dat we zijn droommerrie moeten kidnappen. 8-)

Wat voor soort verblijf zoeken jullie?
Kan je daar evt wel mee helpen.
Hoewel die droommerrie kidnappen in noorwegen is natuurlijk ook een hele goede optie :j
Ben benieuwd wat het tenslotte word.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:07

Wendy schreef:
Cayenne schreef:

Ik moest er stiekum wel om lachen dat jij zo'n fan bent van Zwitserland en dan Scandinavie commercieel noemt. Dat vond ik namelijk toch wel een beetje van Zwitserland. Niet op een hinderlijke manier, maar wel degelijk :D

Ligt er natuurlijk ook aan waar je heen gaat in Zwitserland :D
Wij vermijden de commerciele routes meestal, dat scheelt al een hele hoop :P
Ik heb een tante in Zwitserland wonen die precies weet hoe je overal kunt komen zonder de commerciele plaatsen op te zoeken,
in Scandinavie lijkt me dat moeilijker en dan kom je automatisch toch op de commerciele plekken uit.
(tenzij je er bekend bent natuurlijk :D )

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:11

Als je niet boven de 30 graden wilt zou ik Marokko niet aanraden. Het kan natuurlijk wel dat het er wat koeler is, maar ik ben daar 2 jaar geleden geweest en toen is het 2 weken lang niet onder de 40 graden geweest. Aan zee is het wel wat koeler natuurlijk.