Welke aanraders hebben jullie voor mij? (Binnen Europa)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Welke aanraders hebben jullie voor mij? (Binnen Europa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:49

Hoi Bokkers!

Door het mooie weer krijg ik steeds meer zin in de zomervakantie. Maar ik heb geen idee waar ik naar toe wil. Ik ga samen met mijn vriend en hem maakt het allemaal weinig uit waar we heen gaan. Ik moet dus iets gaan kiezen. Ik vind het erg moeilijk dus wilde ik jullie om hulp vragen. Ik heb een aantal eisen aan de vakantie:

- Zandstrand
- Aanwezigheid van leuke winkeltjes en restaurantjes
- Binnen Europa
- Mooi weer
- Vliegvakantie
- Budget is ongeveer €750,- voor de reis

Omdat ik nog op school zit ben ik helaas gebonden aan de zomervakantie. Daardoor vallen al een boel dingen af omdat het in de zomer te duur is. Ik hoor graag van jullie welke mooie bestemmingen jullie weten. Camping of appartement maakt mij niet zoveel uit. Als het maar wel een beetje betaalbaar is.

RelarDevi

Re: Welke aanraders hebben jullie voor mij? (Binnen Europa)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:38

Ryanair ken je hopelijk wel. 750 is excl vliegreis hoop ik?

Je zou naar Agadir (Marokko) kunnen gaan. (vanuit Brussel Charleroi of vanuit Dusseldorf Weeze *aan NL'se grens*)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:39

Ik zou zeggen: Kroatië. En dan niet naar Istrië waar iedereen al naar toe gaat maar wat lager.

Zadar was een top bestemming vond ik. Mooie omgeving, zandstrand, prachtig oud stadje. Prima naar Split te varen enz.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:40

Budget is voor 2 personen of per persoon?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:41

750 p.p. of samen?
Ik ben zelf reisadviseuse maar als je 750,- samen te besteden hebt gaat het heel moeilijk worden in het hoogseizoen...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:42

MoonChloe schreef:
Ryanair ken je hopelijk wel. 750 is excl vliegreis hoop ik?

Je zou naar Agadir (Marokko) kunnen gaan. (vanuit Brussel Charleroi of vanuit Dusseldorf Weeze *aan NL'se grens*)

Agadir in de zomer is wel heel warm hoor...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:44

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:52

ja dat is gemiddeld maar ik heb de ervaring dat het wel 35+ kan zijn :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:55

Maar da's in zuid-europa ook zo dacht ik?

Afijn, andere strandvakanties, Sicilië (auto is dan wel heel handig) (ook heel erg warm := )
Bulgarije, Varna.
Kroatie, Slovenie (kun je gelijk ook in bossen duiken als je daar zin in hebt :D ) Turkije..

Edit; [EA-OV] 11 dagen Italië voor €150!
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 07-04-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:57

Albufeira in Portugal is een heerlijk plek om eens heen te gaan. Het voldoet aan alle eisen die je stelt en is niet al te duur. Ik ben er in de zomer van 2008 met mijn moeder en zus heen geweest, mocht je geïnteresseerd zijn kan ik de details(appartement, reisorganisatie) nog even uitzoeken en naar je sturen in een PB. :)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 10:59

Vergeten te vermelden het budget is €750,- pp. Anders zou het inderdaad erg krap worden!

@MoonChloe: Marokko lijkt mij heel erg mooi. Ik ben alleen bang dat het heel warm is. Op de site lijkt het inderdaad mee te vallen. Toch denk ik dat het wel warmer dan dat zal zijn. Ik ben ook in juli in Turkije geweest en daar was het gemiddeld 45 graden overdag. Dat was echt veel te warm, en dan ligt Marokko nog een stuk zuidelijker dan Turkije. Ik vind het wel een goede optie voor in het najaar, dan wil ik misschien ook nog even weg. Dus bedankt voor de tip!

@MarliesV: Kroatië lijkt mij super, ik heb daar ook al naar gekeken. Het viel mij op dat het allemaal erg dure vakanties zijn. Maar misschien is het goedkopen in het gebied van Zadar. Ik ga zeker even kijken, bedankt!

@_Daniella: Leuk dat je reisadviseuse bent! Heb je nog leuke tips nu mijn budget wel duidelijk is? :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:01

Ik bedacht me opeens dat Kroatie niet echt bepaald goedkoop is, de meesten hebben Kroatie ontdekt......

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:08

Tsja qua budget is turkije/bulgarije/macedonie gewoon goedkoop MAAR de goedkope hotels daar zijn vaak ook stuk minder, let dan goed op de beoordelingen op bv zoover.nl

spanje/portugal is een stuk duurder maar voldoet wel aan je wensen.
zelf kun je het daar zo duur maken als je zelf wil natuurlijk, je hebt hier ook wel gewoon goedkopere appartementjes.

Zelf vond ik mallorca heel leuk, mooi strand mooie omgeving en leuke winkeltjes e.d. Voordeel is ook dat het niet lang vliegen is
el arenal zit dan veel jeugd in de zomer maar bv cala d'or is dan ook wel leuk.

Portugal is albufeira wel leuk, wel groot en druk ook in het hoogseizoen. Praia d'oura ligt er vlak naast (uitgaans gedeelte van albufeira). Praia da Rocha is ook een leuk plaatsje :)

Verder de canarische eilanden, ook heel leuk alleen wel weer iets duurder. (rond je budget moet wel lukken in gewoon appartementje) Elk eiland weet ik wel leuke plekjes alleen dan wordt het verhaal wel heel lang :')

Verder griekenland, ook super leuk en dan vooral de wat minder bekende eilanden, dus bv lesbos en zakynthos. Prachtige stranden, schildpadden die er zwemmen etc.

Waar het op neer komt :P met je budget kun je nog wel vrij veel kanten op maar verwacht dan geen luxe.
Turkije macedonie en bulgarije zijn dan de bestemmingen waar je iets meer voor je geld kunt krijgen (wat eten betreft) maar let hier dan goed op de beoordelingen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:09

mocht je bestemming hebben, en wat tips wil qua plaats, hotel mag je altijd pb sturen ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:09

MoonChloe schreef:
Ik bedacht me opeens dat Kroatie niet echt bepaald goedkoop is, de meesten hebben Kroatie ontdekt......

Ligt er erg aan waar in Kroatië.

Wij zijn 2 jaar terug bij Zadar geweest en een stuk zuidelijker nog. In Istrië wil ik echt niet gezien worden, dat is toeristenoord ten top maar zuidelijker is het nog een stuk ongerepter. Wij hebben stukken gezien waar de oorlog nog erg duidelijk terug te vinden is bijvoorbeeld.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 09:33

Wow bedankt voor alle reacties!! Heel fijn dat jullie mee willen denken!
Mallorca lijkt mij heel erg leuk! De Griekse eilanden ook maar ik vraag mij wel af of daar genoeg te beleven is (Lesbos en Zakynthos dus). Ik hoef niet te stappen maar een excursie maken vind ik toch wel erg leuk. Een beetje levendig centrum vind ik ook wel belangrijk. Ook Portugal staat nu op het lijstje. Kroatië heb ik ook nog niet opgegeven. Ik zal even gaan kijken naar meer zuidelijke plaatsen :).

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:35

Vliegen en kroatie is wel lastig... er zit dan geen transfer bij dus daar even opletten!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:54

Kroatië kan ik zeker aanraden. Ik ben er zelf 2 keer geweest waarvan ik 1 keer een vliegreis heb geboekt naar Pula heb geboekt, om vervolgens met taxi naar een hostel in Pula te gaan en twee dagen later door te taxi-en naar een apartementje buiten het centrum van Medulin. Dit was prima te doen; totaalprijs vlucht + 10 overnachtingen; 400 euro. Maar het wordt inderdaad een stuk drukker daar in kroatie!

Twee jaar geleden ben ik met de trein geweest in Dubrovnik en Zagreb. Het openbaar vervoer is er best prima te doen. Dus dat is ook een optie; op dubrovnik vliegen en vanuit daar eventueel nog naar een eilandje oid gaan? Maar dan moet je het wel leuk vinden om e.e.a. zelf te regelen en uit te stippelen voor je reis.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:59

Hongarije is ook echt leuk! En qua eten en zo nog lekker goedkoop!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:06

Ben vorig jaar naar Kroatie geweest, en als je naar de kust gaat, maakt niet zo veel uit waar in Kroatie, is het zeker niet goedkoop! Bosnie en Slovenie zijn een stuk goedkoper, omdat er nog niet zo veel toeristen naartoe gaan. Heb je Turkije al overwogen? Ben daar al wel 5 jaar niet meer geweest, maar was destijds erg goedkoop en heel mooi. Kan wel warm zijn.

Zelf weet ik ook nog niet goed waar we dit jaar naartoe gaan, dus hou het topic zeker in de gaten voor goeie ideeen!