Jongerenreizen..Waar???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Jongerenreizen..Waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:09

Ik ben de laatste tijd op zoek naar jongerenreizen.
maar vind eigenlijk niet echt veel leuks.
heel vaak is het naar Frankrijk naar die badplaatsen.
zelf ben ik dus 23 en heb dus ook niet heel veel zin om met jongeren mee te gaan van 16 a 18 jaar.

Wil het liefst wat zien van dingen natuur, stand enz.

weet iemand toevallig nog een leuke reisorganisatie die ook een beetje betaalbaar is en niet alleen in de schoolvakantie gaat.
wat jah ik werk gewoon full time.

owjah heb ook naar singelreizen gekeken maar die zijn vaak zo duur of het is van 45+ ook dus niet echt wat ik zoek

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Jongerenreizen..Waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:12

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:15

Waarom zoek je niet een leuke vriendin en maak een trip zonder gids o.i.d. Ga dan met trein (Interrail bijv.)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:25

omdat ik niet iemand kan vinden die de zelfde interesses heeft en ik niet zo held ben om zonder gids te gaan hoe graag ik ook zou willen had eigenlijk de planning om alleen in me auto te stappen en rondje in Duitsland te doen. maar durf het niet aan omdat me Engels,Duits en andere talen niet al te best zijn. daarom zoek ik eigenlijk een jongerenreis

Miss_Malfoy; ik ga eens kijken kende hem nog niet:)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:36

Als je echt niet alleen durft zijn er verschillende mogelijkheden om dat te oplossen. Zoek in, buiten je vriendenkring wie met jou mee zou willen gaan? Kijk op reisfora. Je zou ook kunnen besluiten om eerst een weekje samen met iemand te gaan en daarna alleen verder te reizen, is de stap gelijk minder groot.

En niet durven omdat je talenkennis niet voldoende is, vind ik echt de grootste bullshit!! Ik ben de halve Oost Europa afgereisd, ik spreek euh schrijf amper Engels, geen Duits/Frans.
Nederlands gebarentaal en geschreven Nederlands zijn de talen die ik ken en gebruik.
En Oost Europeanen zijn echt niet dol op dove mensen die niet kunnen praten, toch heb ik altijd mijn koffie, eten, bedje, sigaretten, buskaartje, treinkaartje, vodka etc gekregen als ik daar om vroeg. (Soms kostte dat wel even maar ach) En ik heb tijdens mijn reizen veel mensen ontmoet en leuke dagen/avonden met hun gehad terwijl mijn Engels bedroevend is :)
Neem anders een simpel reiswoordenboekje Duits-Nederlands als je bang bent dat je het verkeerde deel van het varken op je bordje krijgt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:38

Tjah maar de ene doet het makkelijker dan de andere en jij vind het bullshit. mijn faalangst is daar te groot voor en ben te onzeker. vind niet dat je dit zo kunt zeggen want je kent mijn persoonlijkheid niet. als je die wel had gekend dat je dit niet gezegd :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:48

Had dat meteen in de OP gezet. Dan had ik dat allemaal niet hoeven te vertellen.

Ik krijg beetje het gevoel dat je beetje in de slachtofferrol kruipt. Denk je dat ik geen last heb van onzekerheden? Denk je dat ik geen last heb van faalangst?
Ik denk dat je met oplossingen ver kan komen:
Citaat:
Als je echt niet alleen durft zijn er verschillende mogelijkheden om dat te oplossen. Zoek in, buiten je vriendenkring wie met jou mee zou willen gaan? Kijk op reisfora. Je zou ook kunnen besluiten om eerst een weekje samen met iemand te gaan en daarna alleen verder te reizen, is de stap gelijk minder groot.
En als het toch te eng is, kun je altijd nog met auto terug naar Nederland :) Dat is geen probleem!

Maar een jongerenreis is ook een oplossing, ook ontzettend leuk natuurlijk! Maar als je nou kon doen wat je graag wilt, is dat nog leuker denk ik :)

Laat de taal alsjeblieft geen barrière voor jou zijn! Voor niemand! Probeer met de taal die je niet kent iets moois te maken en oplossingen zoeken waardoor je minder/geen last hebt van de 'taalhindernissen'.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:53

Jah had het er misschien in moeten zetten.
maar tis niet een slachtofferrol waar ik in kruip.
en op zich is het voor mijn ook goed om met een jongerenreis mee te gaan ;) omdat ik eh me juist altijd beetje buiten de mensen hou(is makkelijker) maar jah dat zijn persoonlijke dingentjes....
ik weet het dat ik het eigenlijk gewoon moet doen.. maar jah toch te bang dat ik de dingen niet zie die er zo mooi zijn in het land en al die andere dingen die ik fout zou kunnen doen. heel dom natuurlijk.
maar als ik niets vind. moet ik wel haha..
owww je heb me wel weer aan het twijfelen gezet hoor!! was ik eindelijk een beetje van af ;) haha

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:07

Misschien zou je doelen voor jezelf kunnen stellen, bijvoorbeeld: vind ik binnen 3 weken een reispartner, dan ga ik dat doen. Vind ik geen reispartner dan ga ik mee met de jongerenreis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 01:26

Peter Langhout? Die heeft vaak van die organiseerde busreizen. Ook enkele vliegreizen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 06:48

jah maar Peter Langhout heeft niet echt jongerenreizen. en alleen singlereizen geloof ik of wat je zegt van die busreizen. wat daar van het nadeel is dat als je dan alleen mee gaat met zo bus reis is het heel vaak zo dat iedreen met ze 2tjes met de bus reis mee gaan. dan ben je nog steeds zo 3de wiel aan de kar. dus had echt meer naar jongerenreisen aan het zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:34

Je zou nog bij Labyrinth kunnen kijken. Daar boeken ook veel mensen alleen.
Heb ik 2 jaar geleden gedaan, maar zat alsnog tussen veel 18 jarigen omdat veel organisaties samen gingen ofzo, wel heel gezellige vakantie gehad hoor, de ene 18 jarige is de andere niet.
Het is voor deze leeftijdscategorie idd lastig iets te vinden als je alleen wil, is mij ook al opgevallen.
Ik kan me voorstellen dat je helemaal in je eentje gaan eng vind, ik denk dat een reispartner vinden de beste optie is eigenlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:06

Als je niet kiest voor een strandvakantie, dan gaat er vaak al een heel ander slag volk mee.
Verder heb ik beslist wel ervaring met single reizen:
Ik ben in de periode tussen de 18-23 jaar met GOGOtours, aktiva tours en travel express meegeweest.
Toen ik 25 was ben ik met Fox singlereizen naar Thailand geweest.
Verder kun je leuke rondreizen maken met Djoser en Baobab. Dit zijn groepsreizen waarvan de leeftijd van reizigers varieert van 20-75. Ong. 25% boekt alleen en je kunt van te voren even bellen om naar de samenstelling van de groep die tot dusver geboekt heeft bellen.
Mocht je christelijk willen reizen (reizen zijn op zich niet zo christelijk, maar op zondag wordt er niets georganiseerd, maar je mag wel gewoon zelf doen wat je wilt), dan kun je bij de jongerentak van Beter-uit kijken.

Labyrinth is er ook nog, maar ik heb hier een mindere ervaring mee, was nog in de begintijd van de mobiele telefoon, dus al een tijd terug en na onze ervaringen met deze reis is de reis niet meer opgenomen geweest in het programma.
Verder is er nog Dynamic-Holland. Dit is een al vrij oude organisatie die niet bij de ANVR en de SGR is aangesloten, maar die al zo'n 25 jaar bestaat. Ik heb alleen ervaring met de wintersportreizen van hen, maar ze organiseren in de zomer ook reizen. Niet goedkoop en niet luxe.

Ik heb ook nog gekeken naar Shoestring. Geen ervaring mee, maar deze organisatie stond op mijn lijstje toen ik rondkeek naar een reis naar de Nusa Tengara. Ze hebben mijn mailtjes netjes beantwoord, hebben aparte singlereizen (waar ik dan juist bewust niet voor kies), en zijn betaalbaar. Uiteindelijk dat jaar toch niet op vakantie gegaan.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:55

he dankje :)

jah had ook gekeken bij djoser. maar die is nog al boven mijn budget.
Ga eens kijken bij de rest wat je allemaal opgenoemd heb :)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:28

Wellicht is http://www.mambo.nl wel iets voor jou? Ik heb er geen ervaringen mee, maar weleens een brochure van aangevraagd en ik kan me nog herinneren dat ik het er leuk uit vond zien als je met een groepsreis mee wilt.

Wie reizen er met Mambo?
Sportief ingestelde jonge reizigers tussen de 17 en 39 jaar.
Evenveel mannen als vrouwen.
Veel deelnemers boeken alleen, maar ook stelletjes en vrienden/vriendinnen kunnen bij Mambo prima terecht.
Een aantal reizen zijn speciaal voor Singles Only.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:40

Oh ja, Mambo is er ook nog. Die was ik nog vergeten omdat ik er nooit geboekt heb.