Als het goed is diplomeer ik in december, en ben ik dan toch eindelijk verpleegkundige

Nou speelt het al tijden door mijn hoofd om in het buiten/binnenland op werkvakantie te gaan.
Echter loop ik dan ook tegen een heleboel praktische zaken aan, misschien dat er mensen met ervaringen of tips zijn?
Het handigst lijkt mij namelijk om gelijk na mijn diplomering te gaan, aangezien ik dan nog niet vast zit aan een baan, of anders onbetaald verlof kan nemen oid. Andere kant is wel, ik heb nu 2 paarden thuis staan, die kosten natuurlijk geld. Zonder maandelijks inkomen, lijkt mij dan dat je een aardig potje moet hebben om die maanden op te vangen, of je moet zo goed verdienen dat je dit kan blijven betalen.
En dan nog de kwestie, hoe wat wie waar?
Kwa landen ben ik niet moeilijk, USA, Australie, Portugal, Spanje, het lijkt me allemaal geweldig.
Alleen bieden die werkvakantie vanaf januari, of zit je dan gelijk aan een vaste baan.
De bedoeling is in eerste instantie aantal maanden, max 3 denk ik zo. Want anders mis ik mn paardjes teveel

Net als vele heb ik vast de droom van Mcclouds Daughters in mijn hoofd, alleen ik vraag mij af of dat uit te voeren is..
Interesses liggen verspreid, ik hou van alles. Springen, dressuur, ranch idee, noem het maar op.
Wie biedt ervaringen, tips e.d.?
Groetjes Karin