Weekje zomervakantie; ontspannen & actief. Waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apollo

Weekje zomervakantie; ontspannen & actief. Waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 23:03

Hoi,

Mijn vriend en ik willen deze zomer in juli nog een weeke 7/8 dagen op vakantie gaan. Alleen we weten nog niet waarnaar toe. Wat we zoeken is;
- Mooi weer (Het hoeft er niet snikheet te zijn, bij voorkeur niet snikheet)
- Relax-mogelijkheden; strand / meer oid.
- Actieve mogelijkheden: wandelen, paardrijden, kanoën oid.
- Geen massa-toerisme
- Bereikbaar met vliegtuig.

Maar waar vind je dit? We al aan Portugal, Turkije en Griekenland gedacht maar ik ben toch een beetje bang dat het daar erg warm is in de zomer. En dat het dus te heet is om uberhaupt nog iets actievers te doen. Maar waar dan heen? Slovenië? Oostenrijk? Kroatië? En waar dan precies? Wie heeft er tips?

Groetjes,
Monique

RelarDevi

Re: Weekje zomervakantie; ontspannen & actief. Waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 00:21

Slovenie is een prachtland met veel natuur. Zeker de moeite waard om te onderzoeken wat daar allemaal kan.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:41

Italie? :)

Bulgarije is echt super! Veel water activiteiten en nieteens gek duur, ook kan je er leuk paardrijden en quad rijden. In de zomer is het er tussen de 20&28 graden ongeveer.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:47

Malta, en dan niet in de hoofdstad maar St Julians,
Hebben een baai, met mogelijkheden tot zeilen, waterfietsen en op zo'n banaan.
Daarnaast kun je voor weinig geld dagtrips maken naar o.a. Blue Grotto (Laguna, super mooi zeker aanrader!)
Hotels zijn betaalbaar, is ongeveer 2uur vliegen.
Super uitgaans gelegenheden, voor ieder wat wils!
Weer zomer 36graden (gemiddeld)
Je kan er ook paardrijden, vele activiteiten op het eiland, moet je wel uit het dorp weg, maar er lopen bussen en die zijn best goedkoop :D
Daarnaast is het geen massa-toerisme, er zijn wel veel studenten, als je 40+bent is het denk ik wat minder haha. Allerlei nationaliteiten, maar heeel weinig Nederlanders (in de 2 weken dat ik er was in ieder geval)
En de mogelijkheid om beroemdheden te spotten (ik heb er o.a. Akon, Beckham en Enrique Iglesias gezien)
(Die laatste 2 hebben daar een boot/appartement/huis) ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:40

colette_007 schreef:
Malta, en dan niet in de hoofdstad maar St Julians,
Hebben een baai, met mogelijkheden tot zeilen, waterfietsen en op zo'n banaan.
Daarnaast kun je voor weinig geld dagtrips maken naar o.a. Blue Grotto (Laguna, super mooi zeker aanrader!)
Hotels zijn betaalbaar, is ongeveer 2uur vliegen.
Super uitgaans gelegenheden, voor ieder wat wils!
Weer zomer 36graden (gemiddeld)
Je kan er ook paardrijden, vele activiteiten op het eiland, moet je wel uit het dorp weg, maar er lopen bussen en die zijn best goedkoop :D
Daarnaast is het geen massa-toerisme, er zijn wel veel studenten, als je 40+bent is het denk ik wat minder haha. Allerlei nationaliteiten, maar heeel weinig Nederlanders (in de 2 weken dat ik er was in ieder geval)
En de mogelijkheid om beroemdheden te spotten (ik heb er o.a. Akon, Beckham en Enrique Iglesias gezien)
(Die laatste 2 hebben daar een boot/appartement/huis) ;)

Wij wilden ook naar Malta. Maar het ligt wel erg dicht bij Libië...

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:16

misschien is t volgende wat voor jullie: www.horseriding.gr

ik heb hier 2 zomers terug stage gelopen en het ligt heerlijk rustig tegen n berg aan, Het dorpje Avdou ligt vlakbij en is echt heel leuk om eens doorheen te wandelen. Het is een klein dorpje, maar er zijn tal van taverna's waar je lekker kunt eten of gewoon wat kunt drinken, de mensen zijn allemaal heel aardig. Op zo'm 30 km ligt Chersonisos, dus je kunt ook de drukte opzoeken als je wil.
Je kan er natuurlijk paardrijden, in het hoogseizoen word dit smorgens of savonds ingepland wegens de warmte. Er is een fijn zwembad aanwezig bij het complex. In de omgeving zelf zou ook genoeg te doen moeten zijn, maar omdat ik stage had heb ik niet heel veel kansen gehad om er op uit te trekken.

Nou ja, zou zeggen , neem eens een kijkje op de site ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:24

Canarische eilanden vind ik een echte aanrader. Zonnig en genoeg activiteiten te vinden.