Toen ik mijn enkelspan koetsiersbewijs haalde in 2007 heeft mijn vader gezegd dat we samen een huifkartocht gaan doen. Door mijn drukte met studie en andere bezigheden van mij en hem kwam het er steeds niet van.
Nu is er vorig jaar bij mijn vader reuma geconstateerd en het gaat steeds slechter met hem. Hij heeft het heel erg koud en is stijf en krijgt steeds minder kracht in zijn spieren.
Dus nu wil ik dit jaar met vaderdag een aangespannen tocht gaan doen. Dit wil ik in de buurt van Arcen gaan doen omdat mijn broer nog een bon heeft van de Hertog Jan fabriek aldaar, en dit willen we gaan combineren zodat we allebei een vaderdag samen met mijn vader hebben. (mijn moeder is ook mee, maar die gaat op de heenweg met mijn broer mee en op de terugweg met mij mee

Mijn vraag aan de Limburgse bokkers is: weten jullie een bedrijf wat paard en wagen verhuurt zonder begeleiding in die omgeving? Ik heb inmiddels ook mijn dubbelspan behaald en heb het tussendoor ook bijgehouden, alleen het afgelopen jaar niet.
Ik denk dat ik maximaal 60-90 minuten met mijn vader op de bok wil zitten, ook ivm de stijfheid en kou, en natuurlijk moet het paard ook nog teruglopen dus daar moet ook rekening mee gehouden worden.

Alvast bedankt.