Hallo, Ik ben een scholier van het 5de middelbaar. Wij hebben jaarlijks een gwp. Dit jaar gaat onze gwp naar Nederland, meer bepaald Friesland. We zijn onderverdeeld in groepjes en moeten zelf een uitstap organiseren in de opgegeven stad/ dorp. Ons groepje heeft het stadje Workum gekregen. Mijn vraag is nu: Wat kan je met een groep van ongeveer 50 leerlingen tussen de 16- 18 jaar doen in Workum? Alvast bedankt Crazy_horses
Anoniem
Geplaatst: 31-03-11 11:47
Je hebt daar kanotochten is dat iets? Of kijken of je een dag met een zeilboot/paar zeilboten eruit kan?
Kite surfen! Maar als het om 50 leerlingen gaat is dat wel veel..
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 18-04-11 14:06
Laatste woensdag van september is er in Workum een veemarkt en een stratenconcours. Erg gezellig, ben er vaak geweest als deelnemer aan het stratenconcours (en kwam er zelfs vanuit tegen de belgische grens voor naar toe gereden). Als ik het goed heb is er dan ook de hele week een feestweek.
Moet je perse in Workum blijven of mag je ook in de omgeving dingen gaan doen? Want Bolsward en Sneek liggen er niet zo ver vandaan. Dat zijn beide leuke steden en daar moet het wel lukken om iets leuks te vinden om te doen. Kijk anders eens op de site van de gemeente Sudwest Fryslan, daar kun je vast iets van een link vinden naar de dingen die er te doen zijn.
We moeten in Workum zelf blijven. Aangezien we met (zeil)schepen reizen zal er in Workum normaal gezien geen vervoer aanwezig zijn. Misschien nog een handig feit om te weten is dat we op 2 mei vertrekken.