Aankomende zomer ga ik, samen met een vriendin, interrailen door verschillende landen. 5 dagen reizen binnen 10 dagen. Als hoofdlijn willen we de volgende landen aanhouden: Duitsland (Berlijn), Tsjechië (Praag), Oostenrijk (Wenen) en als eindstop Italië (Rome). Aansluitend willen we in Italië het strand opzoeken voor een aantal dagen. Daarna willen we met het vliegtuig oid weer terug naar Nederland. Tenminste, dat is tot nu toe ons idee.

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die wat meer kunnen vertellen over interrailen an sich, maar ook eventuele aanraders qua hostels in steden, of bezienswaardigheden etc. Alles is welkom! Zijn er steden/landen in die route die we echt niet mogen overslaan? We rekenen nu ongeveer twee dagen per stad en dan hebben we nog twee dagen over. Is dat een beetje realistisch? En wat is jullie ervaring met nachttreinen?
De zoekfunctie heb ik al gebruikt maar daar kom ik niet heel veel informatie tegen over de steden zelf. Ook via google ben ik al wel wat wijzer geworden en heb ik ervaringen gelezen, maar ik ben toch ook wel benieuwd naar ervaringen van bokkers.