Activiteiten op Bali?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Activiteiten op Bali?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 15:16

Deze zomer ga ik samen met mijn familie en vriend naar Bali. Nu ben ik er al 3 keer geweest, dus een hoop 'standaard trips' (Tanah Lot, Ubud, Monkey Forest, Dream Beach, etc) heb ik wel gedaan. Maar ik wil deze keer graag wat meer de natuur in, wat actiever bezig zijn. Ik weet dat er een groot natuurreservaat is, daar gaan we sowieso naartoe. Maar ik weet niet precies wat er nog meer is aan dat soort actieve ondernemingen. We verblijven in K uta, een uitstapje naar Komodo of andere eilanden is niet mogelijk. Mijn vriend en ik houden beide niet van enorm toeristische plekken (ik vond Tanah Lot véél minder indrukwekkend dan een andere tempel waar geen toerist te vinden was), dus kleine dorpjes oid. zijn ook leuk. Hoe onbekender hoe beter :D

Verder weet ik niet of er bijvoorbeeld mogelijkheid is om met de lokale bevolking te (leren) koken, dat zou ik wel erg graag doen. Kan ik misschien ter plekke ook regelen hoor, maar mocht iemand zoiets weten hoor ik het graag.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:29

Toen wij op Bali waren hebben we gewoon fietsen gehuurd en zijn we gewoon gaan fietsen, dat was heel leuk omdat we toen echt door van die dorpjes kwamen waar echt geen toerist te vinden was, alleen maar lokale bevolking. :j
Uiteindelijk zijn we toen ook op een markt terecht gekomen waar dan ook alleen maar Indonesiërs zelf waren en zo, dus dat was wel echt leuk :)
Maar als je niet van toeristische plekken houdt, waarom zit je dan in K uta? Van wat ik ervan heb gehoord is poedersuiker juist heel erg toeristisch toch? :P

Volgens mij had mijn moeder toen trouwens ook een adres waar je van die kookcursussen kon volgen, en dan inderdaad niet zoiets toeristisch, maar ik ben de naam even kwijt want wij hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat we geen tijd hadden.

Dani

Re: Activiteiten op Bali?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 09:26

Ja klopt dat 't heel toeristisch is daar, maar dat vind ik niet erg. Alleen als ik in een tempel loop dan heb ik liever degene die nog heel 'puur' is dan degene waar alles gericht is op de toeristen. Terwijl in K uta vind ik 't juist wel leuk dat er veel winkeltjes enzo zijn. ;)

Fietsen huren is wel een leuk idee trouwens!