Talencursus in het buitenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Talencursus in het buitenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 19:55

Dit topic is bedoeld voor iedereen die dit jaar op talencursus gaat naar het buitenland.
We kunnen ervaringen delen of elkaar tips geven.

Ik ga zelf in juni 3 weken naar Malta om Engels te leren. Ik ga met de organisatie PLUS Taalreizen. :)
Heeft iemand al een keer een talencursus in Malta gedaan?

Bodan

Re: Talencursus in het buitenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:52

He wat toevallig dat ik deze topic tegen kom! Ik ga zelf in Juli/Augustus voor 4 weken naar Malta om een talencursus te volgen via studytravel.nl
Ik heb voor deze school gekozen omdat ik ook stage ga lopen op Malta voor 4/6 maanden, geregeld door school. Maar daar krijg ik ook nog 3 weken talencursus van en dat gaat ook via die talenschool. Heb er echt heel veel zin in!

Waarom heb jij voor PLUS taalreizen gekozen Rapido?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 22:45

Toevallig dat je ook naar Malta gaat! Een vriendin van me was al een keer met PLUS Taalreizen geweest naar Engeland en zij vond het een goede organisatie ;)

Zijn er nog meer mensen die een talencursus gaan volgen?

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:23

Ik ga 3 weken naar Brighton in Engeland met EF :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:45

Pempy schreef:

Wanneer ga je naar Brighton? Een vriendin van mij is in Brighton geweest voor 2 weken en zij vond het erg leuk! :)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:31

Wat leuk om dit topic te lezen! Ik zocht nog iets om te doen deze zomer en stiekem lijkt een talencursus mij wel erg leuk. Heb er wel vaker over nagedacht namelijk. Ben meteen helemaal enthousiast geworden! *\o/*

Ik ben van plan om een talencursus in Engeland te gaan doen, waar ben ik nog niet helemaal uit. Het liefst wil ik ondertussen nog veel excursies doen, veel in contact komen met andere Engelsen van mijn leeftijd en een talencursus doen waar ik liefst ook veel wetenschappelijk Engels moet gaan praten (daar mag ik wel wat vloeiender in worden). Ben er dus nog niet helemaal uit, maar ik heb al een leuk en informatief mailtje van PLUS taalreizen teruggekregen. Andere sites ga ik morgen nog even bekijken. In ieder geval, ik zou het leuk vinden om ook ervaringen te horen.

Rapido, waar is je vriendin toen heen geweest? Ben wel benieuwd naar haar verhalen. :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 19:52

Stumper_ schreef:
Wat leuk om dit topic te lezen! Ik zocht nog iets om te doen deze zomer en stiekem lijkt een talencursus mij wel erg leuk. Heb er wel vaker over nagedacht namelijk. Ben meteen helemaal enthousiast geworden! *\o/*

Ik ben van plan om een talencursus in Engeland te gaan doen, waar ben ik nog niet helemaal uit. Het liefst wil ik ondertussen nog veel excursies doen, veel in contact komen met andere Engelsen van mijn leeftijd en een talencursus doen waar ik liefst ook veel wetenschappelijk Engels moet gaan praten (daar mag ik wel wat vloeiender in worden). Ben er dus nog niet helemaal uit, maar ik heb al een leuk en informatief mailtje van PLUS taalreizen teruggekregen. Andere sites ga ik morgen nog even bekijken. In ieder geval, ik zou het leuk vinden om ook ervaringen te horen.

Rapido, waar is je vriendin toen heen geweest? Ben wel benieuwd naar haar verhalen. :)

Leuk dat je ook zo enthousiast bent! :D Mijn vriendin was vorig jaar in Brighton geweest. Ze zat daar in een gastgezin voor 2 weken. Ze vond het heel erg leuk. Als je wetenschappelijk Engels wilt verbeteren, zou ik niet voor de 'gewone' talencursus gaan. Volgens mij heb je wel zakelijke cursussen, maar dat weet ik niet helemaal zeker... De meeste activiteiten en excursies zitten bij de prijs inbegrepen. Plustaalreizen organiseert bijvoorbeeld elke dag een activiteit of excursie. En omdat iedereen alleen daar naartoe komt, heb je heel snel contact. Ik heb er echt onwijs veel zin in, nog 9 weken en dan ben ik weg :D

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:58

Er zijn inderdaad zakelijke taalcursussen, maar dat is hem ook weer net niet denk ik. De vrouw zei in het mailtje ook iets over een academische cursus, dus misschien is dat iets. :) En ik dacht dat de meeste activiteiten en excursies niet bij de prijs inbegrepen waren, dat is dan weer een meevaller.

Brighton, leuk! Daar zit ik ook over na te denken. (Al zie ik Newcastle ook als een optie.) Hoe heeft je vriendin het gastgezin ervaren? Een gastgezin lijkt me namelijk wel een leuke optie, maar ik twijfel of een residentie misschien niet handiger is. Dan zit je samen met leeftijdsgenoten en doe je misschien ook wat meer spontane dingen?

Leuk dat je naar Malta gaat trouwens, wordt vast lekker weer dan. :D Ga je in een gastgezin?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:33

Stumper_ schreef:
Er zijn inderdaad zakelijke taalcursussen, maar dat is hem ook weer net niet denk ik. De vrouw zei in het mailtje ook iets over een academische cursus, dus misschien is dat iets. :) En ik dacht dat de meeste activiteiten en excursies niet bij de prijs inbegrepen waren, dat is dan weer een meevaller.

Brighton, leuk! Daar zit ik ook over na te denken. (Al zie ik Newcastle ook als een optie.) Hoe heeft je vriendin het gastgezin ervaren? Een gastgezin lijkt me namelijk wel een leuke optie, maar ik twijfel of een residentie misschien niet handiger is. Dan zit je samen met leeftijdsgenoten en doe je misschien ook wat meer spontane dingen?

Leuk dat je naar Malta gaat trouwens, wordt vast lekker weer dan. :D Ga je in een gastgezin?

Voor sommige activiteiten of excursies moet je wel betalen, maar volgens de organisatie zijn de meeste gratis. Mijn vriendin had een heel leuk gastgezin in Brighton. Wel allemaal jongere kinderen (tussen de 5 en 12 jaar, zij was 19 toen) maar het gezin was heel aardig. Zelf heb ik gekozen voor een appartement omdat ik liever bij leeftijdsgenoten zit. Ik zit dan met 4 of 5 andere huisgenoten in het appartement. Allemaal van (ongeveer) dezelfde leeftijd, maar wel uit een ander land. Dat is juist goed, want als er een Nederlander tussen zit, ga je toch sneller Nederlands praten als je iets niet weet. Met welke organisatie wil je gaan? En wanneer denk je dat te doen?

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:50

Leuk! Ja, ik hoop ook geen Nederlands te praten eigenlijk, maar verwacht ook niet dat ik dit zal doen, vind Engels toch veel leuker. Zeker met een groep mensen is het veel socialer om Engels te blijven praten. Een appartement lijkt mij inderdaad ook erg leuk, de kans is denk ik wat groter dat ik daarvoor ga.

Ik zit me nu te oriënteren via PLUS taalreizen, maar ik probeer ook nog andere organisaties te bekijken. Studytravel heb ik ook bekeken (en dan kan je in York gaan, wat me ook super lijkt want ik hou van die stad!) maar daar vond ik de prijzen naar mijn idee wat hoger liggen (maar dat kan ook puur aan mjij liggen) en was de informatie minder uitgebreid. Misschien dat ik hen ook nog ga mailen.
Ben van plan om het deze zomervakantie te doen, dus ik denk begin juli, in augustus moet ik gaan herkansen. :+ Als ik met PLUS taalreizen ga, wordt het zeer waarschijnlijk Cambridge (academisch Engels) of Newcastle (een combicursus). Maar omdat het deze zomer wordt, moet ik wel snel gaan beslissen natuurlijk.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:52

Naar mijn idee was Studytravel ook duurder dan Plustaalreizen. Ik had alles bij elkaar opgeteld en het scheelde een paar honderd euro.
Een maand geleden had ik geboekt dus je bent nog op tijd voor de zomer ;) Voor hoeveel weken wil je dan gaan?

Zijn er nog meer mensen die een talencursus willen volgen?

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:52

_Rapido_ schreef:
Pempy schreef:

Wanneer ga je naar Brighton? Een vriendin van mij is in Brighton geweest voor 2 weken en zij vond het erg leuk! :)

Ik ga van 24 juli t/m 14 augustus, en ik verblijf in een EF residentie met mensen uit de hele wereld.
Ik ga alleen dus ik zal daar de hele tijd Engels moeten praten :P
Maar daardoor leer je het wel heel snel :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:23

Ik zou persoonlijk iets verder kijken dan EF als dat mogelijk is. Heb helaas alleen maar slechte ervaringen met ze, en ben zeker geen zeikerd !

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:02

Aster_ schreef:
Ik zou persoonlijk iets verder kijken dan EF als dat mogelijk is. Heb helaas alleen maar slechte ervaringen met ze, en ben zeker geen zeikerd !

Met een talencursus of iets anders?
Ik heb ook wel gehoord dat er mensen waren die slechte ervaringen hadden met een EF high school year, maar met een talencursus van een paar weken heb ik eigenlijk bijna alleen maar hele leuke verhalen gehoord :)
Maar volgens mij zijn die problemen ook vooral als je in een gastgezin gaat, je weet natuurlijk nooit bij wie je dan komt en soms zijn die mensen heel ongeinteresseerd en doen ze het alleen maar voor het geld. Dat is wat ik gehoord had tenminste ;)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:09

Pempy schreef:
Aster_ schreef:

Met een talencursus of iets anders?
Ik heb ook wel gehoord dat er mensen waren die slechte ervaringen hadden met een EF high school year, maar met een talencursus van een paar weken heb ik eigenlijk bijna alleen maar hele leuke verhalen gehoord :)
Maar volgens mij zijn die problemen ook vooral als je in een gastgezin gaat, je weet natuurlijk nooit bij wie je dan komt en soms zijn die mensen heel ongeinteresseerd en doen ze het alleen maar voor het geld. Dat is wat ik gehoord had tenminste ;)

Klopt inderdaad :). Ik raad ze ook zeker niet af. Er is alleen een kans dat je een probleem krijgt op welk gebied dan ook, en dan zijn ze er helaas niet voor je! Maar je kan zeker een leuke tijd met EF hebben :D. Alleen als je toch nog vrij bent in je keuze... :)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:36

Aster_ schreef:
Klopt inderdaad :). Ik raad ze ook zeker niet af. Er is alleen een kans dat je een probleem krijgt op welk gebied dan ook, en dan zijn ze er helaas niet voor je! Maar je kan zeker een leuke tijd met EF hebben :D. Alleen als je toch nog vrij bent in je keuze... :)

Okee, ja precies :) Ik zal denk ik ook niet met EF voor een een paar maanden of een jaar naar het buitenland gaan, want als je dan problemen hebt is het veel erger.
Ik ga er gewoon 3 leuke weken van maken (hoop ik) :D
Weet jij of er veel andere Nederlanders zijn in Brighton/Engeland?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:46

Ik weet 100% zeker dat t 3 superweken worden :)!

Er zijn ontzettend veel Nederlanders in Engeland, en zeker ook in Brighton. Veel van mijn vrienden toen ik daar woonde kwamen uit die omgeving. Eastbourne is ook erg populair. Al die zuid-engelse kust-steden zijn super populair onder exchange students! Je zult heel veel internationale vrienden maken en dat is echt super! Van de winter ga ik een Finse vriendin opzoeken in lapland. :) Echt een ervaring!
3 weken is wel kort! Dan voel je je net een beetje op je plek en wil je zeker langer blijven :D. Maar des te mooier is de herinnering!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:48

Ik lees dat je in een residentie verblijft, dat is echt super. Maar je moet opletten dat de mensen uit hetzelfde land toch vaak een groepje vormen. Zo hadden wij 'De nederlanders' en 'De duitsers' enzo. En die spraken gewoon hun eigen taal. Je denkt van: 'ze komen hier toch om de taal te leren'.. maar vaak is de realiteit toch anders, gek genoeg!

Ik merkte dat mijn engels pas echt ging verbeteren na een maand of 2,3..

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:28

Ja dat lijkt me echt super! Klopt, maar ik ga ook nog met mijn ouders en met vriendinnen op vakantie, en dan is de zomervakantie al zo'n beetje om :P
Okee, aan de ene kant ook wel leuk om toch wat Nederlanders tegen te komen, maar daar kom je natuurlijk niet echt voor. Bij EF is het wel zo dat je nooit met iemand uit je eigen land op de kamer zit (je zit met 3 of 4 personen op een kamer), dus dat is wel een voordeel. Heb ook via facebook en My EF mensen uit Nederland maar vooral ook uit allerlei andere landen leren kennen :)
En ik hoorde van iemand uit Nederland die ook gaat dat het eigenlijk een soort van 'verboden' is om in je eigen taal te praten. Maarja, buiten school mag je natuurlijk doen wat je wilt, maar is ook een beetje banketstaaf om in je eigen taal te gaan praten als er ook mensen bij zijn die geen Nederlands spreken.
Ben wel benieuwd, ik ga voor het eerst helemaal alleen naar het buitenland en vliegen enzo!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:43

Klopt allemaal, en ik had alles ook en ook die regels! Maar toch gebeurde het heel veel! Gelukkig had je ook gemixte groepen :) Moet je gewoon zorgen dat je daarmee om gaat!

Spannend hoor :D. Het is echt een leuke ervaring.

Ik zie dat sommige Newcastle als een optie hebben, vind het persoonlijk een grauwe stad en het accent is hels!
Kan je in de zomer beter in zuidelijk Engeland zitten en het accent is een stuk beter :).

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 16:52

Als ik al die verhalen nu zo lees heb ik er echt zin in! Voor mij is het ook de eerste keer alleen op vakantie. Nog ruim 8 weken :D

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:17

Wat heb jij dan precies gedaan, Aster? :)

Ik ben van plan om 2 weken te gaan, langer is leuk maar ik moet ook aan de kosten denken. Wilde eigenlijk mijn minor in de UK gaan doen, maar wegens omstandigheden en een onhandig studierooster (ben wat later van studie gewisseld) is dit onhandig. Nu maar hopen op een stage tijdens mijn master.

Fijn dat je wat zegt over Newcastle! De stad lijkt mij ook niet alles (al ben ik er nooit geweest) en ik was inderdaad ook bang voor het accent. Maar aan de andere kant waren de excursies naar andere plekken erg leuk. :') (Ik ben verliefd op York en Edinburgh. :+: ) Ook de combicursus leek me wel iets. Maar het accent, inderdaad. Toch nog maar eens goed over nadenken dan. Keuzes maken is zo lastig...

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:52

Stumper_ schreef:
Wat heb jij dan precies gedaan, Aster? :)

Ik ben van plan om 2 weken te gaan, langer is leuk maar ik moet ook aan de kosten denken. Wilde eigenlijk mijn minor in de UK gaan doen, maar wegens omstandigheden en een onhandig studierooster (ben wat later van studie gewisseld) is dit onhandig. Nu maar hopen op een stage tijdens mijn master.

Fijn dat je wat zegt over Newcastle! De stad lijkt mij ook niet alles (al ben ik er nooit geweest) en ik was inderdaad ook bang voor het accent. Maar aan de andere kant waren de excursies naar andere plekken erg leuk. :') (Ik ben verliefd op York en Edinburgh. :+: ) Ook de combicursus leek me wel iets. Maar het accent, inderdaad. Toch nog maar eens goed over nadenken dan. Keuzes maken is zo lastig...

Vaak organiseren de organisaties een informatiedag of -avond. Dan kun je vragen stellen en meer te weten komen over Newcastle of een andere stad. Plustaalreizen organiseert 12 mei een avond. Misschien een beetje laat voor jou, maar wanneer zou je willen gaan?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:57

Edinburgh is inderdaad geweldig! <3. Ik zat in Birmingham en het accent daar was ook verschrikkelijk. De eerste maand heb ik bijna alleen maar gezegd: "uuh sorry?".. en nog een keer en nog een keer haha en toen knikte ik maar gewoon ja.. op hoop van zegen.

Ik heb Highschool year gedaan in Engeland, maar heb t halverwege afgekapt! Maar in de zomer 2 weken op taalcursus geweest eerst in Winchester met allemaal internationale studenten. We verbleven op de campus van University of Winchester! Waren echt 2 super weken! De tijd erna was helaas alleen bagger, maar dat is een ander topic :D! Het gaat erom dat de taalcursus echt super leuk was! Ben jaloers op jullie! Ik wil ook weer...!!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:27

Hmm, 12 mei is inderdaad wat aan de late kant. Wil het liefst ergens in juli namelijk. Nu gaat mijn voorkeur weer behoorlijk richting Cambridge.

Ja, sommige accenten zijn echt zo erg! Was vorig jaar in Liverpool en in eerste instantie was ik het accent daar vergeten. Na een paar dagen wist je wel wat het verschil in klank was, maar het bleef onhandig.

Leuk! Jammer dat je high school jaar tegenviel. Heb ook echt zin in de taalcursus!