We kunnen ervaringen delen of elkaar tips geven.
Ik ga zelf in juni 3 weken naar Malta om Engels te leren. Ik ga met de organisatie PLUS Taalreizen.

Heeft iemand al een keer een talencursus in Malta gedaan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stumper_ schreef:Wat leuk om dit topic te lezen! Ik zocht nog iets om te doen deze zomer en stiekem lijkt een talencursus mij wel erg leuk. Heb er wel vaker over nagedacht namelijk. Ben meteen helemaal enthousiast geworden!![]()
Ik ben van plan om een talencursus in Engeland te gaan doen, waar ben ik nog niet helemaal uit. Het liefst wil ik ondertussen nog veel excursies doen, veel in contact komen met andere Engelsen van mijn leeftijd en een talencursus doen waar ik liefst ook veel wetenschappelijk Engels moet gaan praten (daar mag ik wel wat vloeiender in worden). Ben er dus nog niet helemaal uit, maar ik heb al een leuk en informatief mailtje van PLUS taalreizen teruggekregen. Andere sites ga ik morgen nog even bekijken. In ieder geval, ik zou het leuk vinden om ook ervaringen te horen.
Rapido, waar is je vriendin toen heen geweest? Ben wel benieuwd naar haar verhalen.
Stumper_ schreef:Er zijn inderdaad zakelijke taalcursussen, maar dat is hem ook weer net niet denk ik. De vrouw zei in het mailtje ook iets over een academische cursus, dus misschien is dat iets.En ik dacht dat de meeste activiteiten en excursies niet bij de prijs inbegrepen waren, dat is dan weer een meevaller.
Brighton, leuk! Daar zit ik ook over na te denken. (Al zie ik Newcastle ook als een optie.) Hoe heeft je vriendin het gastgezin ervaren? Een gastgezin lijkt me namelijk wel een leuke optie, maar ik twijfel of een residentie misschien niet handiger is. Dan zit je samen met leeftijdsgenoten en doe je misschien ook wat meer spontane dingen?
Leuk dat je naar Malta gaat trouwens, wordt vast lekker weer dan.Ga je in een gastgezin?
_Rapido_ schreef:Pempy schreef:Ik ga 3 weken naar Brighton in Engeland met EF
Wanneer ga je naar Brighton? Een vriendin van mij is in Brighton geweest voor 2 weken en zij vond het erg leuk!
Aster_ schreef:Ik zou persoonlijk iets verder kijken dan EF als dat mogelijk is. Heb helaas alleen maar slechte ervaringen met ze, en ben zeker geen zeikerd !
Pempy schreef:Aster_ schreef:Ik zou persoonlijk iets verder kijken dan EF als dat mogelijk is. Heb helaas alleen maar slechte ervaringen met ze, en ben zeker geen zeikerd !
Met een talencursus of iets anders?
Ik heb ook wel gehoord dat er mensen waren die slechte ervaringen hadden met een EF high school year, maar met een talencursus van een paar weken heb ik eigenlijk bijna alleen maar hele leuke verhalen gehoord
Maar volgens mij zijn die problemen ook vooral als je in een gastgezin gaat, je weet natuurlijk nooit bij wie je dan komt en soms zijn die mensen heel ongeinteresseerd en doen ze het alleen maar voor het geld. Dat is wat ik gehoord had tenminste
Aster_ schreef:Klopt inderdaad. Ik raad ze ook zeker niet af. Er is alleen een kans dat je een probleem krijgt op welk gebied dan ook, en dan zijn ze er helaas niet voor je! Maar je kan zeker een leuke tijd met EF hebben
. Alleen als je toch nog vrij bent in je keuze...
Stumper_ schreef:Wat heb jij dan precies gedaan, Aster?![]()
Ik ben van plan om 2 weken te gaan, langer is leuk maar ik moet ook aan de kosten denken. Wilde eigenlijk mijn minor in de UK gaan doen, maar wegens omstandigheden en een onhandig studierooster (ben wat later van studie gewisseld) is dit onhandig. Nu maar hopen op een stage tijdens mijn master.
Fijn dat je wat zegt over Newcastle! De stad lijkt mij ook niet alles (al ben ik er nooit geweest) en ik was inderdaad ook bang voor het accent. Maar aan de andere kant waren de excursies naar andere plekken erg leuk.(Ik ben verliefd op York en Edinburgh.
) Ook de combicursus leek me wel iets. Maar het accent, inderdaad. Toch nog maar eens goed over nadenken dan. Keuzes maken is zo lastig...