Reisje Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Reisje Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 19:26

Hallo,

Volgende week dinsdag gaat Saaams met school naar Berlijn!
Wel geteld 10 uur, in de bus. Maar je moet er iets voor over hebben?
We gaan 3 dagen. 8)7

Nu hebben we vandaag gekregen de planning wat we gaan doen.
Als eerste gaan we naar KaDeWe. een warenhuis in Berlijn. ( Heeft iemand leuke tips, waarvan je zegt; Daar moet je kijken!?)
In de avond gaan we een rondvaart maken op de Spree. :=

De volgende dag gaan we naar Checkpoint Charlie. (Is dat een beetje interessant?)
En in de avond naar Berliner dom by night. -- Zag er op internet super gaaf uit.

De laatste dag gaan we nog naar Funkturm - een idee zoals de Eiffeltoren alleen stukke lager.

Verder moet ik nog een keuze maken wat ik als keuze progamma wil doen:
- Stadion - nee, niet voor mij.
- Gevangenis - Já, dat wou ik graag.
- Techniek Museum - Nee bedankt. :+
- Story of Berlin - Leek me wel interessant.

Heeft iemand nog tips, waarvan je zegt dáár moet je heen! Of iets in die geest? :D
Overgens gaat de camera mee! *D

:evaw:

eempiej

Re: Reisje Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:27

Mmm, een vriendin is net vandaag terug gekomen uit berlijn. misschien weet zij nog wat voor je :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:28

Klinkt goed!

Berlijn berlijn.. KaDeWe is echt retetof..
Waar zijn wij heen geweest.. Euhh...
Vooral in het centrum zijn heel erg veel dingen te zien, vooral uit de WO 2. :)
Erg interessant. :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:32

Ik ben twee weken terug met mijn studie in Berlijn geweest. Busreis vond ik echt vreselijk :=

Stad vond ik toch wel erg interessant. KaDeWe is niet heel spectaculair hoor.. een soort grote bijenkorf maar de spullen die ze verkopen zijn niet echt mooi en vrij duur. In de straat waar de KaDeWe zit (kurfurstendamm) zijn heeeeel veel winkels, de kleine boetiekjes zijn het leukst ;)

Checkpoint Charlie is echt geen reed aan := Echt als toeristen foto plekje gemaakt. Het huisje wat er staat is nagebouwd van hoe het vroeger was en er staat een mannetje in een soldaten pakje bij. (Leuk bijbaantje..)

Als je de kans krijgt moet je de overgebleven delen van de muur even opzoeken, erg indrukwekkend.
Ook het hollocaust museum en wo2 monument zijn erg mooi.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 19:34

Debbie schreef:
Ik ben twee weken terug met mijn studie in Berlijn geweest. Busreis vond ik echt vreselijk :=

Stad vond ik toch wel erg interessant. KaDeWe is niet heel spectaculair hoor.. een soort grote bijenkorf maar de spullen die ze verkopen zijn niet echt mooi en vrij duur. In de straat waar de KaDeWe zit (kurfurstendamm) zijn heeeeel veel winkels, de kleine boetiekjes zijn het leukst ;)

Checkpoint Charlie is echt geen reed aan := Echt als toeristen foto plekje gemaakt. Het huisje wat er staat is nagebouwd van hoe het vroeger was en er staat een mannetje in een soldaten pakje bij. (Leuk bijbaantje..)

Als je de kans krijgt moet je de overgebleven delen van de muur even opzoeken, erg indrukwekkend.
Ook het hollocaust museum en wo2 monument zijn erg mooi.

Op google dacht ik ook al, éh spectaculair? Nee het ziet er niet zo uit. Maar goed, we zullen het zien haha. :j

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:37

KaDeWe is echt heel leuk, der zijn echt heel veel winkels daar!

Checkpoint Charlie is ook heel leuk, zeker die mannen die erbij staan!! <3 haha

Stadion ben ik toen wel geweest, vond het wel mooi daar. Fijn in de zon gezete!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:38

KaDeWe is leuk! :) Moet je naar de voedselafdeling. Daar heb je van die aquariums waar de vissen in rond zwemmen.. kan je d'r zelf eentje uitkiezen haha! :+

Checkpoint Charlie is ook wel leuk. Erg toeristisch, veel souvenirwinkeltjes etc, maar 't verhaal er achter is natuurlijk allemaal erg interessant! :)
Holocaust museum, joods museum en de overgebleven delen van de muur zijn allemaal ook erg interessant!

Verder is Fernsehturm leuk, Alexanderplatz, Kurfurstendam (das waar 't KaDeWe ook is, kan je leuk winkelen), Reichstag, Branderburger Tor.. Oooh, d'r zijn zoooveel leuke dingen! Veel plezier! :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 19:39

Myrthe92 schreef:
KaDeWe is leuk! :) Moet je naar de voedselafdeling. Daar heb je van die aquariums waar de vissen in rond zwemmen.. kan je d'r zelf eentje uitkiezen haha! :+

Checkpoint Charlie is ook wel leuk. Erg toeristisch, veel souvenirwinkeltjes etc, maar 't verhaal er achter is natuurlijk allemaal erg interessant! :)
Holocaust museum, joods museum en de overgebleven delen van de muur zijn allemaal ook erg interessant!

Verder is Fernsehturm leuk, Alexanderplatz, Kurfurstendam (das waar 't KaDeWe ook is, kan je leuk winkelen), Reichstag, Branderburger Tor.. Oooh, d'r zijn zoooveel leuke dingen! Veel plezier! :D

Haha, je maakt me helemaal zenuwachtig! Ik heb nog wel een plekje in me tas? :Y)

Dankje! :+

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:59

Jep, ik wil mee.. ik heb geboekt op het plekje in jou tas! :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 19:59

Myrthe92 schreef:
Jep, ik wil mee.. ik heb geboekt op het plekje in jou tas! :')

Haha, komt voor elkaar. :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:00

LZP > BEU

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:09

Ik hoop dat je niet met te veel mensen gaat, anders wordt het zo vol in de Checkpoint Charlie. :P
Het is wel heel erg interessant om te zien hoe het is gegaan toen de muur stond. Als je dat niet interessant vindt, vind je er vast niet veel aan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 21:10

MoonChloe schreef:
Ik hoop dat je niet met te veel mensen gaat, anders wordt het zo vol in de Checkpoint Charlie. :P
Het is wel heel erg interessant om te zien hoe het is gegaan toen de muur stond. Als je dat niet interessant vindt, vind je er vast niet veel aan.

83 :wow:

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:11

Da's veel :oo

Geen idee hoeveel mensen er tegelijk in Checkpoint Charlie kunnen maar ik vond het toen wel ontzettend krap.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 21:12

Ja, helaas wel.
Pech voor die andere, zolang ik er maar in kom! :+

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:16

Berlijn is super!

Zou leuk zijn als je ook naar het staats gebouw zou gaan! Is een hoge openlucht achtige toren! :) :)
*of werd die al opgenoemt *blond* *

Checkpoint charlie + museum is erg de moeite waard! :D Vond zelf dat museum wel leuk om te zien. Je ziet wel echt dat mensen op creatieve manieren probeerde te ontsnappen! Stukjes van de muur zijn indd ook wel leuk om te zien! :P

KaDeWe vond k eerlijk gezegt niet zo veel aan :o

Leuk om een keer gezien te hebben maar mij veels te duur al die merken :+ En indd dat eten dat je zelf je eigen vis of kreeft kon aanwijzen............

Pff jemig weet eigenlijk niet meer precies wat we allemaal hebben gedaan, is al weer een jaar geleden en hebben zoveel gedaan in 3dagen...

Veel plezier alfast! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:29

chekpoint charlie is echt weinig aan! haha
voorderest, euh naar de starbucks?
ik ben ook met school gegaan!
De dierentuin is ook wel leuk :P

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 01:00

De starbucks en de dierentuin... ja, dat zijn inderdaad dé hoogtepunten van Berlijn! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 01:02

Myrthe92 schreef:
De starbucks en de dierentuin... ja, dat zijn inderdaad dé hoogtepunten van Berlijn! :')

nja, beetje jammer dat knut dood is..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 01:05

Het Olympisch Stadion is een bezienswaardigheid.
Het Checkpoint Charlie museum
Museumsinsel Agamemnon Museum, zeer de moeite waard,
Oude museum (met de buste van Nefertari)
Charlottenburg
De Muur
Potsdamer Platz
Reichstag
Brandenburger Tor
Kurfurstendamm

Berlijn is echt zo gaaf!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:49

het is net wat voor gevoel je erbij hebt. Als de geschiedenis je een beetje interesseert, is Berlijn super en checkpoint charlie dus ook. Zelfs het olympisch stadion heeft een dusdanige geschiedenis dat het weer interessant werd. Het stadion op zich niet zo, maar meer doordat er heel wat gebeurd is.

Als Starbucks en de dierentuin de hoogtepunten waren van Berlijn, heb je er niet veel van begrepen lijkt me. Maar goed, ieder z'n ding.

Zelf ben ik er ook geweest met school, maar dat in 1986 ofzo, in ieder geval nog voor de val van de muur. Inmiddels is er dus een hoop veranderd. Wij hebben nog 2 x een spannende grensovergang meegemaakt, waaronder dus Checkpoint Charlie. Heeft toen veel indruk achtergelaten, overal mannen met grote geweren enz.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:20

Ik ga van zaterdagochtend tot zondagavond naar Berlijn. Ben erg benieuwd. Heb al een boekje liggen. Ik vind de geschiedenis van Berlijn erg interessant.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:11

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:15

Ik ga van maandag t/m woensdag naar Berlijn met school! Misschien komen we jullie onbewust wel tegen haha

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 18:32

Kitty__ schreef:
Ik ga van maandag t/m woensdag naar Berlijn met school! Misschien komen we jullie onbewust wel tegen haha

Haha zou het? :+