Wie heeft er ervaring met vakantiewerk in buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Wie heeft er ervaring met vakantiewerk in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:38

Dag bokkertjes!

Ik heb weereens een plannetje in mijn hoofd gekregen,
en deze keer gaat dit plannetje hoogst waarschijnlijk door :D

Een vriendin van me vertelde een tijdje geleden dat ze deze zomer waarschijnlijk op een camping in Frankrijk zou gaan werken.
Dit ging allemaal via vrienden/familie.
Nou ben ik echt een reiziger, het liefst had ik de halve wereld al gezien!
Dus dit idee sprak me natuurlijk heel erg aan,
en daarbij komt dat ik volgende zomer waarschijnlijk naar India wil en daar centjes voor nodig zijn!

En dus ging ik opzoek naar leuk vakantiewerk in het buitenland!
Zo kwam ik al snel op www.wereldwerk.eu terecht, en al snel had ik meerdere reacties,
en ook zelf gereageerd op advertenties van werkgevers.
Daarbij zat ook een mailtje uit Italië.
Enthousiasme van beide kanten en we zijn nu druk in gesprek!

Het zou dus zomaar kunnen dat ik de hele vakantie naar Italië ga om daar als animator te werken!
Supergaaf natuurlijk!

Nu vroeg ik me af of er hier misschien iemand hier al ervaring mee heeft, of deze zomer hetzelfde gaat doen :)?
Ik kijk er echt naar uit, en hoop dat het gaat lukken! *\o/*

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:26

Ik ben animator/taalleerkracht (maar echt leerkracht is het niet, gelukkig ;) ) bij een Belgische organisatie die taalkampen organiseert. Vorige zomer ben ik 2 weken in Zuid-Frankrijk geweest en deze zomer ga ik weer 3 weken naar Frankrijk en 10 dagen naar Malta. Ik vind het echt geweldig werk, maar het grote verschil is wel dat dit allemaal vanuit België wordt geregeld. Het kantoor zit hier, de domeinen (verblijf met zwembad etc.) zijn allemaal eigendom van de organisatie zelf.

Het is bij ons wel op vrijwillige basis, maar we moeten verder ook niks betalen (een reis naar Malta kost voor de deelnemers iets van een 800 euro dus dat scheelt wel erg veel). We krijgen wel per dag 15 euro onkostenvergoeding. Dus voor het geld doe ik het niet, want dan kan ik beter ander werk zoeken, maar het is gewoon ontzettend leuk :j

Serendipity1

Re: Wie heeft er ervaring met vakantiewerk in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:11

Werken in het buitenland is heel, heel leuk, maar voor het geld hoef je het niet te doen. De lonen zijn niet om over naar huis te schrijven en daarbij komt dat je je in een waarschijnlijk duur, toeristisch gebied bevindt waarin geld spenderen vrij makkelijk gaat!

Dus: Voor een leuke ervaring: Gaan! Maar voor de centen kan je toch beter hier in NL een baantje zoeken

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:46

Het is bevestigd, ik ga naar Italië :D

@Cynthy; ik weet zeker dat het heel heel leuk zal zijn, en ik zie wel hoeveel geld ik overhoud :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:34

Leuk!!! Have fun :D