Backpacken in Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Backpacken in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 17:13

Jaja,
Jilletje en Jolliegirl hebben een wild plan in hun hoofd!

We willen als we klaar zijn met school (volgendjaar) een jaar backpacken in australie.
Een aantal sites hebben we bekeken en de stoute meisjesdromen lijken mischien echt uit te komen.

Graag willen we wat informatie/tips en verhalen horen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:14

Ik ben vooral benieuwd naar financiële verhalen.

Kosten van je vliegticket? Dit verschilt natuurlijk per periode.
Hoelang men is geweest?
Het soort werk?
Makkelijk rond te komen?
Nog geld overgehouden?

En gewoon waar je rekening mee moet houden.

Het is een wild plan.
Waar we nog 1.5 jaar de tijd voor hebben om rustig uit te zoeken...

Goof

Re: Backpacken in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:23

KOm eens gezellig in dit topic lezen/ kletsen:

[HK] We loooove Australia!!!

Allemaal ervaringsdeskundigen en veel foto's en verhalen te vinden ook nog :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:46

Jullie hebben ons topic inmiddels gevonden, maar toch ff antwoord op je vragen (scheelt je zoeken door het hele topic :D

Kosten van je vliegticket? Reken op 1.000 - 1.500 euro, dan zit je altijd goed.
Hoelang men is geweest? Eerste keer een jaar, later een paar keer terug voor een maand.
Het soort werk? Van alles gedaan: cattlestation in NT, stalwerk op een renstal in ACT, groom van een van de spelers op een polostal in WA, achter de bar gestaan op een camping bij een evenement in NT.
Makkelijk rond te komen? Ik kon er prima van rondkomen, maar heb van de 12 mnd ongeveer 9 mnd gewerkt.... :+
Nog geld overgehouden? JA!! In eerste instantie niet, maar had een accountant daar gevraagd om mijn belasting-terugvraag te regelen en toen kreeg ik een paar maanden later nog een paar honderd euro overgemaakt!

Tsja en waar je verder rekening mee moet houden..... van alles en eigenlijk ook weer niks. Het is een westers land waar je alles kunt kopen/regelen wat je maar nodig zou kunnen hebben. Het belangrijkste is denk ik je visum.

Veel plezier met voorbereiden!!!

Jolliegirl

Re: Backpacken in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:50

Dankjewel voor je uitleggende post!!

Visum is zeker belangrijk, dit heb ik allemaal al uitgezocht hoe het zit met de geldigheid e.d

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 01:08

Kosten van je vliegticket?
Wij waren 1600 kwijt voor ons ticket, we hadden hem via Australian Backpackers geboekt. Zou ik niet weer doen, aangezien je veel goedkopere tickets kunt krijgen.

Hoelang men is geweest?
Half jaar

Het soort werk?
Niks :Y)

Makkelijk rond te komen?
Ja, maar wij hebben vrij zuinig geleefd in vergelijking met andere backpackers. Ook hadden we een auto gekocht en daarin geslapen. Op het einde hadden we uitgerekend dat we twee keer zoveel kwijt zouden zijn geweest als we via hostels/greyhound zouden reizen! Maar in de hostels heb je wel gelijk contact met andere mensen. Enne, in de supermarkt wordt op het einde van de dag vaak veel afgeprijsd, ideaal! :D

Nog geld overgehouden?
Jup!

En gewoon waar je rekening mee moet houden.
Wij hadden eerst wel in ons hoofd om te werken, maar we wouden graag met zijn tweeën ergens werken. Dat was moeilijker dan we dachten (kwam ook door mislukte oogsten e.d.) ;)