Zeewolde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morfeo

Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 12:23

Ik ga van 8 t/m 11 april naar de Eemhof (centerparcs) in Zeewolde.
Nu wil ik ook graag wat activiteiten en info over Zeewolde en omgeving. (winkelen, eten?)
Ik heb al gekeken voor walibi, maar die is alleen zaterdag en zondag open.

Dus wie heeft er nog een activiteit die ik gedaan moet hebben, of een restaurant waar je gegeten moet hebben?!?!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:01

Zeewolde zelf ken ik niet zo goed, maar in Harderwijk (dichtbij) kun je naar het dolfinarium. Harderwijk en Elburg zijn allebei leuke stadjes om heen te gaan.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:22

Ik woon wél in Zeewolde ;) . Opzich is er niet gek veel te doen, wel qua natuur, maar weet niet of je daar op zit te wachten. Leuke plekjes in de buurt zijn inderdaad Harderwijk en Elburg, het is ook vlakbij Almere als je daar van houdt. Wel veel winkels. Wat ook leuk is is landgoed De Kemphaan in Almere. Daar kun je goed eten, beestjes kijken en op zaterdagochtend is er een biologische markt.

In Zeewolde zelf zitten best een paar leuke winkeltjes, gewoon keer doorheen lopen. Mijn favo restaurant is het Tapas restaurant in de haven, goed eten voor een leuke prijs. De rest is eigenlijk niet echt wat. Voor goede restaurants moet je eigenlijk ook weer in Harderwijk of Elburg zijn.

Anders even een VVV boekje bestellen, woon er al zolang dat ik het niet meer zie ;-). Als je nog vragen hebt hoor ik het!

hetbommeke

Re: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:31

Ik heb gewoond in Almere, nu in L'stad. Z'wolde zelf ken ik niet zo goed.

L'stad: Batavia Outlet Center en de Batavia Boot met museum, Aviodrome en vliegtuigjes kijken, Oostvaardersplassen met info centrum, Natuurpark Lelystad (net een Prezwaski veulen geboren)
Almere: Kemphaan met Stichting AAP, centrum met veel leuke winkels, ook info centrum van Oostvaardersplassen, veel leuke restaurantjes bv. in de Havenkom van Almere Haven
Biddinghuizen: Flevonice (5 km lange schaatsbaan maar weet niet of die nog open is), Skibaan met echte sneeuw

Veel plezier!

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 10:35

Ik denk dat het sowieso dolfinarium wordt.
Nu nog een leuk plekje om uit eten te gaan.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:38

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 10:39

Het hoeft niet te chique, mag eenvoudig zijn en ik hou vooral van buitenlands eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:29

Ik woon in Almere Haven, dat is pak 'em beet 10 minuten met de auto van de Eemhof. Gewoon de dijk afrijden, dan kom je bij een manege en daar moet je eraf.

Aan de boulevard zitten wat restaurantjes, Tapas, een Steakhouse, een Grand Café, allemaal netjes te doen. Wat meer chique eten is aan de andere kant van de haven Bakboord, érg lekker eten maar wel aan de prijs zeg maar :)
Voor de rest is er in Almere Haven echt he-le-maal niets te beleven, er zit een Kruidvat, Hema, Etos en alle benodigde dingen maar voor een leuk dagje zou ik eerder naar bijvoorbeeld Batavia Stad in Lelystad rijden...

De Kemphaan is daar inderdaad ook erg dichtbij, zit ook stichting aap. Het is leuk om even 5 minuten rond te lopen, maar de Kemphaan zelf is niet heel erg veel speciaals.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:15

Je kunt in Harderwijk ook ontzettend lekker eten bij Tenessee, dat is een steakhouse. Ze hebben daar echt geweldige spare-ribs :9 http://www.tennessee.nl/home.php

En je kunt natuurlijk ook naar Walibi!