Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Narya schreef:Minbuza staat onder de sneltoetsen hier, ik hoop elke dag dat het reisadvies voor Iran eindelijk eens positief wordt, want daar wil ik ook heel graag naar toe
MoonChloe schreef:Ik hoop voor jou dat Iran gauw positief(ver) reisadvies krijgt!! Lijkt me fantastisch om naar Iran te gaan
Tipje: ga zeker ook naar Georgië, Armenië, Azerbeidzjan als het mogelijk is.
LuvdaTossa schreef:Narya schreef:Minbuza staat onder de sneltoetsen hier, ik hoop elke dag dat het reisadvies voor Iran eindelijk eens positief wordt, want daar wil ik ook heel graag naar toe
Als ik hier even op in mag haken, Iran is relatief veilig hoor! Het is een fantastisch land, alleen niet mogelijk om er alleen door te reizen, maar met een reisgezelschap is het goed mogelijk.
Ik zou niet te lang twijfelen, als de kans zich voor doet om daar naar toe te gaan: DOEN![]()
Je krijgt veel negatieve informatie hier over Iran, maar dat valt in werkelijkheid enorm mee! Iraniërs zijn ontzettend gastvrij en vriendelijk en je merkt van de locale bevolking niets van de haat die het regime heeft tegenover het westen. Integendeel zelfs, als ze mochten zouden ze net zo willen leven als ons.
Echt waar, stel zo'n reis niet te lang uit. Het is meer dan de moeite waardAls ik morgen weer kon, dan zou ik weer gaan!
Narya schreef:Haha, ik weet dat jij fan bent van Iran, maar als het ministerie van buitenlandse zaken een negatief advies geeft (momenteel 5 op de schaal van 6, dus niet-essentiele reizen worden afgeraden), wie ben ik dan om te zeggen dat er een stelletje beunhazen werken die absoluut geen verstand hebben van de situatie daar? Ik ga er toch vanuit dat dit advies in overleg met experts is gegeven en dat zij beter kunnen inschatten hoe de situatie is dan ik.
LuvdaTossa schreef:Vanuit Nederland, Duitsland, Griekenland en Engeland gaan er maandelijks reizen naar toe. Als je geregistreerd bent en als toerist binnen bent dan is er geen enkel probleem. Het staat nu op 5, maar dat is met name ook vanwege de problemen van de afgelopen tijd, waar je als toerist geen last van hebt. Als je wil wachten tot een lager niveau, dan kan dat nog een hele tijd duren