Egypte, wel of niet verstandig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Egypte, wel of niet verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 15:24

Hallo bokkers,

Wie is er de laatste weken naar egypte gweest?
is het alweer aan te raden om ernaar toe te gaan of zouden jullie nog even wachten??

Ik wil namelijk graag rond 28 maart op vakantie en twijfel ontzettend tussen Egypte of Gran Canaria.

Wil graag weten hoe het nu is Egypte is, en of het verstandig is om met 2 meiden (21 & 19) daarheen te gaan.??

Alvast bedankt!

Nadia
Oppermuts

Re: Egypte, wel of niet verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:26

LZP --> BEU

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:27

Persoonlijk zou ik er echt niet voor kiezen!! Het is er nog heel erg onrustig. Dan zou ik liever er voor kiezen om er in een ander jaar heen te gaan! Waarom zou je problemen gaan zoeken als je ook nog een andere vakantiebestemming in je hoofd hebt!?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:30

Informeer zowiezo bij je reisverzekering of het gebied waar je heen zou willen gaan onder de volledige dekking valt.
o en
Check bij het minbuza het reisadvies voor Egypte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:34

Ik vlieg zaterdag met 2 vriendinnen ;)
Wij zien het probleem niet,er is niks aan de hand daar, is geen neg. reisadvies meer en reisverzekering dekt alles gewoon.
Eventuele repatrouillering valt onder het calamiteitenfonds, dus staat los van je reisverzekering.

De toeristenplaatsen is überhaupt niks aan de hand geweest, Britten en Duitsers zijn de gehele periode van onrust daar ook niet weggehaald.
Via de Duitse en Britse touroperators kon je ook gewoon de afgelopen weken/maanden reizen boeken ;)

Maar goed, wij gaan via Skytours en alle Nederlandse touroperators bieden sinds een paar weken al weer reizen aan :j

En überhaupt is Egypte geen probleem voor 2 meiden alleen.
(tenzij je echt heel naïef bent en je je niet een beetje wil verdiepen in een land ;) )

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:36

misschien kehdra op bokt even vragen? die zit nu in Egypte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:49

Die zit in een 'elitaire' buitenwijk van Caïro ;)
(en zij heeft er nog meer van meegekregen dan de toeristen in de badplaatsen :+)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:52

Kanelly schreef:
Ik vlieg zaterdag met 2 vriendinnen ;)
Wij zien het probleem niet,er is niks aan de hand daar, is geen neg. reisadvies meer en reisverzekering dekt alles gewoon.
Eventuele repatrouillering valt onder het calamiteitenfonds, dus staat los van je reisverzekering.

De toeristenplaatsen is überhaupt niks aan de hand geweest, Britten en Duitsers zijn de gehele periode van onrust daar ook niet weggehaald.
Via de Duitse en Britse touroperators kon je ook gewoon de afgelopen weken/maanden reizen boeken ;)

Maar goed, wij gaan via Skytours en alle Nederlandse touroperators bieden sinds een paar weken al weer reizen aan :j

En überhaupt is Egypte geen probleem voor 2 meiden alleen.
(tenzij je echt heel naïef bent en je je niet een beetje wil verdiepen in een land ;) )

Nee inderdaad Egypte is zeeeer rustig op dit moment.

Zijn vandaag weer een paar doden gevallen in Cairo. Politie ontbreekt totaal daar. Land is totaal niet stabiel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:02

Tja, maar goed tussen Caïro en de badplaatsen zit een wereld van verschil.
Maar goed, zal er over een week op terugkomen. (oh ja, als we nóg terugkomen uiteraard :=)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:04

Begrijp me niet verkeerd hoor ik wens je een prettige vakantie :P

Alleen al die landen daar zijn nu niet echt het toonbeeld van rust en veiligheid op dit moment.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:09

robert45 schreef:

Alleen al die landen daar zijn nu niet echt het toonbeeld van rust en veiligheid op dit moment.

En in Nederland is het altijd veilig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:16

robert45 schreef:

Ik denk dat dat ook een beetje aan je eigen 'angst' ligt en hoe snel je je laat meeslepen.
Egypte, Marokko, (Zuid)Tunesië, Jordanië...kan je als toerist prima heen nu.

Maar stel dat je het sowieso al een beetje 'enge' landen vind, dan snap ik dat je mensen voor gek verklaard dat ze er heen gaan ;)
En verder is het daar momenteel niet onveiliger dan in bijv. Mexico of Brazilië.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:46

Anne_GTI schreef:
robert45 schreef:

En in Nederland is het altijd veilig?

Nou zeker veiliger dan bepaalde landen in die regio op dit moment. Denk dat we NL wel tot een van de meest veilige landen mogen rekenen.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:48

Mijn ouders zijn beide in de afgelopen weken op vakantie naar Egypte geweest. Er is verder niks gebeurd en ze hebben een hele leuke vakantie gehad! :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:59

robert45 schreef:
Nou zeker veiliger dan bepaalde landen in die regio op dit moment. Denk dat we NL wel tot een van de meest veilige landen mogen rekenen.

Op wintersport gaan is toch een stuk gevaarlijker dan in een resort in Egypte gaan zitten. http://www.telegraaf.nl/binnenland/9230 ... tml?p=16,1 Toch gaat iedereen massaal op wintersport maar Egypte zou gevaarlijk zijn omdat er honderen kilometers verderop nog wat rumoer is...

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:09

Ik zou gewoon naar Egypte gaan en genieten :)
In de toeristische delen is er heus (bijna) niets te merken van heel die toestand
Als het er echt gevaarlijk was, zouden ze wel een negatief reisadvies geven denk ik

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 07:29

Ga je naar een resort? en ben je van plan daar te blijven.

Ik zit nu zo'n 6 weken hier (was er ook tijdens de revolutie), en ben een aantal malen de stad ingeweest (Caïro) en heb me geen moment onveilig gevoeld. Dus ook al zit ik in een buitenwijk, ik ben zeker 1 keer per week daarbuiten in de 'echte' wereld te vinden :) .
Je kan ook even mijn topic in mijn onderschrift bekijken, daar staan die dagtripjes wel in beschreven, of op www.kehdra.hyves.nl .

Wel zou ik als jonge NL meisjes niet alleen de buitenwijken ingaan, maar dat zou zonder revolutie niet anders zijn geweest. Over het nemen van een taxi (neem dan wel de witte taxi's, evt. kan ik je wel een nummer van een goede geven (als hij daar helemaal komt, dat weet ik niet) zou ik me totaal niet druk maken, maar spreek wel een vast bedrag af.

Hier op stal hebben we een koppel NL toeristen langs gehad (familie van een klant), en die hebben het hardstikke leuk gehad vertelden ze.

Met andere woorden, ik zou niet weten waarom je nu niet zou gaan...
Misschien wanneer je je 100% zeker wilt voelen je even aanmelden bij de Nederlandse ambassade, die zijn heel actief, en wanneer je niet in een hotel zit, sturen ze een toerist police mannetje om de zoveel tijd om je te checken :D .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:08

Ik zou zelf nog even een tijdje wachten om naar Egypte te gaan.
Ik ben 3 weken geleden teruggekomen van een reis naar Zuid- Afrika, met tussenlanding op Cairo. Wat een zenuwachtig gedoe was dat de laatste paar dagen: nog steeds geen nieuws en het enige nieuws wat we hoorden waren slechte stukjes van hooguit 1,5 minuut. Reisbureau wist ons niet te helpen, vliegtuigmaatschappij wist ook niks. Kan je vertellen dat dat écht geen leuk einde van je vakantie is, om constant maar die onzekerheid te hebben.

Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar er werd uitdrukkelijk vermeld niet van het vliegveld in Cairo af te gaan.

Het schijnt dat het nu beter is en dat het negatieve reisadvies ook weer is opgeheven, maar ik zou persoonlijk de gok niet willen wagen en dan eigenlijk vooral op betrekking tot de onzekerheid die wij in Zuid Afrika hebben gehad. Met de resorts en de toeristische plaatsen is uberhaupt nooit wat aan de hand geweest toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:06

*schopje*

Ik zou nog even laten weten of ik het zou overleven in het oh zo gevaarlijke Egypte ;)

Nou ik leef nog, topvakantie gehad :D
Niks aan het handje, heerlijk als enige toerist op straat lopen (vooral in 'downtown' waar toeristen toch al niet snel komen) mensen (zoals gewoonlijk) super vriendelijk en gastvrij...Heerlijk thee drinken met iedereen, shisha roken, op straat wordt je lekker eten toegestopt. 'Men' is echt blij je te zien.
Het is alleen ontzettend rustig en dat is tegelijkertijd vreselijk triest voor de mensen daar.
Ons hotel zat voor de revolutie vol met 2000 man. Nu waren er 80 gasten (en 90 man personeel werkloos) en zo waren er nog heel veel hotels gesloten....
Welgeteld 2 militairen gezien *oeh eng* en verder alleen maar lieve, aardige mensen ontmoet.

Nee hoor, zelfs voor 3 blonde meisjes is het niet gevaarlijk nu :+ :')

Ik hoop dat het allemaal weer snel aantrekt qua toerisme, want de verhalen van de locals zijn echt heel erg triest. Of geen werk meer, of werken tegen eten+onderdak en de lucky ones hebben nog echt salaris.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:09

Fijn dat jij het ook zo ervaren hebt Kanelly, ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen :')
Mensen zijn inderdaad blij met de toeristen, omdat dat een mega grote bron van inkomsten is.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:39

Hoi,

Ook ik ben net een dag terug uit het heerlijke Egypte,
ik was een weekje naar Sharm geweest, en heb zoals altijd weer onwijs genoten.

En het is er zo veilig als wat.
Mocht iemand vragen hebben, of informatie willen over welke hotels goed zijn, en welke excursies
de moeite waard zijn,
dan hoor ik dat graag.
Ben al 10 keer in Sharm el Sheikh geweest en weet wel ongeveer de do's en dont's. :D