2 weken weg, niet tever rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

2 weken weg, niet tever rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 23:01

Hallo Bokkers!

Ik wil van de zomer met mijn vriendje 2 weken op vakantie. Het liefst willen we zelf ergens heen rijden. Het hoeft namelijk niet zo ver weg, omdat ik niet zo goed tegen de zon kan en omdat vriendlief ook niet van strandvakanties houdt ;) Wij houden gewoon van simpel, maar wel dat je leuke dingen in de buurt kan doen. Vorig jaar zijn we al een weekje naar de Kempervennen geweest en nu zouden we 2 weken op vakantie willen. Nu heb ik me al een beetje georiënteerd op andere parken van Centerparcs, maar zou dat voor 2 weken ook nog leuk zijn?

Ik wilde eigenlijk naar Frankrijk en dan het liefst Normandië, maar mijn vriend kan niet zo lang achter elkaar auto rijden en ik heb tegen die tijd nog niet voldoende autorij-ervaring om een groot stuk te rijden (ga als het goed is volgende week mijn rijbewijs halen ;)), dus daar wachten we nog een jaartje mee :)
Of zijn er misschien andere plekken in Frankrijk die niet zo lang rijden zijn? Misschien iets leuks in België of Luxemburg?
Duitsland valt voor mij sowieso al af :P

Ik hoop dat hier mensen met goede ideeën zijn :) Als ik er echt niet uit kom, ga ik denk ik voorstellen om een weekje Centerparcs te doen en in de herfst ofzo nog een weekje Parijs + Disneyland en dan met de trein ofzo :) Maar het liefst ben ik in de zomer even lekker lang weg :)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:56

Wat willen jullie graag doen?

De Belgische Ardennen zijn misschien wel leuk en dat is nog te doen met de auto. Waarom valt Duitsland af als ik het vragen mag?

Mintgroen

Re: 2 weken weg, niet tever rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:05

Oh, de Ardennen is inderdaad een goed idee! Ga daar is voor kijken, thanks!
Waarom Duitsland afvalt.. Beetje ingewikkeld :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:08

Probeer het toch maar uit te leggen. Want Duitsland is mooi, niet te ver weg, en groot genoeg :D

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:15

Cassidy schreef:
Probeer het toch maar uit te leggen. Want Duitsland is mooi, niet te ver weg, en groot genoeg :D

_/-\o_ Maar als je het niet leuk vind moet je het niet doen natuurlijk! Belgische Ardennen is ook hartstikke leuk om je te vermaken! En als je in de buurt van de Franse grens zit, kun je altijd nog een daguitstapje naar Frankrijk maken :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:31

Belgische Ardennen is zeker een aanrader!
Ben er vorig jaar een week geweest en dat was veel te kort en zou zo terug willen :D
Je kan er echt van alles doen, je kan sportief doen en gaan mountainbiken of kanoën, maar je kan ook grotten gaan bekijken of stadjes bekijken. Je vermaakt je er echt wel :)
Of Luxemburg?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:33

Waarom zou jij niet een groter stuk kunnen rijden? Je kunt dan toch met je vriend afwisselen qua rijden? :)

Ardennen zijn erg mooi inderdaad en Duitsland heeft ook mooie gebieden :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:32

Als je zo graag naar Frankrijk wilt, maar niet te lang wilt rijden, waarom ga je dan niet eerst een nachtje overnachten in de Ardennen en de volgende dag verder rijden?
Maar volgens mij heb je ook een park in Frankrijk wat ongeveer 3-3.5 uurtjes rijden is, is helemaal in het noorden en dat zag er ook best leuk uit :j
Kan me best voorstellen dat je het nog niet echt aan durft, in een ander land rijden is natuurlijk heel anders!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 16:41

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben nu aan het kijken voor de ardennen :)
Er werd gevraagd waarom mijn vriend niet zo lang kan rijden. Hij heeft een tijdje terug een epileptische aanval gehad. Hij mag wel auto rijden, maar niet te lang achter elkaar. Echt hooguit 1,5 uur. En ik denk dat ik juist weer in het buitenland veel moeite zal hebben met rijden, daar moet ik echt nog meer ervaring voor hebben, vind ik zelf ;)

@Marilla: Een overnachting zou idd ook nog kunnen. Of begin Frankrijk :) 4 uurtjes rijden is op zich nog wel te doen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:43

Luxemburg is ook een super optie. Veel te zien (ruines ed), mooi om bv te wandelen/fietsen/ kanoën en ook heuvelachtig.

Mocht de Ardennen toch niet wat worden zou ik daar absoluut voor gaan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:44

Is het dan niet inderdaad een idee om hem een stuk(je) te rijden, jij een stuk(je) te rijden en dan een overnachting ergens?

Rijden in het buitenland lijkt me wel een mooie ervaring als je net je rijbewijs hebt namelijk. ;)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:45

Al nagedacht over Engeland? Je zou de auto mee kunnen nemen met de boot/trein. Je hebt er zo ook een mooie onderbreking tussen, zal dus niet te lang rijden zijn. Engeland heeft zat mooie plaatsen :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:48

Normandie is wel een aanrader hoor, erg mooi daar :) En over het rijden hoef je niet bang te zijn, lange, rechte en goed te berijden wegen, zelfde verkeersregels ;-)

welshje68Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:50

camping toodlermillen in Luxemburg is een absolute aanrader.
ze hebben daar ook ijslanders en voor plm 25 euro maak je daar een buiten rit van min 2 uur
bijkomend voordeel ze spreken Nederlands